A fesztiválok népszerűsége töretlen, különös tekintettel a zenei fesztiválokra, amelyek
nagymértékű változáson mentek keresztül az utóbbi két évtizedben. A résztvevői kör
ismeretében megállapítható, hogy főként a fiatal korosztály látogatja ezeket a rendezvényeket,
ezért a tanulmány célja a Z generáció attitűdvizsgálata a zenei fesztiválokkal kapcsolatban.
Kvalitatív kutatás keretében fókuszcsoportos interjúk kerültek lefolytatásra a célcsoport
gondolatainak megismeréséhez. A fesztivállátogatás gyakorisága szerint három csoportban
vizsgáltuk a résztvevőket. A primer kutatás eredményei azt mutatják, hogy a fiatalok
számára a fellépők, a társaság és az élmény jelentik az elsődleges motivációt a fesztiválon
való részvételre, míg a magas árak, a tömeg és a társaság hiánya korlátozza a részvételi
szándékot. A tanulmány végén olyan gyakorlati javaslatokat fogalmazunk meg, amelyek
a jövőben segítségül szolgálhatnak a fesztiválszervezők számára a potenciális célközönség
eléréséhez.