mtmt
Magyar Tudományos Művek Tára
XML
JSON
Átlépés a keresőbe
In English
HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok
Maisch, Patrícia [Maisch, Patrícia (neveléstudomány), szerk.] Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori ... (PTE / DI)
;
Márhoffer, Nikolett [Márhoffer, Nikolett (Neveléstudomány), szerk.] Neveléstudományi Intézet (PTE / BTK)
;
Szücs-Rusznak, Karolina [Rusznak, Karolina (oktatástörténet), szerk.] Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori ... (PTE / DI)
Magyar nyelvű Konferenciakötet (Könyv) Tudományos
Megjelent: Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Neveléstudományi Intézet, Pécs, Magyarország
2017
Konferencia:
HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok 2017-05-10 [Pécs, Magyarország]
Azonosítók
MTMT: 3279472
ISBN:
9789634291411
OSZK:
3711922
Teljes dokumentum:
http://nevtudphd.pte.hu/sites/nevtudphd.pte.hu/files/files/hdiii_absztraktkotet.pdf
Fejezetek
Sántha Kálmán. A nemzetközi és a hazai kvalitatív módszertani trendek összehasonlító elemzése. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 5
Pribék László. Kvalitatív pedagógiai kutatások feltárása a Hungarian Educational Research Journal (HERJ) 2011 – 2015 közötti teljes vertikumában. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 8
Kóger Yvetta. A szülői ház és az óvoda kapcsolatrendszerének változása az Óvodai Nevelés folyóirat tükrében (1951-2000 között). (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 15-15
Somogyvári Lajos. "Iskolareformok" recepciója a magyar pedagógiában (1958-1965). (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 15-16
Makk Gábor. A tanulásfelfogás kialakulása Platón tükrében. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 16-17
Fülep Ádám. A könyvtáros szak elindulása a hazai felsőoktatásban a 20. század közepén, és további fejlődése az egyetemek képzési rendszerében. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 18
Uherkovich Orsolya Réka. A két világháború között érvényes tantervek családi életre nevelési tartamai. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 18-19
Markos Gabriella. A Sugovica Sportiskolai Általános Iskola hátránykompenzációs tevékenysége. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 20
Híves Tamás. Hátrányos helyzetű tanulók és az Arany János Programok területi elemzése. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 21-22
Oláh Katalin. "Ma jó voltam?". (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 21-21
Csepcsényi Lajos Lászlóné. A komplex szakmai gondolkodás nevelésszociológiai alapjai. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 22-23
Széll Krisztián. A hátránykompenzáció lehetőségei: mit tehetnek az iskolák és pedagógusaik?. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 23
Dobokai Róbertné Simon. Gyermekvédelem és iskolázottság. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 24
Krausz Anita. Iskolás gyermekek sérüléssel kapcsolatos attitűdje. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 25-25
Szabóné Pongrácz Petra. A győri gyógypedagógus hallgatók jövőképe. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 25-26
Lőrinczy Barbara Eszter. Autizmus spektrumzavarral élő gyermeket nevelő szülők gyermekük közoktatási intézményben megvalósuló oktatásával kapcsolatos tapasztalatai. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 26-27
Dévényi Anna et al. A Magyar Tudományos Akadémiától a PTE-n át a Szent Mór Iskolaközpontig: Egy közös tananyagfejlesztés tanulságai. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 28
K Farkas Claudia. A „fekete iskola” árnyékában: Kisebbségek kényszerszülte iskolarendszerei Olaszországban a fasizmus idején. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 32
Berze Gizella. Differenciált tanulásszervezéssel kapcsolatos képzések a szerbiai pedagógustovábbképzési rendszerben. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 33-34
Németh Balázs. Összehasonlító felnőttoktatási tanulmányok fejlesztése az Erasmus+ COMPALL projektben. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 33
Bagány Ágnes et al. A Szerbiában működő iskoláskor előtti intézmények óvópedagógusainak véleménye az inklúzió gyakorlati megvalósulásáról. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 34-35
Olasz Lajos. Iskola a háborúban – az iskolák légoltalma a II. világháború időszakában. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 37-37
Dévényi Anna. Kornis Gyula „nemzetmentő” pedagógiája. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 38-39
Kapás Mónika et al. Az adorjáni roma/cigány tanulók és az iskola kapcsolata. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 40
Varga Aranka. „Szégyellem, hogy nincs meg a nyolc osztályom.”: Felnőtt - korú cigány/roma népesség tanulásának háttere. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 40
Boros Julianna. Roma/cigány tanulók pályaorientációja a rendszerváltás után – pedagógiai módszerek, elvek és értékek. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 41-42
Oláh Katalin. "Tankötelezettség" vs. "Iskolakészültség". (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 45-45
Pusztafalvi Henriette. Az óvodai nevelés módszertani kérdései és változásai a két világháború közötti időben. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 45-46
Végh József. A Holt-tengeri tekercsek a gyermekről és a gyermekkorról: A Héber Biblia qumráni leleteinek gyermekkortörténeti elemzése. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 46-47
Hegedüs András. Várkonyi Nándor, a tanár. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 47-48
Nyúl Eszter Anna. Gyermekszemlélet a cserkészetben. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 47
Pintér Tünde Kornélia. Az ének-zene megbecsültsége általános iskolai tanulók körében. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 48
Hetesi Sándor. Az idegen nyelvű hallott szövegértés fejlesztésnek innovatív megközelítése. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 49
Nemes Gyöngyi. Hogyan kezelnéd a nyelvi hátrányt pedagógusként?. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 50-51
Huszár Zsuzsanna. A tankönyvi instrukciók didaktikai és nyelvi jellemzői az 5. osztályos erkölcstan kísérleti és átdolgozott, újgenerációs köteteiben. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 51-52
Miklós Ágnes Kata. A német nemzetiségi óvodai nevelés presztízse. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 52
Méreg Martin. Egy dualizmus kori reálolvasókönyv életrajza. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 54-55
Szabó Hajnalka Piroska. Általános iskolai történelemtankönyvek női emancipációval kapcsolatos témáinak összehasonlító elemzése. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 54
Maisch Patrícia. Női szempontok a 19. századi magyar irodalom oktatásában - napjainkban. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 55-56
Hosszúné Papp Éva. Adalékok a gimnáziumok és a leánygimnáziumok mennyiségtan oktatásához az 1934-es középiskolai reformot követően Magyarországon a korabeli tankönyvek tükrében. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 56
Pete József. A felekezeti oktatás társadalmi hátterének néhány térbeli aspektusa. Esettanulmány. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 59-59
Darvai Tibor. A neveléslélektan az 1960-as években Magyarországon. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 60-60
Karácsony Ilona. Iskolák egészségorientált belső világának eszközei és szereplői. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 61-62
Csepcsényi Lajos Lászlóné. A probléma alapú tanulás-tanítás első tapasztalatai a szakgimnáziumi építőipari szakképzésben. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 62-63
Béres Judit. Iskolai élő könyvtárak a multikulturális nevelésért -- három év pécsi tapasztalatai a módszer hatékonyságáról. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 63
Kóger Yvetta. Óvodapedagógusok és a pedagógus életpályamodell bevezetéséhez kapcsolódó minősítő értékelés. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 65-65
Dancsó Tünde. A pedagógus továbbképzési rendszer jellemzőinek vizsgálata. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 66-67
Hegedüs András. A „Mindenki” című film vizsgálata hálózatelméleti megközelítésből. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 68-69
Sütő Éva. A szakképző iskolában tanuló Z generáció motivációjának vizsgálata. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 68
Ladnai Attiláné. A középiskolások iskolai élményei a Mindenki kapcsán. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 70-70
Rimai Dávid. Generációs mellékhatások - A „Technokid” lét velejárói. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 71
Siegler Anna. Iskolai zaklatás és mentalizáció az osztály életében. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 71-72
Szalacsi Alexandra. Elektronikus forráshasználati szokások egy neveléstudományi doktori iskolában. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 72
Horváth Szilárd et al. Az oktatásban végbemenő változások és azok hatásai az oktatás gazdaságtanára és eredményességére. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 73-74
Imre Anna et al. A tanulói eredményesség néhány összevetője országos adatok tükrében. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 74-75
Vámosi Tamás. Dualitás középfokon - problémák és fejlesztési igények. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 74
Mehring-Tóth Szilvia. Tanári szerepek a helyi politikai elitben. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 75
Sütő Éva. A magyar szakképzés ezer éve. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 78-79
Kéri Katalin. Fejezetek a pécsi tanárképzés történetéből. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 81
Vörös Katalin. A középiskolai tanárképzés gyakorlati színterei a két világháború közötti Pécsen. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 81-82
Takács Zsuzsanna Mária. A pécsi tanítóképző intézetek és diákjaik. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 82
Ács Marianna. Diákélet a Pécsi Tanárképző Főiskolán. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 83
Molnár-Kovács Zsófia. A pécsi tanárképzés jeles alakjai a „Szakmai életút-lapozgató” könyvsorozat tükrében. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 83
Pálmai Dóra. Bognár Cecil munkássága az Erzsébet Tudományegyetemen töltött éveiben. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 84
Polyák Petra. Beiskolázás, felvételi és hallgatói összetétel a Pécsi Pedagógiai Főiskolán (1948–1956). (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 84
Arató Ferenc. A játékalapú matematika tanítás bevezetése tanítók körében. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 85
Balog Imre et al. A társadalmi felzárkózás hatásterületei: Néhány gondolat a társadalmi és a területi tőke fejlesztésének szinergiájáról. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 90
Bálint Ágnes. Mit tudunk meg a metakognícióról, amikor épp nem (jól) működik?. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 93-94
Makk Gábor. A lélek szerepe a tanulásban Platón tükrében. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 93
Dezső Renáta Anna. Facilitating the Development of Transversal Democratic Competences in Teacher Education via Online Databases. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 95
Nagy Péter. A perszonalizált nyelvoktatás szerepe, lehetőségei az interkulturális kommunikatív kompetencia fejlesztésében: egy lehetséges modell. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 96
Szlivka Andrea. A testnevelés programtartalma az erőszak megelőzésére a Szerbiai oktatási tervekben. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 98-99
Szántóné Tóth Hajnalka et al. Tanító szakos hallgatók viszonyulása a természettudományokhoz. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 102
Auer Eszter. Traumafeldolgozás és gender a kortárs irodalomban: a projektmódszer lehetőségei a középiskolai oktatásban. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 107-108
Fodor Bálint. Produktív tanulás kooperatív tanulásszervezéssel - esettanulmány egy mese születésérő. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 108-109
Mrázik Julianna. Digitáliskompetencia-fejlesztés a tanári felkészítésben – egy mintakurzus bemutatása. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 110
Pál Balázs Gyula. Egy foglalkoztatáspolitikai eszköz a képzés, oktatás és fejlesztés megvalósításában. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 111
Németh Zsolt. Konfliktusmegelőző tevékenységek a testnevelő tanárok munkájában. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 112-113
Nyúl Eszter Anna. Kulturális antropológia és a személyi igazolvány. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 114
Huszár Zsuzsanna. Honnan tudom?. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 115
Pápai Boglárka et al. Beavatkozói és/vagy kutatói szerepkör?. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 127-127
Szücs-Rusznak Karolina et al. Láthatatlan kerítés. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 127
Koós Ildikó. A roma irodalmi kánon jelenléte 6-12 évesek anyanyelv és irodalom tananyagaiban. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 130
Bálint Krisztián. A külhoni vajdasági általános iskolai tanárok magyar nyelvű tankönyvekkel kapocslatos nézetei. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 132
Bencéné Fekete Andrea. A tanulási motiváció növelése a Kett-módszer segítségével. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 142-143
Gelencsérné Bakó Márta. Együtt vagy külön? Tanodák a köznevelésben. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok p. 142
Pápai Boglárka. Cigány nemzetiségi nevelést folytató óvodák Baranya megyében. (2017) Megjelent: HORIZONTOK ÉS DIALÓGUSOK III. konferencianapok pp. 144-144
Hivatkozás stílusok:
IEEE
ACM
APA
Chicago
Harvard
CSL
Másolás
Nyomtatás
2022-06-25 18:10
×
Lista exportálása irodalomjegyzékként
Hivatkozás stílusok:
IEEE
ACM
APA
Chicago
Harvard
Nyomtatás
Másolás