kutatás fókuszában a hazai kis- és középvállalkozások
értékinnovációs gyakorlatának vizsgálata áll. A fő kutatási
kérdés, hogy a hazai kkv-k vezetése épít-e a látens fogyasztói
igények feltárására és potenciális kielégítésére, mint a
versenyelőny szerzésének egyik legbiztosabb forrására elméleti
szakértők szerint.
Korábbi kutatási tapasztalatok azt mutatták, hogy a gazdasági
világválság hatására a kkv-k épp az innovációs tevékenységek
visszaszorításával, a bevált gyakorlatokra koncentrálva
próbálták átvészelni a nehéz időszakot, A jövőt azonban fel kell
építeni, amihez az innováció elengedhetetlen. Aktuális tehát a
kérdés, hogyan változott ez az elmúlt években. Van-e pozitív
példa érték innováló vállalatra? Ez alapján fogalmazódott meg a
kutatási hipotézis, amely megválaszolása a kutatás fő pillérét
is képezi: azon felsővezetők, akik törekszenek és képesek a
látens fogyasztói igények kielégítésére, sikeresebbek azoknál,
akik ezt nem teszik.