A mesterséges intelligencia fejlődésének egyik legújabb vívmánya az OpenAI ChatGPT.
Az írás kitér az innovatív megoldás oktatási területre gyakorolt hatásának néhány
nemzetközi vizsgálatára. Majd érdeklődően keressük a választ a következő kérdésekre:
Vajon a mesterséges intelligencia veszélyezteti az oktatás színvonalát? A hallgatók
fel tudják használni a feladataik megoldásában? Vajon a mesterséges
intelligencia fejlődése elérte azt a szintet, amely erre az aggodalomra okot
adhat? Jelen tanulmány tehát a fenti tématerületekre koncentrálva feltárja a
mesterséges intelligencia alkalmazhatóságát. Teszi ezt az egyetemi hallgatók
közreműködésével elvégzett vizsgálat segítségével.
A vizsgálatba bevont hallgatók a kommunikáció- és médiatudomány alapképzésben vesznek
részt, továbbá a gazdálkodás- és menedzsment alapképzést reprezentálják
The emergence of OpenAI ChatGPT is briefly presented as one of
the latest achievements in the development of artificial intelligence. We then
present some international studies on the impact of this innovative solution
in the field of education. We will then seek answers to the following questions:
Does artificial intelligence endanger the quality of education? Can students
use it to solve their problems? Has the development of artificial intelligence
reached a level that could give rise to this concern?
The present study therefore explores the applicability of AI by focusing on the
above issues. It does so through a reserach conducted with the participation
of university students. The students included in the study are undergraduate
students in Communication and Media Studies and are representative of the
undergraduate courses in Business and Management