Egy logó többet ér ezer szónál. De mennyit ér több ezer logó? A vállalatok
és márkák kortárs vizuális kommunikációs esz- közrendszere egyre inkább technológiavezérelt
és dinamikus vizuális identitás (DVI) rendszerekkel bővül. Az algoritmikus, adatalapú,
interaktív DVI-k soha nem látott lehetőségeket ígérnek a márkáknak, és új
kihívások elé állítják a tervezőket és a marketingeseket. Ez a cikk a generatív
típusú digitális dinamikus vizuális identitások jellemzőit tárja fel azzal
a céllal, hogy ösztönözze az interdiszciplináris diskurzust és tudományos vizsgálatot
a marketing és a tervezés e határterületén. A jelenlegi tanulmány kvalitatív
vizsgálatot alkalmazott a 2013 után tervezett kortárs vizuális rendszerek egy
kiválasztott mintáján. A tartalomelemzés és a designkommunikációs (DIS:CO)
megközelítés segítségével három olyan dimenziót azo- nosítottak a szerzők,
amely iparágtól, technológiától és médiától függetlenül alkalmas a DVI-esetek
vizsgálatára, fejlesz- tésére. A magyarázatokat világhírű ügynökségek,
például a Pentagram, a Saffron és a Lava díjnyertes DVI-jei illusztrálják.