A COVID-19 világjárvány a hallgatók ajtón kívül tartásárakényszerítette a hazai felsőoktatási
intézményeket is. Ennek ellenére azigény a hallgatók oktatására továbbra is fennállt.
A gyorsított üteműátállás az online oktatásra nagy (digitális) kihívás elé állította
a magyarfelsőoktatást. Egy korábbi tanulmányban a Pannon Egyetem GazdaságtudományiKarán
2020 márciusában végeztek kutatást azzal kapcsolatban, hogy mikéntlehet fenntartani
az oktatás folytonosságát és a szolgáltatás minőségétebben a helyzetben. A kutatás
folytatásaként ez a tanulmány a digitálisoktatással kapcsolatos elégedettséget vizsgálta
(közvetlenül a pandémiaidőszakát követően) az eszközhasználat, a támogató folyamatok
éskapcsolatok vonatkozásában. A hallgatói mintán (N=211) végzett útelemzéseredményei
rámutattak azokra a fókuszpontokra, amelyek a digitális oktatáskihívásaiként értelmezhetők,
és hatást gyakorolnak a digitális motivációra.Mindezen információk és következtetések
nem csak egy hasonló helyzetbenlehetnek hasznosak, hanem segítségül szolgálhatnak
a digitális tananyagokés képzések fejlesztésében is.