Szakirodalomban gyakran hivatkozott források bemutatásával a tanulmány arra világít
rá, hogy a közösségi média egyre intenzívebb használatának köszönhetően, illetve az
utóbbi években az online turisztikai közvetítő, ár- és ajánlat-összehasonlító keresők
segítségével, hogyan kapcsolódik össze a turisztikai fogyasztói folyamatban az utazási
döntést és az utazást megelőző szakasz az utazást követő szakasszal. A szakirodalom
számos modellt ismer a fogyasztói magatartás, illetve a közösségimédia-használat marketing
szempontú elemzésére. Az irodalmi áttekintés célja többek között az, hogy ezen modellek
turisztikai célú utazásokra való adaptálásának lehetőségeire is rávilágítson, valamint,
hogy kiindulópontot nyújtson a turisztikai folyamatokat kutatók és a turizmus területén
működő vállalkozások, TDM szervezetek számára az élménymegosztás és a fogyasztók által
létrehozott tartalmak jobb megismeréséhez.