A kalandpark fiatal felnőtt látogatóinak tipizálása

Boda, Eszter Judit [Boda, Eszter Judit (Gazdálkodás- és s...), szerző] Sporttudományi Intézet (EKKE / TTK); Bácsné, Bába Éva [Bácsné Bába, Éva (Gazdálkodás- és s...), szerző] Sportgazdasági és -menedzsment Intézet (DE / GTK); Müller, Anetta [Müller, Anetta (Nevelés- és sport...), szerző] Sportgazdasági és -menedzsment Intézet (DE / GTK)

Magyar nyelvű Szakcikk (Folyóiratcikk) Tudományos
Megjelent: TURIZMUS BULLETIN 1416-9967 1587-0928 22 (1) pp. 38-46 2022
  • Regionális Tudományok Bizottsága: C hazai
Támogatások:
  • Életminőség fejlesztése Kelet-Magyarországon(GINOP-2.3.2-15-2016-00062)
A tematikus parkok iránti folyamatos keresletbővülés volt megfigyelhető egészen 2019-ig, mely csak a koronavírus-járvány miatt torpant meg, amikor is a járványügyi korlátozások a turizmus és a szabadidő-eltöltés területén is jelentkeztek. Vizsgálatunkban (N=828) a kalandparkot látogató fiatal felnőttek tipizálását helyeztük a fókuszba, amit a szabadidő-eltöltési szokásaik főbb jellemzőit feltáró faktorelemzés főkomponens módszerével dolgoztunk fel. A kutatás eredményeként a természetben aktívak és az élménykeresők csoportja bizonyult a kalandparkok által leginkább megcélozható szegmensnek, akik esetében a marketingkommunikációs üzenetek tartalmi elemeiben leginkább a természetre, az outdoor tevékenységekre, valamint a sportos kínálati elemekre vonatkozó üzeneteket kell megjeleníteni, kiegészítve az új típusú, extrém elemekkel, melyben a kihívás jellegét erősítve érhetjük el a kívánt hatást. A steady increase in demand for theme parks was observed until 2019. This, was halted only by the coronavirus pandemic, when the consequent restrictions appeared in the field of tourism and leisure. In our study (N = 828), we focused on the classification of young adults visiting adventure parks, and we processed the data using the principal component method of factor analysis, which explores the main characteristics of their leisure habits. As a product of our research, the groups defined as “active in nature” and “experience seekers” proved to be the most targeted by adventure parks. For these the content elements of marketing communication should mostly consist of messages about nature, outdoor activities and sports opportunities, supplemented by new, more extreme features in which we can achieve the desired effect by strengthening the nature of the challenge.
Hivatkozás stílusok: IEEEACMAPAChicagoHarvardCSLMásolásNyomtatás
2022-12-08 17:09