Az álláshirdetéseknél megjelenő információs aszimmetria különleges figyelemfelkeltést
és bizalmat idéz elő a hirdető cég és az álláshirdetésre jelentkezők között.
A menedzsmentirodalomban a jelzési elmélet alkalmazása kiemelt szerepet kap a stratégiai
menedzsment és a HR-menedzsment területén. A vállalkozások számára az álláshirdetések
attribútumainak megtervezése és kidolgozása különösen jelentős a legjobb képességű
munkavállalók megtalálásában. Emellett a fiatal munkavállalók jellegzetességeinek
és munkakeresési szokásainak ismerete is szükséges az álláshirdetési folyamat
sikerességéhez. A tanulmány célja alapot adni az álláshirdetésekben megjelenő
értékajánlat kidolgozásához, ahhoz, hogy az álláshirdetők azonosítani tudják
a fejlesztendő pontokat és ezek ismeretével a munkakeresők igények beépítésével
az álláshirdetéseket vonzóbbá tegyék. A kvalitatív megkérdezés alapján elért
kutatási eredmények azt mutatják, hogy a hirdetésekkel szemben a vonzó megjelenés
és munkáltatói márka fontossága kiemelkedő a megkérdezett fiatal munkavállalók
számára. A szerzők a hirdetések értékelésénél az értékelemzés módszerét
vették alapul ahhoz, hogy a leghatékonyabban kidolgozható hirdetésfunkciókat
és értékhordozó funkciókat azonosítani tudják, mely funkciókat már az értéktervezés
módszerével ábrázolták.