Digital dynamic visual identities

Fekete, Balázs [Fekete, Balázs (Marketing- és Des...), szerző] Gazdálkodástani Doktori Iskola (BCE / CDI)

Angol nyelvű Szakcikk (Folyóiratcikk) Tudományos
Megjelent: VEZETÉSTUDOMÁNY 0133-0179 53 (11) pp. 43-54 2022
  • Gazdaságtudományi Doktori Minősítő Bizottság: A hazai
  • Regionális Tudományok Bizottsága: C hazai
  • Szociológiai Tudományos Bizottság: C hazai
  • Állam- és Jogtudományi Bizottság: C hazai
Azonosítók
Támogatások:
  • (ÚNKP-21-3-II-CORVINUS-40)
Egy logó többet ér ezer szónál. De mennyit ér több ezer logó? A vállalatok és márkák kortárs vizuális kommunikációs esz- közrendszere egyre inkább technológiavezérelt és dinamikus vizuális identitás (DVI) rendszerekkel bővül. Az algoritmikus, adatalapú, interaktív DVI-k soha nem látott lehetőségeket ígérnek a márkáknak, és új kihívások elé állítják a tervezőket és a marketingeseket. Ez a cikk a generatív típusú digitális dinamikus vizuális identitások jellemzőit tárja fel azzal a céllal, hogy ösztönözze az interdiszciplináris diskurzust és tudományos vizsgálatot a marketing és a tervezés e határterületén. A jelenlegi tanulmány kvalitatív vizsgálatot alkalmazott a 2013 után tervezett kortárs vizuális rendszerek egy kiválasztott mintáján. A tartalomelemzés és a designkommunikációs (DIS:CO) megközelítés segítségével három olyan dimenziót azo- nosítottak a szerzők, amely iparágtól, technológiától és médiától függetlenül alkalmas a DVI-esetek vizsgálatára, fejlesz- tésére. A magyarázatokat világhírű ügynökségek, például a Pentagram, a Saffron és a Lava díjnyertes DVI-jei illusztrálják.
Hivatkozás stílusok: IEEEACMAPAChicagoHarvardCSLMásolásNyomtatás
2025-02-09 15:42