A társadalmi felelősségvállalás jelentőségének vizsgálata egy speciális szolgáltatási szektorban

Kőkuti, Tamás [Kőkuti, Tamás (Társadalomföldraj...), szerző] Társadalomtudományi Intézet (DUE); Németh-Fütrtös, Beáta

Magyar nyelvű Szakcikk (Folyóiratcikk) Tudományos
Megjelent: DUNAKAVICS 2064-5007 10 (11) pp. 33-44 2022
    Azonosítók
    A vállalatok társadalmi felelősségvállalása egyre nagyobb szerepet kap napjainkban, hiszen a cégek önös érdekein túl kezdik belátni, hogy felelősséggel tartoznak, azok iránt, akikre hatással van a működésük. A vállalati társadalmi elkötelezettség, egy a vállalat által, a közösség számára kezdeményezett önkéntes, nonprofit befektetéseket jelent. A hitelesség érdekében az elkötelezettséget a vállalatok fenntarthatósági stratégiájába kell integrálni, és az elkötelezettségnek közeli kapcsolatban kell lennie a vezető üzletági követelményekkel, vagy a fő szakiránnyal. A társadalmi elkötelezettség előnyöket jelent mind a társadalom, mind a vállalat számára, amely úgynevezett kölcsönösen előnyös, win-win helyzetet eredményez. Jelen tanulmány rávilágít arra, hogy nemcsak a multinacionális vállalatok végezhetnek a társadalom és a környezet számára hasznos tevékenységeket, hanem a gazdaság kisebb szereplői, a KKV szektorba tartozó vállalatok is. Ennek igazolását az alkalmazott kérdőíves kutatási módszer mellett, egy vállalati vezetővel készült interjú is szolgálja, tehát a kvantitatív, illetve kvalitatív kutatási eredmények egyaránt bemutatásra kerülnek.
    Hivatkozás stílusok: IEEEACMAPAChicagoHarvardCSLMásolásNyomtatás
    2024-04-19 12:13