Hazai kis- és középvállalkozások weboldalainak vizsgálata egy újszerű értékelési rendszer használatával

Harsányi, Dávid [Harsányi, Dávid (marketing), szerző] Marketing Tanszék (BGE / KKK); Totth, Gedeon [Totth, Gedeon (Marketing), szerző] Marketing Tanszék (BGE / KKK); Szabó, Zoltán [Szabó, Zoltán (Marketing), szerző] Turizmus és Marketing Intézet (METU / ÜKT); Ökológiai Gazdaságtani Intézet (SOE / LKK); Brávácz, Ibolya [Brávácz, Ibolya (Közgazdaságtan, m...), szerző] Érveléselmélet és Marketing Tanszék (ELTE / GTK)

Magyar nyelvű Szakcikk (Folyóiratcikk) Tudományos
Megjelent: VEZETÉSTUDOMÁNY 0133-0179 53 (8-9) pp. 152-165 2022
  • Gazdaságtudományi Doktori Minősítő Bizottság: A hazai
  • Regionális Tudományok Bizottsága: C hazai
  • Szociológiai Tudományos Bizottság: C hazai
  • Állam- és Jogtudományi Bizottság: C hazai
Azonosítók
A tanulmány célja annak áttekintése volt, hogy mi jellemző a KKV-k weboldalaira mind tartalmi, mind formai szempontból. A kutatásban 252 cég vizsgálatára került sor, amelyből 146 (58%) rendelkezett honlappal. A megfigyelés és elemzés után megállapítható, hogy a cégek online jelenléte még fejlesztendő, hiszen egy százpontos vizsgálati rendszerben átlagosan csupán 64 pontot értek el. Pozitívum ugyanakkor, hogy a legnagyobb klaszterbe tartozó vállalkozások átlag feletti eredményt értek el. Az értékelési rendszer megfelelő módszer lehet tehát a honlapok elemzésére, amely az átlagpontszám mellett információval szolgál például a weboldal tartalmi, felhasználói élmény, design vagy technológiai vonatkozásaira is. Így javasolt a módszer kiterjesztése, minden vállalkozás számára elérhetővé tétele.
Hivatkozás stílusok: IEEEACMAPAChicagoHarvardCSLMásolásNyomtatás
2025-01-18 11:48