A tanulmány arra tesz javaslatot, hogyan tartható meg egy diskurzusjelölőkről szóló,
középiskolai magyar nyelvi óra. A diskurzusjelölők nem képezik a törzsanyag részét
sem a NAT, sem a Kerettanterv szerint, mégis hasznos lehet a diákoknak megismerkedni
ezzel a kommunikációra és annak körülményeire vagy résztvevőire közvetlenül reflektáló
funkcionális kategóriával. A tanulmány először bemutatja a diskurzusjelölők használatáról
szóló korábbi magyar vizsgálatokat, amelyek között a használat korosztály szerinti
megoszlását felmérő és a hozzájuk kapcsolódó attitűdökről szóló vizsgálatok is szerepelnek.
Ezek után egy duplaóra, tehát kétszer 45 perc anyagát kitevő feladatsort mutat be,
ennek végén az adott korosztály vonatkozásában a diákok attitűdjéről szóló felmérés
is helyet kapott a diskurzusjelölőkről. Az órán szóba kerültek a diskurzusjelölők
szerteágazó funkciói, valamint a szóbeli és írásbeli kommunikációban mutatkozó különbségek
is.