Helymarketing, mint kutatási téma

Majláth, Melinda [Majláth, Melinda (Közgazdaságtan), szerző] Üzleti Gazdaságtan Tanszék (BGE / PSZK); Reicher, Regina Zsuzsánna [Reicher, Regina Zsuzsánna (Gazdálkodás- és s...), szerző] Menedzsment Tanszék (BGE / PSZK); Pecze, Krisztina [Pecze, Krisztina (Gazdálkodás- és s...), szerző] Menedzsment Tanszék (BGE / PSZK); Kolnhofer-Derecskei, Anita [Kolnhofer-Derecskei, Anita (Gazdaságpszichológia), szerző] Üzleti Gazdaságtan Tanszék (BGE / PSZK)

Magyar nyelvű Szaktanulmány (Könyvrészlet) Tudományos
    Azonosítók
    2022 októberében a Budapesti Gazdasági Egyetem, Pénzügyi és Számviteli Karán Településmarketing kutatócsoport alakult Reicher Regina Zsuzsánna51F vezetésével. A kutatócsoport célja – többek között – a helymarketing izgalmas területén primer kutatásokat végezni úgy, hogy lehetőség szerint ebbe a folyamatba a Hallgatókat is bevonjuk – mind a TDK (Tudományos Diákköri Konferencia), mind a kutatásmódszertani ismeretek erősítésének szándékával. Ennek érdekében először feltérképezzük a településmarketing témakörében eddig megjelent szakirodalmakat és kutatási irányokat, valamint a publikációs lehetőségeket. Ebben a cikkben kifejezetten a hazai publikációkra irányult a figyelmünk, melyek az Magyar Tudományos Akadémia IX. osztályán belül ezzel a – regionális gazdaságtan és a gazdaságtudományok (azon belül elsősorban a marketing) határterületén fekvő – témával foglalkoznak. A cikk célja az eddig megjelent hazai publikációk feltérképezése fellelhetőség, időbeli alakulás és relevancia szempontjából. Eredményeink egyértelműen jelzik, hogy az elmúlt 3 évtizedben a településmarketing kutatása elmélyült és kiszélesedett: sokféleképpen közelítették meg a témát, kialakultak egyértelmű viszonyítási pontok, hivatkozási alapok.
    Hivatkozás stílusok: IEEEACMAPAChicagoHarvardCSLMásolásNyomtatás
    2025-05-22 21:16