Cikkünk a közgazdaság-tudományok, illetve a gazdálkodás- és szervezéstudományok területén
működő magyarországi doktori iskolák helyzetét, teljesítményét vizsgálja. A közelmúltban
két jelentős változás is történt, amelyek nagymértékben érintették ezeknek az intézményeknek
a működését: a doktori képzések 2016-os reformja, illetve az ESG 2015 elnevezésű akkreditációs
eljárás bevezetése. Arra keressük a választ, hogy milyen volt e reformok fogadtatása
a doktori iskolák részéről, valamint hogy az új jogi környezet megteremtése után mit
mutatnak a működésre és a képzési előmenetelekre vonatkozó első tapasztalatok. Ehhez
a nyilvánosan elérhető adatok áttekintésén túl két kérdőíves felmérés válaszait használjuk.
Az eredmények alapvetően pozitív előjeleket mutatnak, de a reformok megítélése közel
sem egyöntetű, s az idő előrehaladtával további tapasztalatok gyűjtése is szükséges
a változtatások sikerességének megítéléséhez.*
Journal of Economic Literature (JEL) kód: A23, I21, I23.