A társadalmi felelősségi (ESG) pontszámok információt tartalmaznak a vállalatok belső
folyamatairól, így ezek kifejezhetik a működési kockázati kezelési képességüket. Jelen
tanulmány a különböző működési kockázati kategóriák megjelenésének a gyakoriságát
és az okozott kár nagyságát e pontszámok nagyságával és közzétételével magyarázza
a kockázati eseményt elszenvedő vállalatok között. Ennek megállapítására Heckman-féle
szelekciós, fix hatásos, logisztikus, illetve lineáris regressziós módszereket alkalmaztam
az összes, 2012 és 2019 között az Egyesült Államokban tőzsdén jegyzett vállalatnál
bekövetkezett működési kockázati eseményre. Az eredmények alapján a magasabb pontszámú
vállalatoknál az eszközök fizikai károsodását előidéző események nagyobb eséllyel
következnek be, de a károk kisebbek a magasabb felelősségi pontszámú vállalatok esetében,
különösen olyan eseményeknél, ahol a helytelen üzletvitel okozta a kárt.*
Journal of Economic Literature (JEL) kód: G32, M14, G17.