A portugál oktatási reformok nemzetközi sikerének háttere

Gloviczki, Zoltán [Gloviczki, Zoltán (ókortudomány, nev...), szerző] Apor Vilmos Katolikus Főiskola

Magyar nyelvű Szakcikk (Folyóiratcikk) Tudományos
  • Állam- és Jogtudományi Bizottság: A hazai
  • Politikatudományi Bizottság: B hazai
  • Regionális Tudományok Bizottsága: C hazai
  • Demográfiai Osztályközi Állandó Bizottság: D hazai
Azonosítók
Szakterületek:
  • Európa
  • Oktatás: rendszerek és intézmények, oktatás és tanulás
  • Újkori és jelenkori történelem
Portugália és Magyarország 2010-es évektől folyó kormányzati oktatásirányítási reformjának időbeli és tartalmi párhuzamrendszere sajátos jelentőséggel bír. A hasonló kondíciókkal rendelkező két ország közül Portugália ezredfordulón mért oktatási teljesítménye a hazainál alacsonyabb színvonalról indulva a 2018-as PISA-mérések időszakára nem csupán Magyarország, de az OECD átlagát is túlszárnyalta. Az elsősorban 2011 és 2015 között bevezetett reformok a magyarországi folyamatoktól, de a nemzetközi szakpolitikai diskurzustól is némileg eltérő példákkal szolgálnak, elsősorban a központi tantervi szabályozás területén.
Hivatkozás stílusok: IEEEACMAPAChicagoHarvardCSLMásolásNyomtatás
2024-09-12 21:40