2022 októberében a Budapesti Gazdasági Egyetem, Pénzügyi és Számviteli Karán Településmarketing
kutatócsoport alakult Reicher Regina Zsuzsánna51F vezetésével. A kutatócsoport célja
– többek között – a helymarketing izgalmas területén primer kutatásokat végezni úgy,
hogy lehetőség szerint ebbe a folyamatba a Hallgatókat is bevonjuk – mind a TDK (Tudományos
Diákköri Konferencia), mind a kutatásmódszertani ismeretek erősítésének szándékával.
Ennek érdekében először feltérképezzük a településmarketing témakörében eddig megjelent
szakirodalmakat és kutatási irányokat, valamint a publikációs lehetőségeket. Ebben
a cikkben kifejezetten a hazai publikációkra irányult a figyelmünk, melyek az Magyar
Tudományos Akadémia IX. osztályán belül ezzel a – regionális gazdaságtan és a gazdaságtudományok
(azon belül elsősorban a marketing) határterületén fekvő – témával foglalkoznak. A
cikk célja az eddig megjelent hazai publikációk feltérképezése fellelhetőség, időbeli
alakulás és relevancia szempontjából. Eredményeink egyértelműen jelzik, hogy az elmúlt
3 évtizedben a településmarketing kutatása elmélyült és kiszélesedett: sokféleképpen
közelítették meg a témát, kialakultak egyértelmű viszonyítási pontok, hivatkozási
alapok.