A programozástanulás játékosítása

Tóth, Róbert [Tóth, Róbert (informatikus), author] Faculty of Informatics (UD); Kósa, Márk [Kósa, Márk Szabolcs (Informatika), author] Faculty of Informatics (UD); Információ Technológia Tanszék (UD); Kádek, Tamás [Kádek, Tamás (Informatika), author] Faculty of Informatics (UD); Számítógéptudományi Tanszék (UD); Pánovics, János [Pánovics, János (informatika), author] Faculty of Informatics (UD); Információ Technológia Tanszék (UD)

Hungarian Scientific Conference paper (Conference paper)
    Identifiers
    A Debreceni Egyetem Informatikai Karán 2011 óta üzemelő ProgCont automatikus megoldáskiértékelő rendszerhez a 2016/17-es tanév során egy olyan fejlesztést valósítottunk meg az Új Nemzeti Kiválóság Program támogatásával, amely napjaink meghatározó szemlélete, a gamification (játékosítás) elemeit teszi elérhetővé a kiértékelő rendszer felhasználói számára. Kutatásunk során először megvizsgáltuk azokat az elemeket, amelyek hozzájárulhatnak egy játékosított folyamat sikerességéhez. A játékosítás fogalmának ugyan több definíciója is létezik, de a főbb elemei szinte minden játékosított folyamatban megtalálhatók. Az elemeket megvalósító alrendszert a ProgContR névre hallgató mentor alkalmazás részeként készítettük el. A kutatás eredményeként így egy olyan alkalmazás született meg, amely különböző küldetéseket, kihívásokat, bajnokságokat és az ezek teljesítéséért járó jutalmakat kínál a programozó hallgatók számára a ProgCont rendszer és a ProgContR alkalmazás szolgáltatásaihoz kapcsolódóan.
    Citation styles: IEEEACMAPAChicagoHarvardCSLCopyPrint
    2022-01-22 18:10