A programozástanulás játékosítása

Tóth, Róbert [Tóth, Róbert (informatikus), szerző] Informatikai Kar (DE); Kósa, Márk [Kósa, Márk Szabolcs (Informatika), szerző] Informatikai Kar (DE); Információ Technológia Tanszék (DE / IK); Kádek, Tamás [Kádek, Tamás (Informatika), szerző] Informatikai Kar (DE); Számítógéptudományi Tanszék (DE / IK); Pánovics, János [Pánovics, János (informatika), szerző] Informatikai Kar (DE); Információ Technológia Tanszék (DE / IK)

Magyar nyelvű Tudományos Konferenciaközlemény (Egyéb konferenciaközlemény)
    Azonosítók
    A Debreceni Egyetem Informatikai Karán 2011 óta üzemelő ProgCont automatikus megoldáskiértékelő rendszerhez a 2016/17-es tanév során egy olyan fejlesztést valósítottunk meg az Új Nemzeti Kiválóság Program támogatásával, amely napjaink meghatározó szemlélete, a gamification (játékosítás) elemeit teszi elérhetővé a kiértékelő rendszer felhasználói számára. Kutatásunk során először megvizsgáltuk azokat az elemeket, amelyek hozzájárulhatnak egy játékosított folyamat sikerességéhez. A játékosítás fogalmának ugyan több definíciója is létezik, de a főbb elemei szinte minden játékosított folyamatban megtalálhatók. Az elemeket megvalósító alrendszert a ProgContR névre hallgató mentor alkalmazás részeként készítettük el. A kutatás eredményeként így egy olyan alkalmazás született meg, amely különböző küldetéseket, kihívásokat, bajnokságokat és az ezek teljesítéséért járó jutalmakat kínál a programozó hallgatók számára a ProgCont rendszer és a ProgContR alkalmazás szolgáltatásaihoz kapcsolódóan.
    Hivatkozás stílusok: IEEEACMAPAChicagoHarvardCSLMásolásNyomtatás
    2021-11-30 06:11