A tanulmány célja egy első impresszió bemutatása, amely a teljesség igénye nélkül
tárgyalja az elektromos autók elterjedésének, az iparág
fejlődésének hatásmechanizmusait a különböző érdekszférákban. Ezt a többrétegű, rendkívül
összetett kérdéskört három részben tárgyaljuk. Az első részben az elektromobilitás-fogalom
értelmezését, alakulásának mikéntjét ismertetjük, kitérve az elektromobilitási tendenciákra.
Áttekintjük az elektromobilitás társadalmi relevanciáját, és arra a kérdésre keressük
a választ, hogy miért fontos a fenntarthatóság a közlekedési szektorban. Itt kitérünk
majd olyan társadalmi relevanciákra is, mint az elektromobilitás munkaerőpiacra gyakorolt
hatása, illetve az elektromobilitás általános előnyei az egyén és a társadalom szempontjából.
A tanulmány főképp nemzetközi szakirodalomra támaszkodik. A téma kutatási, publikációs
intenzitása arra utal, hogy az elektromobilitás ügye gazdaságilag, politikailag és
társadalmilag egyaránt kiemelt figyelmet élvez globális és állami szinten. A tanulmány
megállapításaiból kitűnik, hogy az elektromobilitás népszerűsítése, társadalomra
gyakorolt hatása nagyfokú tudatosságot kíván meg, nem csak a társadalom politikai
és gazdasági szereplőitől, de az egyéntől is.