mtmt
Magyar Tudományos Művek Tára
XML
JSON
Átlépés a keresőbe
In English
21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség
Steklács, János [Steklács, János (Oktatáselmélet, o...), szerk.] Nevelés- és Oktatáselméleti Tanszék (PTE / BTK / NTI)
;
Molnár-Kovács, Zsófia [Molnár-Kovács, Zsófia (neveléstudomány), szerk.] Neveléstudományi Intézet (PTE / BTK)
Magyar és Angol nyelvű Konferenciakötet (Könyv) Tudományos
Megjelent: MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, Neveléstudományi Intézet, Pécs, Magyarország, 573 p.
2022
Konferencia:
XXII. Országos Neveléstudományi Konferencia 2022-11-17 [Pécs, Magyarország]
Azonosítók
MTMT: 33249234
ISBN:
9789636260576
Teljes dokumentum:
https://konferencia.pte.hu/sites/konferencia.pte.hu/files/ONK_absztraktkotet_2022.pdf
Fejezetek
Steklács János et al. Elnöki köszöntő. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 23
János Steklács et al. President's welcome. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 24
Rausch Attila. A digitális transzformáció kihívásai az óvodától a felsőoktatásig. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 30-31
Rausch Attila. A DigCompEdu önértékelő kérdőív alkalmazása óvodapedagógusok körében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 32-32
Baksa Lóránt et al. A pedagógusok technológiai-pedagógiai-szaktárgyi tudásának (TPACK) vizsgálata: Egy pilot kutatás eredményei. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 33-33
Bacsa-Károlyi Borbála. Alsó tagozatos gyermekek kortárskapcsolatai a digitális térben. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 34
Bereczki Enikő Orsolya et al. Kreativitás és virtuális valóság: egy immerzív virtuális valósággal támogatott figurális kreativitásfejlesztő tréning fejlesztése és eredményességének vizsgálata. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 35
Molnár György. A digitális transzformáció oktatási lenyomatai – módszertani innovációs lehetőségek a felnőttkori tanulás digitalizált tanulási mezőjében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 39-39
Németh Balázs. Felnőttek alapkészségeit fejlesztő tanárok számára készülő on-line MOOC-tananyag innovációjának tanulságai. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 41-41
Nagy Ádám. A hidden curriculum és a hidden extracurriculum összevetése. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 44-44
Czabaji Horváth Attila. A hidden extracurriculum problematikája – antitézis. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 47
Bognár Mária. A SOMOGY MEGYEI DECENTRALIZÁLT FELNŐTTKÉPZÉSI GYAKORLATOK ÉLMÉNYKÖZPONTÚ FEJLESZTÉSÉNEK FONTOSSÁGA A MUNKAERŐPIACI INTEGRÁCIÓ ELŐSEGÍTÉSE ÉRDEKÉBEN. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 50
Kovács Ivett et al. A józsefvárosi „Befogadó óvodák” projekt. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 50-50
Kovács Ivett Judit et al. Az informális képzések, a tudásmegosztás, valamint a szervezetfejlesztés lehetőségei az óvodai intézmények befogadó szemléletének erősítésére. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 52-52
Czabaji Horváth Attila et al. A magyar szocialista neveléstudomány tudományos utánpótlásának tudáskonstrukciós folyamatai. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 56
Lukovszki Emese et al. A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Kutatócsoportjának szerepe a hazai és a nemzetközi neveléstudományi kutatómunkában. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 57-57
Szabó Zoltán András et al. Inter- és multidiszciplinaritás a szocializmus időszakának neveléstudományában: a Magyar Pedagógia esete (1961–1990). (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 58
Somogyvári Lajos et al. A „tudományos-technikai forradalom” diskurzusai a szocialista pedagógiában. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 59
Hegedűs Judit. Gyermekotthoni anziksz a 70-es évekből. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 60-60
Bükki Eszter et al. A szakképzésben oktatók tanulási nézetei és motivációi. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 64-64
Péter Petra et al. A kezdő tanárok szakmai fejlődése és tanulása. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 65
Rapos Nóra et al. A hazai pedagógushallgatók szakmai fejlődésének és tanulásának mintázatai. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 66-67
Ceglédi Tímea. A problémáktól a megoldásokig. Szülői bevonódás pedagógus szemmel. Szimpózium. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 68
Ceglédi Tímea. Pedagógusok reflektív probléma- és szerepértelmezése a szülői bevonódás támogatásában. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 70
Csonka Éva et al. A család és az iskola társadalmi távolsága a pedagógusok szemszögéből. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 71-71
Hegedűs Gabriella et al. Megvalósuló jó gyakorlatok a szülők-pedagógusok-tanulók kapcsolattartásában. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 72
Kovács Klára et al. A sportolás és a szabadidős tevékenységek összefüggései, szociokulturális háttere középiskolások körében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 78
Hideg G. Kenya színes világa. A testnevelés és sport szerepe a kenyai társadalomban. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 79
Borbély Szilvia. Testnevelők módszertani kultúrájának vizsgálata a szociokulturális háttér tekintetében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 80
Czirfusz Dóra. Szakképzés tanulói szemmel: a képzésválasztás motivációi. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 84
Sántha Kálmán. Adatredukció, adatvesztés a reflektív naplókon kivitelezett kvalitatív összehasonlító elemzés során. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 89
Vida Gergő. Adatvesztés és redukció az összehasonlító kvalitatív analízis során. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 90
Kocsis Rita et al. Adatredukció és adatvesztés a Mayring-féle tartalomelemzésben. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 91
Pribék László. Adatredukció variánsok, a leltárazás és a készleten tartás kulcsfogalmainak bemutatása a kvalitatív tartalomelemzés témakörében.. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 92.
Bocsi Veronika. Tanulók otthoni tevékenysége a szülők iskolai végzettségének függvényében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 95
Hrabéczy Anett et al. A társadalmi tőke mint kompenzáló tényező hatása a tanulási problémával élő diákok eredményességére. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 97
Kasik László et al. Az iskolai kudarc elméleti alapjai – modellek és megközelítések. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 101-101
Tóth Edit et al. Az iskolai kudarcok vizsgálata – a longitudinális kutatás módszertana. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 102-102
Szabó Éva et al. Öröm vagy félelem? Az iskolához való viszony vizsgálata a Szemantikus Szelektív Teszttel. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 103-103
Gál Zita et al. A Kognitív Profil Teszt eredményeinek kapcsolata pszichológiai változókkal. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 104
Engler Ágnes. Családok jelene, a jövő családjai. A Hungarostudy 2021 vizsgálat családi életre vonatkozó eredményei. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 105
HORVÁTH-VARGA ANIKÓ et al. A BOLDOGSÁGÉRZET, JÓLLÉT A CSALÁDOK SZEMPONTJÁBÓL. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 107
Engler Ágnes et al. Családalapító fiatalok társas kapcsolatai. Gyermekvállalási tervek a párkapcsolati forma tekintetében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 109.
Papházi Tibor. GYERMEKVÁLLALÁS ÉS GYERMEKTERVEZÉS AZ ISKOLAI VÉGZETTSÉG TÜKRÉBEN. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 110
Antal István et al. A roma és a nem roma válaszadók gyermekvállalással kapcsolatos attitűdjei a Hungarostudy 2021 adatfelvétel tükrében, különös tekintettel a fiatal felnőtt (18-25 éves) generációkra. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 111-111
Dinnyés Katalin Julianna. Népegészségügyi kérdések a kiegyezéstől a két világháború közötti időszakig bezárólag. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 120-120
Pusztafalvi H. Orvosok szerepe a művelődési mozgalmakban, különös tekintettel az egészségügyi felvilágosításban a 20. század elején. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 121
PÁLMAI DÓRA. A PÉCSI M. KIR. ERZSÉBET TUDOMÁNYEGYETEM SZÜLŐ- ÉS NŐBETEG KLINIKÁJÁVAL KAPCSOLATOS BÁBAKÉPZŐ INTÉZET TÖRTÉNETE 1921 ÉS 1948 KÖZÖTT. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 122
Takács Zsuzsanna Mária. A tanár, mint útitárs – Berde Károly, egy orvos-tanár életútja. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 123
Major Enikő et al. Nevelői munka során megvalósuló értékpreferenciák az állami és egyházi szektorban. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 127.
Rusznák Anett et al. A szülői bevonódás jellemzői az állami és egyházi szektorban. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 128-129
Morvai Laura. SZÜLŐI BEVONÓDÁS HATÁSA A KOMPETENCIAMÉRÉSI EREDMÉNYESSÉGRE ÉS A TOVÁBBTANULÁSRA AZ ÉRETTSÉGIT ADÓ INTÉZMÉNYEKBEN SZEKTORKÖZI ÖSSZEHASONLÍTÁSBAN. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 129
Demeter-Karászi Zsuzsanna. Intézményi kultúra szektorközi összahasonlításban. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 130
Jancsák Csaba. A történelemtől elidegenedett nemzedék és történelemtanítás: Kihívások a történelmi tudatosság valamint az állampolgári kompetenciák fejlesztése terén. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 133-133
Dancs Katinka. A társadalomismereti nevelés során alkalmazott módszerek, tevékenységek – egy pedagóguskutatás eredményei. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 135
Balatoni Monika. Az enkulturáció szerepe a fiatalok nemzeti identitásának formálásában a 21. században. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 136-136
Sipos Zsóka et al. Harmadik évfolyamos tanulók olvasása és az ahhoz kapcsolódó énképe a digitális oktatás tükrében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 139-139
Varga Szilvia et al. Szövegértési képességek fejlesztése általános iskolában morfológiai fejlesztőprogram segítségével. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 140-140
Bóna Judit et al. A hangos olvasás fluenciájának változása 4. és 5. osztályos kor között. Egy longitudinális vizsgálat eredményei. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 141
Kis Orsolya et al. Szerzett nyelvi zavarhoz társuló olvasási problémák vizsgálata olvasás teszttel. A teszt kidolgozásának elméleti és gyakorlati szempontjai. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 142-142
Huszár-Samu Nóra. A reciprok tanítási módszer elemeinek jelentősége az olvasás-szövegértés tanítás eredményességének fejlesztésében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 143-143
Dezső Renáta Anna. Fókuszban a többszörös intelligenciák elmélete és gyakorlata –kontinentális keretek között. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 145
Dezső Renáta Anna. Koncepciók csapdájában: intelligencia, intelligenciák, kompetencia, tehetség, érdeklődés – a gardneri elmélet magyar nyelvű interpretációs keretei. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 146
Sándor-Schmidt Barbara. A Mindenki Másképp Intelligens (MIMI) óvodai nevelési módszer bevezetésének lehetősége a Kárpát-medencében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 147
Ábrahám Gréta. A magyar és szerb iskoláskor előtti nevelésre vonatkozó szabályozó dokumentumok összehasonlító elemzése és implicit gardneri szemléletének vizsgálata. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 148-148
Endrődi-Kolip Heléna. A többszörös intelligenciák koncepció relevanciája az óvodáskor előtti intézményes nevelés keretei közt – Steiermarktól Baranyáig. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 149-149
Stölkler Melinda. A többszörös intelligenciák és a produktív tanulás elméletei magyar és német nyelvű szakirodalomban megjelenő lehetséges metszeteinek nyomában. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 150
Molnár Balázs et al. Az ellátáshoz és gondoskodáshoz való jog megjelenése a magyar óvodarendszerben. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 155
Fenyő Imre et al. Gyermeki jogok az óvodában – Részvétel és védelem. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 156
Molnár Gyöngyvér et al. A koronavírus-járvány okozta rendkívüli oktatási helyzet hatása a tanulói teljesítményekre. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 159-159
Kiss Renáta et al. Az olvasási és matematikai képességeket megalapozó fejlesztő program hatásának vizsgálata az általános iskola első két évfolyamán. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 160
Szili Katalin. Az olvasás- és szövegértés fejlesztését segítő online felzárkóztató program az általános iskolák 3-4. évfolyama számára. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 161-161
Ökördi Réka et al. A gondolkodás fejlesztését mint a hátránykompenzáció hatékony módját megvalósító digitális fejlesztőprogram matematikából. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 162-162
Pelesz Nelli. A pedagógusképző rendszerek fejlesztési lehetőségei – Egy nemzetközi vizsgálat tanulságai. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 165
Roszik Dóra. Szorongászavarok azonosítása az iskolában – A tesztszorongás iskolai teljesítményre gyakorolt hatása. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 166
Bolla Zsolt. Az iskolaválasztás szempontjainak vizsgálata szülői és intézményi oldalról, valamint azok realizálódása. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 167
Fizel Natasa. Egy innovatív gyermekközpontú magántanoda kialakítása és hétköznapjai. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 168
K. Nagy Emese. A gyakorlatorientált tanárképzés bevezetése a Miskolci Egyetemen. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 171
L. Pálfi Dorina. Az e-mentor szerepe a pedagógushallgatók pályakezdéskor kialakuló egyenlőtlenségeinek csökkentésében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 173
Lubinszki Mária. A pedagógus szerep kialakításának kihívásai („Vadócba rózsát oltok…”). (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 174-174
Ceglédi Tímea et al. Mit (nem) tudunk a roma szülőkről? Egy szisztematikus szakirodalom-elemzés tanulságai nemzetközi perspektívából. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 177
Csók Cintia et al. A segítő szakemberek szülői bevonódásban betöltött szerepe. Egy szisztematikus szakirodalomáttekintés eredményei. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 178
Polgáriné Szilágyi Edit et al. A szülői bevonódás szektorközi összehasonlítása a nemzetközi gyakorlatban. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 179
Vida Gergő. Az SNI diagnosztika új megközelítése. Kevert módszertan a kvalitatív komparatív elemzésben. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 184
Zank Ildikó. Beágyazott modell, mint akciókutatásban alkalmazott triangulációs módszer. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 185
Pribék László. Kevert módszertannal végzendő, háromfázisú vizsgálati modell tervezésének és előkészítésének bemutatása.. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 186.
Sinkovics Ádám. Alkotótevékenység-alapú infokommunikációs technológiák alkalmazásának vizsgálata hátrányos helyzetű tanulók körében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 187
Biró Fanni. Szöveges feladatok megoldásának támogatása - Scaffolding a gyakorlatban. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 192-192
Csíkos Csaba et al. Életpálya-építés piarista szellemben – Egy szülői iskolaválasztási kérdőív tanulságai. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 198
Lázár László et al. Integrált pedagógusértékelés a diákok bevonásával – egy piarista modellfejlesztés. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 199
Török Réka et al. Kompetenciamátrix a piarista intézményekben – modell, mérőeszköz, eredmények. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 200
Fehérvári Anikó et al. Korai iskolaelhagyás preventív programok – egy mentorprogram megalapozása. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 204-204
Hodász Kata et al. Pályaorientáció, támogató programok a magyar közoktatásban a hazai szakirodalom alapján. Szisztematikus irodalom-áttekintés 1997-2022. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 205-205
Hajdu Noémi et al. Az inkluzivitás jellemzői és lehetőségei hátrányos heylzetű iskolai és tanulói környezetben. Helyzetfeltárás egy pályaorientációs mentorprogram indulásakor. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 206-206
Széll Krisztián et al. Egy hazai mentorprogram vizsgálatának kutatási protokollja. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 207
Kéri Katalin. Az óvópedagógusi pálya feminizálódása. Az óvónő alakja a 19-20. századi hazai sajtóban. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 210
Patyi Gábor. Az óvó- és tanítónőképzés egyesítésének kérdésköre a pedagógiai sajtóban a századfordulón. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 211
Kissné Zsámboki Réka et al. A gyermeki tanulás értelmezése a 20. század második felétől napjainkig az óvodai nevelés tartalmi szabályozóinak tükrében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 212
Kissné Zsámboki Réka et al. Célok, elvárások, szerepek és szakmai kompetenciahatárok az óvoda-iskola átmenetben az 1950-es évektől napjainkig. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 213
Pásztor Enikő. A soproni óvóképző német tanárainak korszakalkotó óvodai innovációja az 1990-es évek közepén. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 214
Cserti Csapó Tibor. Az indiai eredet és az „India tudat” szerepe a hazai roma közösségekben és a közoktatásban. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 217
Lakatos Szilvia. A lovári érettségi választásának motivációi. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 218
Andl Helga et al. „TANULTAM KÉPZETET, BETŰT” – A MAGYAR NYELVŰ KORTÁRS CIGÁNY, ROMA IRODALOM ISKOLAKÉPEI. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 219
Pásztor Attila et al. Induktív gondolkodás online mérése és digitálisjáték-alapú fejlesztése 5. évfolyamos tanulók körében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 224-224
Gergely Bence et al. Adaptív tanulási rendszerek az urning algoritmus segítségével. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 225-225
T. Kárász Judit et al. Nagymintás nemzetközi tanulói teljesítménymérések szisztematikus szakirodalmi áttekintése az elektronikus adatfelvétel szemszögéből. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 226
T. Kárász Judit et al. Két egyetemi kurzus e-learning fejlesztése és a tanulási stratégiák Q-módszertan szerinti értékelése az online térben. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 227-227
Cserné Pekkel Márta. A szakmaipedagógus-képzés problémái és a pályaelhagyás kockázata. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 230
Bacsa-Bán Anetta. Szakmaipedagógus hallgatók a pályaszocializáció és a pályamotiváció útvesztőiben. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 231
Csikósné Maczó Edit. Diplomán túl: Jövőkép és pályaorientáció a szakmaipedagógus-képzésben. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 232
Kocsó Edina. A hallgatói sikeresség tényezői és az intézményi támogatás digitális lehetőségei a szakmaipedagógus-képzésben. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 233
Kelemen Henrietta. A szülői odafigyelés, leginkább a bátorítás, támogatás szerepével. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 239
Molnár-Kovács Zsófia. A mohácsi csata tantervi reprezentációja: Mohács emlékezete a dualizmus kori és a két világháború közti magyar középiskolai szillabuszok tükrében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 242
Takács Zsuzsanna Mária. Memoárok mint az emlékezet őrzői, és iskolák mint emlékezeti helyek. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 243
Ács Marianna. Egy iskola emlékezete levéltár-pedagógiai foglalkozásokon. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 244-244
Rédli Mátyás. Attitűd vizsgálat történelem és állampolgári ismeretek szakos, egyetemi hallgatók körében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 251-251
Nagy Ádám. Hardware-software: hard skill-soft skill – az okokra épülő tervezés kudarca. Elméleti háttér. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 255-255
Holik Ildikó et al. A munkaadói képzési igény és a foglalkoztatási készségigény felmérése. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 256-256
Tomory Ibolya et al. A soft skillek szerepe a munkaadói elvárásokban. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 257-257
Tomory Ibolya. Lemorzsolódás helyett beavatkozás: A lemorzsolódás vizsgálata az Óbudai Egyetemen a változások tükrében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 258-258
Holik Ildikó et al. A soft skillek sajátosságainak kutatása mérnökhallgatók körében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 259
Aknai Dóra Orsolya. Játékos fejlesztés – Robotok az óvodában. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 263-263
Sabah Al-Akbari. Development and Validation of the Language Assessment Literacy Questionnaire (LALQ) for Yemeni EFL Teachers. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 264-264
Albert Ágnes et al. A tanulói autonómia meghatározó tényezőinek változása egy budapest gimnazisták körében végzett longitudinális vizsgálat során. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 265
Albert Gábor. Kállay Miklós és az öntözésügyi szakoktatás. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 266-266
Albrecht Zsófia. A múzeumi tér és térélmény gyermeki test felőli megközelítése. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 267
Albrecht Zsófia et al. Digitális múzeumpedagógiai átállások: digitális múzeum és múzeumpedagógia; oktatást támogató múzeumi tartalmak. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 268
Alzmeter Laura et al. THE PARTICIPATION OF STUDENTS IN THE LIFE OF HUNGARIAN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 270-270
Ijtihadi Kamilia Amalina et al. Validation of An Integrated STEM-based Mathematical Problem-solving Test. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 271-271
Babos Krisztina et al. Akkreditált nyelvvizsgák a járványhelyzet idején. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 274-275
Bacsa-Bán Anetta. „Pedagógus pálya a kispadról”: Szakmai pedagógus hallgatók a pálya presztízséről. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 276
Bajzáth Angéla et al. Interkulturális kompetenciák fejlesztése a pedagógusképzésben – látkép pandémia után. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 277
Bánfi Gréta et al. Tutor általi tanulás jellemzői különböző életkorú tanulók között. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 280-280
Dominek Dalma Lilla et al. Az NKE oktatóinak digitális kompetencia vizsgálata. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 282-282
Bartal Orsolya et al. Esélyteremtés a mobileszközhasználatban egy modell-javaslattal az oktatás színterén. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 283
Bartha Csilla. Edulingua.net/edupage: Poszt-COVID nézőpontok és gyakorlatok marginalizált nyelvi csoportok tanulástámogatásában. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 284
Bartkievicsné Hegedűs Krisztina et al. Horizontális tudásmegosztó hálózat: óvodai vezetők gyakorlatközössége. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 285
Bencéné Fekete Anikó. Idegennyelv-elsajátítás 3-6 éves korban a szülők szemszögéből. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 287-287
Bereczki Enikő Orsolya et al. A kreatív mindset és a kreatív teljesítmény közötti összefüggések vizsgálata egyetemi hallgatók körében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 291
Berzsenyi Emese. Az előítéletmentes gyermekjátékok, inklúzió és multikulturalitás a játékpiacon. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 292-292
Bíró István Ferenc. A nyíregyházi népzenetanár-képzés története és a képzésen végzett nappali tagozatos hallgatók karriermintázata. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 293
Blatt Péterné. Hátrányos helyzetű felső tagozatos diákok kapcsolati hálója közötti különbségek a sporttevékenység függvényében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 294
Bocsi Veronika. A hallgatói szocializáció folyamata - kvalitatív megközelítésben. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 295
Boda Veronika et al. Óvodapedagógus-hiány az óvodapedagógusok szemüvegén keresztül. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 296
Bodó Annabella et al. A színházpedagógia lehetőségei az óvodai nevelésben. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 297
Bognárné Kocsis Judit. A képességfejlesztés jövőbeni útjai a személyiségfejlesztés tükrében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 298
Bolla Zsolt. A szabad iskolaválasztás szerepe, s annak a beiskolázásra gyakorolt hatásvizsgálata a rendszerváltás utáni oktatáspolitikában. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 299
Bolvári-Takács Gábor. Az intézményes táncpedagógus-képzés száz éve. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 300-300
Both Mária Gabriella. Közelebb a természet tereihez. A gyermekkori természettudományos tapasztalást támogató tanító terek. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 302-302
Bredács Alice et al. A tanulókat érő stresszhatások vizsgálata vizuális- és online mérőeszköz segítségével: A papír alapú és az online mérőeszköz eredményeinek összehasonlító elemzése- a tanulók érzelmi intelligenciájának fókuszában. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 304-304
Buda András. Gamifikáció a tanárképzésben. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 305
Budis Imola. A Theoretical Approach of the Relationship Between Trait Mindfulness, Self Regulation and Motivation. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 306-306
Budis Imola. The Impact of Mindfulness-Based Interventions on Students with ADHD. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 307-307
Bükki Eszter et al. Tanórakutatás a szakképzésben: Hátráltató tényezők és megoldások az adaptációban. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 308
Marcela Calchei et al. Factorial Validity and Invariance of the Subject Specific Mastery Motivation Questionnaire Among Moldovan Middle School Students. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 309-309
Czékmán Balázs et al. A kiterjesztett valóság tanórai használatának vizsgálata a szituatív tanulás és a konstruktív pedagógia szemszögéből. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 310-310
Czirfusz Dóra et al. A szakképzésben tanulók jövőképe. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 311
Czövek Andrea. MTMI érdeklődés vizsgálata. A tantárgyi vagy a természettudományos jelenségek iránti érdeklődés változik?. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 312-312
Csányi Róbert et al. A tesztmegoldási erőfeszítés önértékelő kérdőíven alapuló és logadat alapú mérésének összehasonlító vizsgálata. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 313-313
Csapó Benő et al. Az induktív gondolkodás szerepe az iskolai teljesítmények meghatározásában. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 314-314
Csikósné Maczó Edit. Vigyázz, kész, élet!: A kapunyitási pánik vizsgálata egyetemisták körében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 316
Csima Melinda et al. Segítő szakmák árnyoldala: Egészségügyi dolgozók és koragyermekkori nevelésben dolgozó pedagógusok egészségmutatóinak, egészségmagatartásának komparatív vizsgálata. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 317-317
Csizér Kata et al. Egyéni különbségek vizsgálata magyarországi középiskolákban: nyelvtanulási motiváció és érzelmek hatása az autonóm tanulási viselkedésre. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 318
Csontosné Buzás Zsuzsa et al. A zenei kompetencia alkotóelemeinek online vizsgálata pedagógusjelölt hallgatók körében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 319
Dancsházy-Nagy Ágnes. Pedagógusok attitűdváltozása informális nevelési színtereken az on-line térben és az azt követő jelenléti oktatásban.: Paradigma-para. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 321
Dau Andrea. A századforduló gyermekképe Bartók Béla tükrében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 322
Darvai Tibor. A szocialista pedagógia és a neveléslélektan kapcsolata egy visszaemlékezés tükrében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 323-323
Dergez Ildikó. Iskolai ünnepségek és példaképek a két világháború között a Dél-Dunántúlon (1931-1938). (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 324
Dinnyés K J et al. Érzékenyítő foglalkozáson részt vett hallgatók fogyatékossággal élőkkel kapcsolatos attitűdjének pilot vizsgálata. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 325
Dinnyés K J et al. „ÉTK: Érzékenyítés-Tolerancia-Közösen” Érzékenyítés felsőfokon- Foglalkozássorozat módszertani ismertetése. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 326
Dudok Fanni. A fenntarthatóságra nevelés mérése. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 327
Dudok Fanni et al. Fejleszthető-e a fenntarthatóságról való gondolkodás egy társasjáték keretein belül?. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 328
Dudok Réka et al. Mentális jóllét és problémaviselkedés tanulási zavarral küzdő és tipikusan fejlődő serdülők körében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 329
Édes Csilla. Az iskolavezetők szerepe a zenepedagógus hallgatók szakmai fejlődésében – Egy interjúkutatás tanulságai. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 331-331
Endrődy Orsolya et al. Virtuális mobilitás a felsőoktatásban – egy ERASMUS KA 2 projekt tapasztalatai. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 333
Endrődy Orsolya et al. Etiópia – kihívások és lehetőségek az oktatási rendszerben. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 334
Engler Ágnes et al. A magyar ifjúság jövőtervei. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 335-336
Rejubi Peter Enim et al. PARTICIPATION OF STUDENTS IN THE LIFE OF EDUCATIONAL INSTITUTIONS (RIGHTS, OBLIGATIONS, OPPORTUNITIES). (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 336-336
Erdei Luca Alexa et al. A nemzetközi közös mesterképzések és a felsőoktatási intézmények szervezeti tanulási folyamatainak vizsgálata. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 338
Eszes Fruzsina. Improvizációkutatás - Egy transzdiszciplináris kutatási terület feltárása a neveléstudomány perspektívájából. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 340
Fajt Balázs et al. 21. századi készségek fejlesztése és az idegennyelv-tanulási motiváció összefüggései. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 342-342
Fajt Balázs et al. Szókincs-elsajátítás videójátékban: A Disco Elysium c. videójáték lexikai lefedettsége. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 343-343
Farkas Pálma et al. A szobor, mint gyermekkortörténeti forrás. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 344
Fazakas Ida. Érdeklődés-struktúrák megismerése az MTMI területen. Érdekli a tanulókat az MTMI pályák?. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 345-345
Fehér Péter. Mit keres(het) a mesterséges intelligencia a pedagógiában?. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 346-346
Fehér Péter et al. A NetGeneráció 2022 kutatás első eredményeinek bemutatása. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 347-347
Fejes Adrienn et al. Módszertani lehetőségek a vizuális művészetek és a természettudományok kapcsolódása által. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 348
Fináncz Judit et al. Koragyermekkori nevelésben alkalmazott egészségnevelési programok: szisztematikus szakirodalmi áttekintés. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 349-349
Fizel Natasa. A szegedi Pedagógiai Főiskolára beiratkozott hallgatók társadalmi háttere és legmagasabb iskolai végzettsége a hallgatói anyakönyvek, adatgyűjtő ívek és törzslapok alapján az első hat tanévben (1947-1952).: Az általános iskolai tanárság professzionalizációs folyamatának első évei. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 350
Fizel Natasa. Az általános iskolai tanárképzés bevezetése körüli vita (1945-1947). (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 351
Frank Tamás. Tanítók politikai szerepvállalásának sajtóreprezentációja a politikai lapokban a Horthy-korszakban. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 353
Frankné Mészáros Boglárka. Lemorzsolódással veszélyeztetett sajátos nevelési igényű tanulók a COVID-19 után. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 354
Fridrich Máté. Az oktatásban alkalmazott gamifikáció egy lehetséges kritériumrendszere. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 355-355
Fülöp Márta. Versengés a felsőoktatásban: egyetemisták nézetei az egyetemi versengésről. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 356
Fűzi Beatrix et al. Felsőoktatás a COVID-on innen és túl: Digitalizációval és szocializációval kapcsolatos elvárások változása. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 357
Gelencsérné Bakó Márta et al. A többségi társadalom véleményének feltárása a tanulásban akadályozott gyermekekről. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 358-358
Golyán Szilvia. Tantervi szabályozás az óvodapedagógus-képzésben 1959 és 1989 között. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 359
Gordon Győri János et al. Nyugdíjas tanárok élethossziglani tanulása: A tanítás tanulása a formális tanári pályán túl. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 360
Gulyás Barnabás. Ifjúsági közösségszervezés szakirány az ELTE PPK Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézetében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 361
Haga Orsolya et al. Szülők véleménye a gyermekükkel otthon, közösen folytatott foglalkozásokba való saját bevonódásuk ösztönzőiről. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 362-362
Hegedűs Roland. Sajátos nevelési igényű gyermekek számának és arányának változása a közoktatási és köznevelési rendszerben. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 365
Hegedűs Roland et al. Biológiával kapcsolatos szóasszociációk a tanulásban akadályozottak és a tipikus fejlődésmenetűek összehasonlításában. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 366
Hégető Katalin. A tanulók életvezetési kompetenciájának fejlesztése a SUPREM (Succesful Preparation Model for Schools) projekt által. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 367-367
Hegyi-Halmos Nóra et al. Ifjúsági korosztályok bevonása közművelődési tevékenységekbe Pest megyében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 369
Héjja Bella Emerencia et al. A pályadöntés ideje, meghatározó tényezői és az azt befolyásoló személyek a zeneművészeti szakgimnazisták körében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 370-371
Herédi Rebeka. Irodalomtanításról alkotott pedagógusnézetek hatása a tanulók irodalommal kapcsolatos vélekedéseire. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 371
Irodalomtanításól alkotott pedagógusnézetek hatása a tanulók irodalomtanítással kapcsolatos vélekedéseire. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 371-371
Hidayatullah Achmad. ARE THE STUDENTS’ BELIEFS MORE SPECIFIC OR MORE GENERAL?. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 372-372
Hollóy Júlia. Mit gondolnak a diákok az irodalomórákról? - Egy 9.-es osztályban végzett attitűdvizsgálat eredményei. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 373
Homoki Erika et al. A környezetismeret tárgy tudáselemeinek ismételt mérése 3. osztályosok körében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 374-374
Horváth Gergely. Mentorálás mint méltányos szolgáltatás a „Tanítsunk Magyarországért!” programban. Három vizsgálat eredményének szintézise. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 376-376
Hosszu Timea. A vajdasági pedagusok fogyatékosságról alkotott képe. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 378-378
Huszár Zsuzsanna. Hiányzó kompetenciák? A Kharón Thanatológiai Szemle pedagógiai vonatkozásai. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 380-380
Jakab Natália. SZŰRŐBUBORÉK ÉS VISSZHANGKAMRA JELENSÉGEK A NEVELÉSTUDOMÁNY HORIZONTJÁN. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 384-384
Józsa Gabriella et al. A felsőoktatási továbbtanulást befolyásoló affektív és kognitív tényezők szakgimnazista és gimnazista tanulók körében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 385-385
K. Farkas Claudia. Az inkluzív nevelés olasz módja. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 386-386
K. Farkas Claudia. Gyermeki világ reprezentációja „A Tanító” folyóiratban az 1970-es évek első felében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 387-387
K. Nagy Emese et al. A Komplex Instrukciós Program (KIP), a nyelvtanítás tradicionális készségei és az új közösségi-kapcsolati viszonyok közötti kapcsolatrendszer a franciaórák gyakorlatában. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 388
Kecskeméti-Székely Katalin Zsuzsa et al. Pedagógusjelöltek és kisgyermeknevelők kora gyermekkori digitális eszközhasználatra vonatkozó tapasztalatai. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 394
Kenyeres Attila. Újmédia-műveltség az álhírek és a manipuláció kapcsán magyarországi és erdélyi magyar fiatalok körében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 395
Kerekes Valéria et al. A mese, a mesélés és a játék módszertana a szabályozó dokumentumokban és módszertani képzési programokban. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 396
Kocsis Ádám et al. Az egyetemi sikerességet meghatározó tényezők vizsgálata a Szegedi Tudományegyetemen. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 399-399
Kocsis Ádám et al. Az egyetemi teljesítményt meghatározó tényezők vizsgálata: elemzési eljárások és főbb indikátorok. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 400-400
Kocsis Zsófia. A felsőoktatás munkaerőpiacra való felkészítő szerepének és a hallgatók kompetenciáinak vizsgálata. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 401-402
Kóger Yvetta. Óvodapolitikai lenyomatok a Fejér Megyei Levéltár iratanyagában az ötvenes évekből. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 402-402
Kóger Yvetta. Tartalmi hangsúlyok az első kisdedóvási törvényt hatálytalanító 1953. évi jogszabályokban .. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 403-403
Koós Ildikó. Inkluziv tantermi kommunikáció a tanulási és kommunikációs sikerességért: az otthoni nyelvváltozat és a tanórai pedagógus kommunikáció kölcsönhatásai. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 404
Kopecskó-Hodosi Zsófia. Pedagógusokkal szembeni kompetenciaelvárások detektálhatósága pedagógiai periodikákban. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 405
Korom Erzsébet et al. A tanulási motiváció és a tantárgyi attitűd kapcsolata a biológia, fizika és kémia tantárgyakban 8. évfolyamon. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 406-406
Kovács Katalin et al. Konstruktív pedagógia lehetőségei testnevelésórán.. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 408-408
Kovács Zsuzsa et al. Eltérő tanulási utak a szakmai fejlődésbe. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 410
Körtvélyesi Franciska. 21. századi kihívások a középiskolai tanár-diák kapcsolatban. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 411
Kulman Katalin et al. A 21. Századi készségek fejleszthetőségének vizsgálata alsó tagozaton egy Erasmus+ projekt keretében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 412
Ladányi Lili et al. Képben vagyunk? Az első hazai könnyen érthető képtár kvalitatív elemzése. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 414
Lakatos Kristóf. Factors and Reduction Methods of Test Anxiety: A Systematic Literature Review. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 416-416
Langerné Buchwald Judit. A 21. századi képességek fejlesztését támogató alternatív pedagógiai terek vizsgálata. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 418
Leist Balogh Brigitta et al. Pozitív fiatalkori fejlődést elősegítő egyéni, iskolai, családi tényezők és összefüggéseik a jólléttel. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 421
Listiani Listiani. Teacher Experiences with and Attitudes toward Audio Feedback Practices: Interview Protocols Development. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 423-423
Yong Liu et al. The Influencing Factors of Undergraduate Students' Critical Thinking Disposition: The Evidence from Plausible Values of Rasch Modeling. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 424-424
Anongsack Mahavong et al. Teachers’ Perceptions about the Learning Environment Based on Achievement Goal Theory: A Systematic Review. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 426
Maisch Patrícia. Tänzer Lilla lányneveldéjének kapcsolati rendszere és művelődéstörténeti jelentősége – ego-dokumentumok tükrében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 427
Major Enikő. Megvalósul-e az értékteremtő nevelés a családban?. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 428.
Majzik Tamás. Induktív gondolkodás fejlesztése oktatási robotokkal támogatott fejlesztő környezetben. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 429-429
Malovecz Rebeka et al. Tanulói vélemények tanárokról, módszerekről, tanulási motivációról. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 430-430
Abderrahim Mamad et al. MOROCCAN EFL WRITING PROFESSORS’ PERCEPTIONS AND SELF-REPORTED PRACTICES ON WRITTEN FEEDBACK. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 431-431
Markó Éva et al. Parental Resilience during the COVID-19 Pandemic. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 432-432
Medovarszki István. Öt meghatározó pillér a hatékony csoportos tanulás szolgálatában. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 434
Meleg Attila. Paradigmaváltás a tanodai nevelésben. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 435-435
Mester Dolli et al. A pszichológiai alapszükségletek, a kiégés, az énhatékonyság és a munka értelmessége észlelt összefüggéseinek empirikus vizsgálata pedagógusok körében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 437
Mihálka Mária. A munka és a család életterületének összeegyeztetése során keletkező rizikó- és védőfaktorok. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 441-441
Molnár Ákos et al. A tánc szerepének megítélése az oktatásban közismereti szakos pedagógusok véleménye alapján. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 443-443
Mrázik Julianna. Az értelmező (mély) olvasás kialakításának, fejlesztésének támogatása a digitális világban. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 444-444
Muzsalyiné Molnár Henrietta et al. A digitális eszközök segítségével megvalósított probléma-alapú tanulás korszerű lehetőségei a STEM oktatásban. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 445-445
Nagy Attila et al. Iskolai és egyesületi életben fellelhető jelenségek fekete pedagógia hatásai és azok következményei közti összefüggések vizsgálata. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 446
Nagy Éva. "Ha ráérek jó, ha nem, akkor, így jártam" : Időbeliség és autonómia autizmus spektrum zavarral élő gyerekek szüleinek gondoskodás-történeteiben. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 447
Nagy Márió Tibor et al. Középiskolás tanulók képességeikkel kapcsolatos meggyőződéseinek és nemi sztereotípiáinak vizsgálata a természettudományok területén. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 448-448
Nagy-Tószegi Cecília et al. Új hazai mérőeszköz az önszabályozás mérésére: A Gyermek Önszabályozás és Viselkedés Kérdőív hazai változatának bemutatása. Az önszabályozás mérésének jelentősége az óvoda-iskola átmenet időszakában. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 450-450
Nemes-Wéber Zsófia. Új helyzet új képzési forma? Új kompetenciák? Kompetenciák és elvárások az óvónőkkel szemben az óvónőképzés felsőfokúvá válásának tükrében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 452-452
Németh Szilvia. A tanulás művészete. Végrehajtó funkciók fejlesztése kreatív pedagógiával.. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 453
Lan Anh Nguyen Thuy et al. Psychometrical validation of a questionnaire measuring Vietnamese undergraduates' attitude to technology integration in English education. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 454
Nóbik Attila. Tanítóság és méhészet egy szegedi méhészeti szaklapban. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 456
Novák Ágnes et al. Az online egyetemi testnevelés feladata a COVID-19 alatt és után.. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 456-456
Nyilas Orsolya et al. Visszatérő oktatás: miért (is) tanulnak a felnőttek?. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 458
Peter Okiri et al. The Tenets of Distributed Pedagogical Leadership in Pre-Service Teacher Education. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 461
Oláh Katalin. ...és Te mit teszel érte? Pedagógusok motivációs eszközei napjainkban. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 462-462
Ozsvárt Barbara. Az újraélesztés készségeinek fejlesztési lehetőségei az élménypedagógia módszerével. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 463-463
Pálvölgyi Lajos. Gimnazisták pályaválasztási nehézségei. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 465
Papp Beáta. Iskolaválasztási motiváció a magyar-olasz két tannyelvű oktatás origójában. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 466
Pári András et al. A családi kapcsolatok és az iskolai végzettség professzionalizációs szerepe az ikrek egyéni életútjában. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 467-468
Peng Diya et al. The Relationship between Teachers’ Feedback and Students’ Motivation Based on Achievement Goal Theory: A Systematic Review. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 468
Pete József. Vallási tartalmak megjelenése a 2020-as Nat-ra épülő kerettantervekben. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 469-469
Pethő Villő. Dienes Valéria első misztériumjátékai: 21. SZÁZADI KÉPESSÉGEK, ÍRÁSBELISÉG, ESÉLYEGYENLŐSÉG. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 470-470
Phyo Wai Mar et al. Doctoral students’ self-assessed English academic writing abilities and needs. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 471
Sara Souza Pimenta et al. Assessing Science Teachers’ Beliefs: A Systematic Literature Review. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 472-472
Pintér Henriett et al. Szerzői közösségek, intézményi háló és nemzetközi munkamegosztás. A cerebral paresis intervenció-kutatások mögötti szakmai hálózat a nemzetközi folyóiratokban publikált összefoglaló közlemények és metaelemzések tükrében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 473-473
Pintér Henriett et al. Intervenciókutatások kirajzolódó problématerületei a nemzetközi folyóiratokban publikált szisztematikus összegző tanulmányok és metaelemzések topikmodellezésével. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 474-474
Moldir Pocstar. Understanding the Lack of Female Leadership in Higher Education: The Case of Kazakhstan. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 475
Pornói Imre. A kisegítő iskolakezdő lépései. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 477
Pornói Imre. A kisegítő iskola kezdő lépései a XIX-XX. század fordulóján Magyarországon. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 477-477
Proity Péter. Esélyegyenlőség a felsőoktatásban: Hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű jelentkezők a felsőoktatási felvételi eljárásban. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 478
Purák Szandra et al. Tanulói vélemények, tapasztalatok vizsgálata a kontextusalapú kémiatanításról. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 479-479
Rádi Orsolya Márta et al. Többet Észt-tel az egészségért! Észtország nemzeti alaptantervének elemzése az egészségfejlesztés szempontjából. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 480-480
Rákosy Zsuzsa et al. A digitális gamification alkalmazási lehetőségei az egészségpedagógia megújuló módszertanában a függőségmegelőzés és a biztonságos internethasználat területén. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 481-481
Rébay Magdolna. A Tiszáninneni Református Egyházkerület oktatáspolitikája az 1930-as évektől a világháború végéig AZ 1930-AS ÉVEKTŐL A VILÁGHÁBORÚ VÉGÉI. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 482-482
Reményi Tamás et al. VISELKEDÉSZAVAROK ÉS JOG: A viselkedészavart mutató tanulók jogszabályi helyzete nemzetközi kontextusban - különös tekintettel fegyelmezési kérdésekre. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 483-483
Révész József. Érzelmi kreativitás fejlesztése a zene segítségével. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 484
Rucska Andrea et al. Pályaszocializációs és munkaértékek változása az online oktatás hatására az egészségtudományi képzésből kilépőknél .. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 485
Sanda István Dániel. A műszaki szakoktatás történetének összehasonlító vizsgálata Magyarországon és az NDK-ban, 1950 és 1985 között. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 486-486
Sandar Myo. Fostering Collaborative Professional Learning: Perceptions and Practices of Teacher Educators in Myanmar. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 487-487
Schaffer Rita. Elsajátítási motiváció, a szociális elsajátítási motívumok megjelenése a hangszeres zeneoktatásban. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 488-488
Schlichter-Takács Anett et al. A képregény használata az alapfokú oktatásban. Általános iskolai tankönyvek vizsgálata. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 489-489
Sebestyén Krisztina. A Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében németet/angolt tanuló középiskolások intézményi profilja. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 490
Sebestyén Krisztina et al. Tanulási korlátokkal küzdő tanulók idegen nyelvi tagozaton az Országos kompetenciamérésben. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 491
Sepsey Zsófia et al. A 19. századi irodalom és történelem tanításának újszerű lehetőségei – múzeumpedagógiai program a Magyar Nemzeti Galériában a sajátos nevelési igényű gyermekek támogatására. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 493
Seres-Busi Etelka et al. Rejtőzködő sokféleség – egyházi iskolás diákok narratíváinak elemzése. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 494
Serfőző Mónika et al. Nonformális és informális tanulási tapasztalatok szerepe a pályaszocializációban. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 495
Simonyi Gabriella. A dühös katona. Vajdasági óvodás pszichodrámacsoport esetelemzése. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 496-496
Sitku Krisztina. Reviewing the Societal Dimension of University Functions: A Critical Analysis of Three Self-assessment Tools. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 497
Somogyvári Lajos. Oral history anyagok másodlagos elemzése: Elméleti-módszertani dilemmák. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 498
Soós István et al. Motivational Profile of University Students in Learning. Correlations between Their Resilience and Individual and Social Responsibility. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 499-499
Stummer Krisztina. Sajtótermékek a női felső kereskedelmi iskoláról a 20. század első felében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 500
Suherman Suherman et al. Development of an Ethnomathematics-based Test for the Assessment of Mathematical Creative Thinking in Secondary School. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 501-501
Nazgul Sulaimanova et al. The impact of internationalization on doctoral schools of education in Hungary. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 502
Szabados Péter. Elég érett-e az iskola? – a 16-18 év közötti aktív választójog megítélése középiskolás diákok körében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 503-503
Szabó Lilla et al. Az iskolai kötődés összefüggései a tanulók jóllétével. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 505
Szalay Ignác. A Hóman Bálint vallás- és közoktatásügyi minisztersége alatt kiadott kettő gimnáziumi történelemtankönyv képanyagának elemzése. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 506-506
Szántóné Tóth Hajnalka et al. A tanítójelölt hallgató és a mentor szakmai tevékenységének vizsgálata a környezetismeret-tantárgy tanítása során. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 507-507
Széll Krisztián et al. Általános iskolás tanulók jólléte és eredményessége a járványhelyzet alatt és után. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 508
Szigeti Mónika Veronika. A COVID-19 pandémia hatása a pedagógusok kiégésére: egy összehasonlító vizsgálat bemutatása. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 509-509
Szitás Teodóra. Vajdasági óvodások szociálisprobléma-megoldása a szülők és pedagógusok véleményei alapján. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 510
Szőcs Andor. Attitűdváltozások a hallgatói fizetett munkavállalásban :$bKvalitatív adatok a post-covid időszakban. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 511
Szűts Zoltán. Learning in an Attention-based Economy and Society. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 512-512
Szűts-Novák Rita. Imre Sándor egyetemi rektori jelentése Hóman Bálint vallás- és közoktatásügyi miniszterhez. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 513-513
Tajtiné Lesó Györgyi. Továbbtanulási aspirációk és az iskolai pályaorientációs munka kapcsolata a konstruktív pedagógia aspektusából. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 514-515
Thékes István. The Impact of Captioning in EFL, a Control-group Experiment with Elementary Learners. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 519
Win Phyu Thwe et al. RELIABILITY AND VALIDITY OF THE LIFELONG LEARNING COMPETENCIES. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 520-520
Tiszai Luca. Miért vered a fejedet?: A polivagális elmélet és atipikus szenzoros profi. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 521
Tiszai Luca. The Optical Flow Method – One Step Forward.: Comparative Analysis of Musicians and Listeners with Severe Disabilities. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 522
Tomori Tímea. A középiskolás diákok kommunikációs kompetenciájának alakulása pedagógusokkal készült kikérdezések tükrében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 524
Tóth Péter et al. Mérnökhallgatók diagrammatikus gondolkodásának fejlettsége. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 526
Turós Mátyás. Három iskolamodell tanulóközösségének vizsgálata az önkormányzat szintje, a közösségi megmozdulások élményértéke, a közvélemény és értékrend minősége szerint. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 528-528
Urbán Csilla et al. Számítógépes fejlesztőprogramok hatékonysága a kognitív terhelés és a multimédiás tanulás kognitív elméleteinek tükrében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 530-530
Valentné Albert Éva. Mi lesz, ha fára másznak az óvodások? Egy százéves projekt gyümölcse. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 531-531
Vekety Boglárka et al. ’Ezek a mai gyerekek!’ Meta-analízis az érzelmi és viselkedési problémák változásáról az elmúlt évtizedekben. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 533
Velics Gabriella. Rádiók esélyteremtő szerepkörben - oktatás a világ hátrányos helyzetű térségeiben. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 534-534
Verdes Miklós. Korszakhatár-megközelítések a 20. század második felére irányuló hazai neveléstörténeti kutatásokban. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 535-535
Vincze Beatrix. A hazai oktatástechnológia fejlődésének hatása az orosz nyelvtanítást támogató taneszközökre az 1970-es és 80-as években Magyarországon. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 538
Vincze Szilvia. Tanárhiány a tanárszakok konvertálhatósága és a diplomás hiány- és túltelítettségi ciklusok tükrében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 539
Vincze Tamás. Szabadidős diákolvasmányok és az ellenőrzésükre irányuló tanári javaslatok a XIX. és XX. század fordulóján. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 540
Zsidek Barbara et al. Kollaborációs technikák a vegyes típusú vizuális művészeti tanórákon. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 546
Balogh Evelin et al. A beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség a pedagógusképzésben. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 548
Béres Tamás. Fenntarthatóság és környezettudatosság az egyetemi hallgatók körében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 549-549
Böddi Zsófia et al. Presentation of Project Naturalistic Teaching. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 551
Csimáné Pozsegovics Beáta et al. Tanító szakos hallgatók matematikai szorongása. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 552-552
Fehér Ágota. A Debreceni Református Kollégium a „pedagógia századában” a tehetség-kibontakoztatás tükrében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 553
Golyán Szilvia. A tanulás hatása a tartós gyógykezelés alatt álló 6-10 éves gyermekek szubjektív életminőségére. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 554
Kerekes Valéria et al. Innovatív kompetenciafejlesztés a felsőoktatásban. Játékötletek készítése kortárs mesekönyvekhez. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 555
Kovács Tibor Attila. Metanyelv és/vagy élőnyelv?: Funkcionális szemléletű magyarnyelv(tan)-oktatás alsó tagozaton. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 557-557
Kulman Katalin. A környezetismeret tantárgy helyzete az új nemzeti alaptanterv szerint – a matematikaórák szerepe a környezeti tartalmak tanításában. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 558
'Manojlovic Helena' et al. A szabaduló szoba adta lehetőségek a kollaboratív problémamegoldó kompetencia mérésére. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 559
Zsófia Molnár-Kovács. Aspects of Knowledge of Sources of the Research on Textbooks from the Era of Dualism (1867-1918). (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 561
Négyesi Péter et al. Az adaptív e-learning rendszerek felhasználóoldali elvárásainak vizsgálata. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 562-562
Patányi Anikó Lilla et al. Pedagógusok által tartott mindfulness alapú foglalkozások hatékonysága gyerekek viselkedésszabályozásának fejlesztésében. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 564
Stummer Krisztina. Women’s upper commercial schools in Kereskedelmi Szakoktatás. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 567
Szőcs Álmos et al. Az iskolán kívüli és az otthoni tanulási környezet értelmezése a környezeti nevelés megvalósításában. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 569
Tóthné Aszalai Anett. KELLENE KIS KERT, BŐ TERMŐ...: A BESZÉDFOLYAMATOSSÁGI ZAVAROK ÉS A RITMUS SAJÁTOSSÁGAI. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség pp. 571-571
Wakai Seiji. Saját gyermek japán (mint örökségnyelv) oktatása magyar anya szemszögéből a Trajectory Equifinality Model elemzése alapján. (2022) Megjelent: 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség p. 573
Idézett közlemények (3)
Hivatkozás stílusok:
IEEE
ACM
APA
Chicago
Harvard
CSL
Másolás
Nyomtatás
2025-04-30 19:29
×
Lista exportálása irodalomjegyzékként
Hivatkozás stílusok:
IEEE
ACM
APA
Chicago
Harvard
Nyomtatás
Másolás