Századunkban a lemorzsolódás csökkentése, illetve a minőség fejlesztése mellett alapvető
feladat segíteni a hallgatókat abban, hogy magabiztosan boldoguljanak egy komplex,
bizonytalan világban. Ennek megfelelően megindult az intézmények expliciten
értékközpontú stratégiai fejlesztése, melynek elengedhetetlen része annak vizsgálata,
hogy hogyan konceptualizálják céljaikat és az őket érő kihívásokat az oktatási folyamat
fő ágensei, az oktatók.
Az empirikus kutatás célja feltérképezni a BGE PSZK Számvitel tanszéki oktatóinak
gondolkodását. A kutatás során a tanszék 17 oktatójával készült interjú került elemzésre.
A két kódoló által végzett tematikus szövegelemzés induktív logikát követett, amelyből
kialakult a célok, kihívások és lehetséges megoldások rendszere.
Az elemzés alapján az oktatók által képviselt célok sokrétűek, elsősorban kognitív,
praktikus és stratégiai jellegűek. A kihívások a hallgatói sokféleség, a külső adottságok
és az oktatók személyes dilemmáinak témáit vetik fel, míg a megoldások az
oktatásmódszertan és a kapcsolatépítés kérdéskörébe vezetnek. Az interjú utolsó témája
az oktatók küldetése volt, ahol affektív és szociális tényezők kerültek előtérbe.