A gazdaságtudományi doktori iskolák helyzete Magyarországon

Balogh, Gábor [Balogh, Gábor (PhD Közgazdaságtu...), szerző] Vezetés- és Szervezéstudományi Intézet (PTE / KTK); Golovics, József [Golovics, József (Közgazdaság-tudomány), szerző] Közgazdaságtan Intézet (BCE)

Magyar nyelvű Szakcikk (Folyóiratcikk) Tudományos
Megjelent: KÖZGAZDASÁGI SZEMLE 0023-4346 70 (3) pp. 322-338 2023
  • IV. Agrártudományok Osztálya: A
  • X. Földtudományok Osztálya: A
  • Demográfiai Osztályközi Állandó Bizottság: A hazai
  • Gazdaságtudományi Doktori Minősítő Bizottság: A hazai
  • Nemzetközi és Fejlődéstanulmányok Doktori Bizottság: A hazai
  • Politikatudományi Bizottság: A hazai
  • Regionális Tudományok Bizottsága: A hazai
  • Szociológiai Tudományos Bizottság: B hazai
  • Állam- és Jogtudományi Bizottság: C hazai
Azonosítók
Cikkünk a közgazdaság-tudományok, illetve a gazdálkodás- és szervezéstudományok területén működő magyarországi doktori iskolák helyzetét, teljesítményét vizsgálja. A közelmúltban két jelentős változás is történt, amelyek nagymértékben érintették ezeknek az intézményeknek a működését: a doktori képzések 2016-os reformja, illetve az ESG 2015 elnevezésű akkreditációs eljárás bevezetése. Arra keressük a választ, hogy milyen volt e reformok fogadtatása a doktori iskolák részéről, valamint hogy az új jogi környezet megteremtése után mit mutatnak a működésre és a képzési előmenetelekre vonatkozó első tapasztalatok. Ehhez a nyilvánosan elérhető adatok áttekintésén túl két kérdőíves felmérés válaszait használjuk. Az eredmények alapvetően pozitív előjeleket mutatnak, de a reformok megítélése közel sem egyöntetű, s az idő előrehaladtával további tapasztalatok gyűjtése is szükséges a változtatások sikerességének megítéléséhez.* Journal of Economic Literature (JEL) kód: A23, I21, I23.
Hivatkozás stílusok: IEEEACMAPAChicagoHarvardCSLMásolásNyomtatás
2025-01-20 19:46