mtmt
Magyar Tudományos Művek Tára
XML
JSON
Átlépés a keresőbe
In English
Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet
Juhász, Erika [Juhász, Erika (Neveléstudomány), szerk.]
;
Kattein-Pornói, Rita [Pornói, Rita (Neveléstudomány), szerk.] Műszaki Pedagógia Tanszék (BME / GTK)
Magyar nyelvű Konferenciakötet (Könyv) Tudományos
Megjelent: ELTE Savaria Egyetemi Központ, Szombathely, Magyarország, 300 p.
2023
Konferencia:
Hungarian Conference on Educational Research 2023-05-26 [Szombathely, Magyarország]
Azonosítók
MTMT: 33831732
ISBN:
9786155657139
Teljes dokumentum:
http://hera.org.hu/wp-content/uploads/2023/05/HuCER2023_absztraktkotet-1.pdf
Fejezetek
Miklósi Márta et al. A börtönökben folyó vallási nevelés lehetséges hatásai.. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 5-5
Csákiné Dobos Laura et al. A Pásztói Múzeum szerepe a természettudományos ismeretek bővítésében és a környezettudatosságra nevelésben – egy longitudinális felmérés eredményei. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 7-8
Nóbik Attila. A Pauer-Felméri vita. Egy elfelejtett fejezet a magyar neveléstudomány korai történetéből.. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 9-9
Trembulyák Márta et al. Jogok, kötelességek, anomáliák az együttnevelésben és a sajátos nevelési igényű tanulók oktatásában.. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet p. 13
Czeglédi Sándor. A szeretet a magyarországi protestáns pedagógiai hagyományban. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 15-15
Bodnár Barbara Anita et al. A család szerepe a cigány/roma fiatalok sikeres életútjának és társadalmi mobilitásának támogatásában. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 16-17
Rónay Zoltán et al. Az akadémiai szabadság válsága? Negatív trendek globális kontextusban. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 20-21
Mónus Ferenc et al. A tanítási szemlélet, a környezeti attitűdök és a cselekvési kompetencia középiskolások körében nemzetközi kontextusban. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 24-25
Kapusi János. Földrajztanítás idegen nyelven magyarországi középiskolákban – egy kérdőíves tanári felmérés tanulságai.. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 28-29
Benedek Petra et al. Megfelelési QFD – Hogyan járul hozzá a megfelelés a felsőoktatás minőségéhez?. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet p. 30
Sebestyén Krisztina. Diákok idegennyelv-tanulási céljainak elemzése a saját és nyelvtanáraik válaszai alapján. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 31-32
Szabó Dóra et al. Alulról szerveződés és állami függés a kárpát-medencei amatőr néptáncegyüttesek viszonyában. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet p. 32
Kerekes Rita. Egymás szemében: Azonosságok és különbségek az ének-zene tanítás iskolai gyakorlatában. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet p. 34
Dancs Katinka. A történelemre vonatkozó episztemológiai nézetek árnyalása – egy kurzus elméleti keretei. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 36-36
Drabancz Mihály Róbert. Tanárok és népművelők a rendszerváltásban. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet p. 38
Major Enikő et al. Megvalósuló jó gyakorlatok a szülők-pedagógusok-tanulók kapcsolattartásában.. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet p. 42
Mikelayi Wumaier et al. A klímaváltozással kapcsolatos ismeretek és viszonyulás felmérése különböző képzési területeken tanuló fiatal egyetemisták körében. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet p. 45
Lakatos Szilvia. A lovári nyelvtanulás és érettségi választásának motivációi.. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 46-46
Máté-Szabó Barbara. Hogyan tanulnak a hallgatók? A tanulás sajátosságainak vizsgálata a felsőoktatási szakképzés hallgatói körében.. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 49-49
Fehér Péter. Hogyan változtak a Netgeneráció olvasási szokásai?. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 51-52
Velics Gabriella. A közösség fogalom konceptualizálása a közösségi rádió 21. századi megjelenési formáiban. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 54-55
Varga Aranka et al. Tőkefelhalmozási lehetőségek egy roma szakkollégiumban. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 56-56
Miklósi Márta et al. A fogvatartottak társadalmi befogadásának elősegítése Máltán: a börtönoktatási rendszer működése és egyéb, nonformális kezdeményezések a reintegráció elősegítésére. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet p. 59
Pusztai Gabriella et al. A spontán családi életre nevelés létező kontextusai. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet p. 62
Czékmán Balázs. Educational Robotics in Primary Schools: Institutional Conditions and Students’ Attitude. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 63-64
Váradi Judit et al. A zeneművészeti szakgimnazisták pályaválasztásának motivációi. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet p. 67
Alzmeter Laura et al. International and Hungarian education reforms affecting the decision-making process in the higher education system – from the perspective of students. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 68-68
Eigner Eszter et al. Az óvodai testmozgásra vonatkozó előírások a Kárpát-medence országaiban. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 69-69
Rébay Magdolna. A Dunántúli Református Egyházkerület közoktatás-politikája az 1940-es évek első felében. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 71-72
Mándoki Réka et al. Magyarországi óvodák a számok tükrében. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 73-74
Pótfi Melinda. Pilot kutatás az alapfokú művészetoktatási intézményekben zenét tanuló felnőttek motivációinak és kultúrafogyasztási szokásainak hátteréről. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet p. 75
Oláh Katalin. Az „Egyébként…” kutatás, (Bay the way research BTWR) és a metodológiailag implicit adatok (MI adataink) („Out of research”-datas OUR-datas). (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 76-77
Podráczky Judit et al. Egészségnevelési sztenderdek és mérőeszközök hazai kidolgozásának lehetősége az óvodás korosztályra vonatkozóan. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 79-80
Déri Diána et al. Edzők pedagógiai felkészültsége: női labdarúgás a célkeresztben. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 84-85
Berzsenyi Emese. A munka a hivatás és a hit összhangja a középkor és a kora újkor mesterségeinek oktatásában és gyakorlatában.. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 86-86
Pető Vanda et al. Középpontban a diákok – a kutatásalapú tanulás elméleti alapjai. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 87-88
Pető Vanda et al. Középpontban a diákok – a kutatásalapú tanulás elméleti alapjai. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 87-88
Zsiray Barbara et al. Anyanyelvi nevelés kreatívan: társasjátékokkal. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 89-90
Sándor-Kovács Dóra et al. A szakértelemtől a kiválóságig – tehetségmenedzsment a felsőoktatási intézményekben. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 91-92
Szántóné Tóth Hajnalka et al. A fenntarthatóság pedagógiai koncepciójának megjelenése az óvodai nevelésben. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 96-97
Vincze Szilvia. A mikro-, a kis-, a középvállalkozások és a felsőoktatás a K+F+I szolgálatában. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet p. 99
Blatt Péterné. A rendszeres sporttevékenységet – mint lehetséges társadalmi mobilitási csatornát – befolyásoló személyi tényezők a hátrányos helyzetű diákok esetében. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 101-102
Korpics Márta et al. Expanding research methodology in higher education pedagogy: Focus group interviews conducted at the University of Public Service. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 103-104
Vida Gergő et al. Comparative education research in the field of special needs .. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet p. 110
Aknai Dóra Orsolya. Unplugged kódolás az óvodában és az általános iskolában.. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 111-112
Hegedűs Roland. A tanulási zavarral küzdők számának és teljesítményének elemzése területi szempontból két adatbázis alapján. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 113-114
Patyi Gábor. Erdei iskolák Magyarországon a századelőtől a II. világháborúig. A soproni erdei iskola. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 117-118
Papp Beáta. Magyar-olasz két tannyelvű oktatás: Érettségi vizsga - történelem olasz nyelven. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet p. 119
Chrappán Magdolna. A mentorok szerepértelmezése a triádikus kapcsolatban.. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 120-121
Hegyi Domonkos et al. Az erőszakmentes kommunikáció vizsgálata egy heves megyei gimnázium tanulói körében. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 125-126
Molnár Ákos et al. Iránytű az iskolai testnevelés oktatásához a 21. században. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 127-128
Tuba Máté et al. Attitűdvizsgálat a fogyatékossággal élőkkel kapcsolatban az ápoló szakosok körében. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 134-135
Balatoni Monika. National Values and Civic Engagement among Young People in Hungary. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 136-137
Kállai Gabriella. A gyógypedagógusok szülőkkel és pedagógusokkal való együttműködésének jellemzői. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 139-139
Kertész Tamás et al. Koordinációs képességek hatásrendszerének vizsgálata 3. évfolyamos tanulók matematika tanulására. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 142-143
Fazekas Elek et al. A szülők önkéntes munkája az iskolában egy interjús kutatás tükrében.. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 147-148
Forgács Judit. A büntetés-végrehajtási tisztképzés lehetséges irányai. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 149-149
Bencéné Dr. Fekete et al. Tehetséggondozás és tehetségfejlesztés szegmensei az általános iskolában. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 155-155
Darvai Tibor. Interdisciplinarity in the Hungarian Socialist Education Science (1945-1965). (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 156-157
Csonka Sándor. Diákok szabadon a természetben – egy kvalitatív kutatás legfontosabb eredményei a terepi környezeti nevelésről. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 160-161
Kui Bíborka. A gyerekvédelemben dolgozók természeti-, környezeti attitűdvizsgálata Győr-Moson-Sopron vármegyében. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet p. 169
Langerné Buchwald Judit. Állampolgári nevelés az alternatív iskolákban. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 171-172
Lakatos Kristóf. The Relationship Between Parental Educational Level, Motivation and Test Anxiety. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 173-173
Dominek Dalma Lilla et al. Az NKE oktatóinak digitális kompetencia vizsgálata. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 174-174
Soós Zsolt. Metszéspontok a szociális és az egészségtudományi felsőoktatásban.. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 175-176
Kóger Yvetta. Az első kisdedóvási törvényt hatálytalanító 1953. évi jogszabályok tartalmi fókuszai. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet p. 177
Jármai Erzsébet et al. Gazdaságtudományi képzést választó diákok döntését befolyásoló tényezők vizsgálata. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 178-179
Hrabéczy Anett et al. A sajátos nevelési igényű hallgatók felsőoktatási és intézményen kívüli beágyazottsága.. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet p. 181
Kovács Mónika. Tehetségvizsgálat – tehetségfejlődés adatalapú támogatása. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 183-184
Módné Takács Judit et al. A mesterséges intelligencia szerepe az online vizsgáztatásban: előnyök és hátrányok a felhasználási lehetőségek szempontjából. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet p. 187
Szűcs Tímea. Szimfónia Program kívül-belül. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 192-192
Magyar Ágnes. A kreatív-produktív szövegalkotásban rejlő lehetőségek a személyes kompetenciák fejlesztésére. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 198-199
Molnár Ákos. Innovációs kulcs a (test)nevelésben – Szabad egy táncra a hazai oktatáspolitikában?. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 200-201
Szalay Ignác. A Második Világháború előtti magyar tankönyvkiadás sajátosságai. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet p. 202
Márkus Edina et al. Szabadidő-felhasználás és kulturális részvétel a V4 országokban. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet p. 206
Bekk Tímea et al. Motiváció lehetőségei felsőoktatásban oktatói nézőpontból. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet p. 209
Titz-Mohácsi Vanda. Édes- és sorstestvérek a gyermekotthonban: A testvéri kapcsolatok és a gyermekotthon kölcsönhatásai. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 210-211
Krisztián Józsa et al. Psychometric Properties of Cognitive Ability Tests for Young Hungarian Children in Hungary and Slovakia. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 212-213
Győrössy Krisztina. Climate Action Beyond the Borders of Hungarian Classrooms. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 217-218
Szőcs Álmos et al. A tanulási környezet értelmezése az iskolán kívüli környezeti nevelésben. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet p. 219
Vizeli Máté. Erdélyi adatközlő brácsások hangszertanulási módozatai. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 220-221
Andl Hela et al. „Mennyi idő és mekkora távolság...” – Regényhősök az iskolapadban. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 224-225
Jancsák Csaba. Demokráciaiskola? Papíron létezés? Buliszervezés középfokon?: Tanulók vélekedései a diákönkormányzatok funkcióiról, szerepéről, szerepmegvalósításáról.. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 226-226
Jakab Natália et al. . „POSZT® COVID”.: poszter. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 230-230
'Vatai Soma' et al. „POSZT® COVID”. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 230-231
Kuthy-Megyesi Judit. Kulturális tanulás a magyar közművelődés alapdokumentumaiban. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 235-236
Pusztai Gabriella et al. Felekezeti és nem felekezeti iskolák szülői bevonódás mintázatainak összehasonlítása. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 242-243
Stummer Krisztina. A Pécsi Napló a női felső kereskedelmi iskolákról.. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet p. 244
Hetesi Edit. Környezet- és teremtésvédelemre nevelő játékok alkalmazása a hit-és erkölcstan foglalkozásokon. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 251-252
Maisch Patrícia. A második olvasási forradalom és hatása az olvasóvá nevelésre. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 254-254
Kéringer Gábor. "Lusta fiúk, szorgos lányok": Nemek szerinti összevetés a zenésznek készülő 14-20 éves fiatalok sportolási szokásainak függvényében.. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet p. 256
Hegedűs Anita. A határon túli magyar hallgatók kultúrafogyasztási szokásai. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 261-261
Kasbary Nicole et al. Potential Links of Drama and STEAM Education. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet p. 262
Zank Ildikó. A beágyazott elemzés relevanciája hallgatói énkép vizsgálata során. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet p. 263
Jakobovits Lili et al. Az óvodáskorú gyermekek természetélményeinek összefüggései szorongásos tüneteikkel és viselkedéses gátlásukkal. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet p. 264
Héreginé Nagy Márta et al. A középvezetők szerepének értelmezése és szervezeti háttere a magyar iskolákban. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 265-266
Forray Katalin' et al. Intézményalapítás - innováció a felsőoktatásban.. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 267-267
Herczegh Judit et al. Mémek a Debreceni Egyetemen. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet p. 271
Péter Négyesi. Examining the lack of adaptivity in the most common e-learning systems in Hungary.. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 272-273
Zank Ildikó et al. Én-központú hálózatok elemzése a tanítási tevékenységről való vélekedés aspektusából. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 274-275
Kónya Réka. A prevenció szerepe az utánpótláskorú kézilabdázók edzésmunkájában. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 276-276
Pergelné Remete Eszter et al. Okoseszköz-használat jellegzetességei kisgyermeket nevelő szülők esetén. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 277-277
Orgoványi-Gajdos Judit et al. A matematika és a természettudományos tantárgyakkal kapcsolatos tanulói attitűdök jellemzői a pedagógusok nézetei alapján.. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 288-289
Bocsi Veronika. Krízisek percepciójának vizsgálata ifjúsági mintában. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet p. 290
Bognár Mária. A NEET fiatalok és a tartós munkanélküliek autonóm fejlesztési lehetőségeinek vizsgálata Belső-Somogy hátrányos helyzetű kistelepülésein.. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 291-292
Molnár Béla. A "Magyar Tanítóképző" folyóirat alapítása, tulajdonosváltása, működésének szakmai színvonala. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 293-294
Kolip Heléna. A kisgyermeknevelő, mint a gyermekek fejlődésének követésében együttműködő pedagógus. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 295-296
Maisch Patrícia. Reformkori női olvasói szokások ego-dokumentumok tükrében. (2023) Megjelent: Az oktatás határdimenziói : Absztraktfüzet pp. 297-297
Idézett közlemények (1)
Hivatkozás stílusok:
IEEE
ACM
APA
Chicago
Harvard
CSL
Másolás
Nyomtatás
2025-02-07 22:10
×
Lista exportálása irodalomjegyzékként
Hivatkozás stílusok:
IEEE
ACM
APA
Chicago
Harvard
Nyomtatás
Másolás