Tehetséggondozás a magyar gazdasági felsőoktatásban

Bán, Erika [Bán, Erika (Számvitel-elemzés), szerző] Számvitel Tanszék (BGE / PSZK); Ilyésné Molnár, Emese [Ilyésné Molnár, Emese (statisztika), szerző] Pénzügyek Tanszék (BME / GTK); Jármai, Erzsébet Mária [Jármai, Erzsébet Mária (Neveléstudományok), szerző] Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék (PE / GKZ); Vágány, Judit Bernadett [Vágány, Judit (Vállalatgazdaságt...), szerző] Közgazdasági és Üzleti Tudományok Tanszék (BGE / KVIK)

Magyar nyelvű Szakcikk (Folyóiratcikk) Tudományos
Megjelent: VEZETÉSTUDOMÁNY 0133-0179 3057-9376 54 (7-8) pp. 105-120 2023
  • Gazdaságtudományi Doktori Minősítő Bizottság: A hazai
  • Regionális Tudományok Bizottsága: C hazai
  • Szociológiai Tudományos Bizottság: C hazai
  • Állam- és Jogtudományi Bizottság: C hazai
A szerzők tanulmányukban többéves kutatómunka eredményeként komplex módon mutatják be a magyar gazdasági felsőoktatásban megvalósuló tehetséggondozást, s ezen belül a tudományos diákköri mozgalom helyzetét. A tanulmány céljai között szerepelt a tudományos diákköri (TDK) konferencia szerepének és történetének bemutatásán túl a TDK országos vezetői, a tehetséggondozásban élen járó egyetemi oktatók, valamint az egyetemi hallgatók helyzetfeltáró véleményének megismerése a mozgalom jelentőségéről és a tehetséggondozásban betöltött szerepéről, az érintettek részvételi motivátorairól. Ezen összetett célrendszer betöltése többféle kutatási módszer bevonásával vált lehetővé. Tanulmányuk eredményeként megállapítható, hogy a TDK, mint a tehetséggondozás egy formája, magában foglalja a belső motiváció erősítését, valamint az anyagi és erkölcsi ösztönzők biztosítását is. Lényeges megállapítás az, hogy az oktatók és hallgatók TDK-mozgalomhoz való viszonyulását összességében az intézményi kultúra erősen befolyásolja.
Hivatkozás stílusok: IEEEACMAPAChicagoHarvardCSLMásolásNyomtatás
2025-04-26 11:21