A tanulmány a vállalatok és vállalkozások közötti kapcsolatokról szól. Kifejezetten
összpontosít az együttműködésekre, azokra, amelyek a XXI. század első két dekádjában
fellelhetők Magyarországon és a világban. Irodalmi forrásokra alapozva csoportokba
foglalja az együttműködés kategóriáit, rendszerezi azokat több szempont szerint, és
amilyen mértékben lehetséges, koncentrál az élelmiszer-gazdaság kapcsolódó területeire
is. A tanulmány az együttműködéseket tíz csoportosítási elv szerint rendszerezi. Amiatt,
hogy ezt a későbbiekben egységesen kezelhessük, az együttműködések típusai, a fontosabbnak
ítélt csoportosítások mellett az elnevezések is definiálásra kerülnek. Minden magyar
fogalomhoz párosításra került annak angol megfelelője. A tanulmány gazdálkodástudományi
orientációjú. Azzal (is) foglalkozik, hogy az együttműködések különböző típusai milyen
előnyöket jelenthetnek a partnerek számára. Jogi, szociológiai, politikai átfedések,
valamint stratégiai összefüggések is előfordulnak a csoportosítások során, de ezek
definícióival a dolgozat nem foglalkozik. A témában a szerző szívesen fogadja a kiegészítő,
építő vagy kritikai véleményeket a témakör még teljesebb tisztázása érdekében. A tanulmány
összegzésében a jövő elvárásaival összefüggő kutatási területeket is felvet