mtmt
Magyar Tudományos Művek Tára
XML
JSON
Átlépés a keresőbe
In English
Iskola, művelődés, társadalom
Sasfi, Csaba [Sasfi, Csaba (Társadalomtörténet), szerk.]
;
Ugrai, János [Ugrai, János (Neveléstörténet, ...), szerk.] Tanárképző Intézet (ME / BTK)
Magyar nyelvű Tanulmánykötet (Könyv) Tudományos
Megjelent: Hajnal István Kör Társadalomtörténeti Egyesület, Budapest, Magyarország, 564 p.
2017
Sorozatok:
Rendi társadalom - polgári társadalom 0239-1990, 29.
Azonosítók
MTMT: 3247277
ISBN:
9789638946355
ELTE Könyvtára:
000928061
Teljes dokumentum:
https://73704a3b-13af-45e4-a3a0-0ce4836450b8.usrfiles.com/ugd/73704a_3093f2125f6345f39fa8392bdbb8565e.pdf
Fejezetek
Sasfi Csaba. Oktatás és társadalom kölcsönhatása történeti perspektívában: Megközelítések és eredmények. (2017) Megjelent: Iskola, művelődés, társadalom pp. 9-33
Halász Gábor. Ágensek és struktúrák: a magyar oktatási rendszer néhány jelentősebb változása az elmúlt évtizedekben. (2017) Megjelent: Iskola, művelődés, társadalom pp. 34-50
Szekér Barnabás. Az iskolafenntartás kérdéséhez a késői rendi társdalomban: Egy piarista kollégium jövedelmei és kölcsönei a 18. században. (2017) Megjelent: Iskola, művelődés, társadalom pp. 53-71
Borbély Tamás. Hitfelekezeti segély, kegyúri jog – oktatást érintő felekezeti konfliktusok a dualizmus kori Magyarországon: Sopron esete (1875–76). (2017) Megjelent: Iskola, művelődés, társadalom pp. 72-81
Ugrai János. Megtévedt jellemek, eltorzult struktúrák: Előtanulmány egy professzor bukásának társadalomtörténeti elemzéséhez. (2017) Megjelent: Iskola, művelődés, társadalom pp. 81-97
Nagy Adrienn. Akadémia kontra szakiskola: A középfokú kereskedelmi akadémiák és tanulóik a dualizmus kori Magyarországon. (2017) Megjelent: Iskola, művelődés, társadalom pp. 98-126
Fleisz János. Az oktatás és iskolarendszer átalakulása Nagyváradon 1919-1940. (2017) Megjelent: Iskola, művelődés, társadalom pp. 127-132
Pilkhoffer Mónika. Az Erzsébet Tudományegyetem központi épületének bővítése (1932-1934). (2017) Megjelent: Iskola, művelődés, társadalom pp. 133-142
Pettinger-Szalma Vendel. A törökbálinti katolikus népiskolák története. (2017) Megjelent: Iskola, művelődés, társadalom p. 143.
Bányai Viktória. Vidéki zsidó iskolák a Holokauszt után: 1945-48. (2017) Megjelent: Iskola, művelődés, társadalom pp. 160-172
Szász Lajos. A Bécsi Protestáns Teológiai Fakultás magyar református hallgatói (1821-1918). (2017) Megjelent: Iskola, művelődés, társadalom pp. 175-187
Godzsák Attila. 19. századi kihágási ügyek a Miskolczi Református Lyceumban és azok büntetései. (2017) Megjelent: Iskola, művelődés, társadalom pp. 188-204
Hadobás Eszter. Ösztöndíjas diákok az Egri Érseki Jogakadémián (1880-1890). (2017) Megjelent: Iskola, művelődés, társadalom pp. 205-212
Gyökös Eleonóra. Külső-Szolnok gimnáziumai (1850–1945). Iskola(imázs) történeti vázlat. (2017) Megjelent: Iskola, művelődés, társadalom pp. 213-231
Erdélyi Mátyás. Társadalmi mobilitás és iskoláztatás a századelő Magyarországán: Sátoraljaújhely iskolai piaca (1898-1915). (2017) Megjelent: Iskola, művelődés, társadalom pp. 232-249
Rébay Magdolna. Gróf Széchényi Dénes (1828–1892) gyermekeinek nevelése a családi levelezés tükrében.. (2017) Megjelent: Iskola, művelődés, társadalom pp. 250-265
Bódán Zsolt. "Magadat hasznos emberré képezd!": Nevelés és iskoláztatás a 19. század végén egy gyulai polgárcsaládban. (2017) Megjelent: Iskola, művelődés, társadalom pp. 266-276
Magos Gergely. „Végre is arra a pályára léptem, amelyre sohasem éreztem hajlandóságot”: Gyógyszerészképzés a személyes dokumentumok tükrében. (2017) Megjelent: Iskola, művelődés, társadalom pp. 277-294
Golnhofer Erzsébet et al. Egy elfelejtett forrás 1947-48-ból. Ankét az iskoláról.. (2017) Megjelent: Iskola, művelődés, társadalom pp. 295-307
Tarafás Imre. A nemzetiségekről közvetített kép a dualizmus Magyarországának középiskoláiban. (2017) Megjelent: Iskola, művelődés, társadalom pp. 311-330
Konrád Miklós. Egy kudarc anatómiája: Neológ zsidó vallásoktatás a dualizmus korában. (2017) Megjelent: Iskola, művelődés, társadalom pp. 331-352
Tangl Balázs. Katonai céllövészet és katonás a századfordulós Magyarország iskoláiban. (2017) Megjelent: Iskola, művelődés, társadalom pp. 353-365
Bartha Ákos. Népiség, konzervativizmus, egzisztencializmus: A sárospataki faluszeminárium (1931–1951) helye a magyar falukutatásban. (2017) Megjelent: Iskola, művelődés, társadalom pp. 366-381
Szatmári Judit. Oskolamesterek Külső Somogyban: századfordulós helyzetkép a külsősomogyi református egyházmegye tanítóiról. Honnét jöttek és hogyan tanítottak az 1800 körüli években a református kisiskolákban?. (2017) Megjelent: Iskola, művelődés, társadalom pp. 383-405
Hegedűs Judit et al. A két nem képviselete és differenciálódása a tanító pályán és a kisdedóvás területén a K. u. K. Monarchiában. (2017) Megjelent: Iskola, művelődés, társadalom pp. 401-419
Takács Zsuzsanna Mária. Falusi tanítók élete Baranyában a 20. század első felében: A tanítók szerepe a közösség kulturális életében. (2017) Megjelent: Iskola, művelődés, társadalom pp. 420-430
Polyák Petra. Beiskolázás az általános iskolai tanárképzésben az első ötéves terv idején. (2017) Megjelent: Iskola, művelődés, társadalom pp. 431-442
Vincze Beatrix. Pedagógus életutak az 1945 utáni Magyarországon. Középiskolai tanári létviszonyok a visszaemlékezések tükrében. (2017) Megjelent: Iskola, művelődés, társadalom pp. 443-459
Domokos Mariann. Olvasástörténet és folklorisztika. Közelítések a ponyvamesék 19. századi paraszti recepciójához. (2017) Megjelent: Iskola, művelődés, társadalom pp. 463-478
Örsi Julianna. Mindenes gyűjtemények a református deákok ismereteinek tükrözői. (2017) Megjelent: Iskola, művelődés, társadalom pp. 479-489
Sárai Szabó Katalin. „Az igény a tudásra, magam kiművelésére, s általuk egyfajta karrier elérésére nagyon erős volt bennem”. Az önművelés szerepe a 19. század első felében. (2017) Megjelent: Iskola, művelődés, társadalom pp. 490-504
Vörös Boldizsár. "Az iskola minden gyermeket egy-egy kis lázadóvá nevelt": Oktatási utópiák a Magyarországi Tanácsköztársaságban. (2017) Megjelent: Iskola, művelődés, társadalom pp. 505-520
Tamás Ágnes. Numerus clausus és a „zsidókérdés” karikatúrákon. (2017) Megjelent: Iskola, művelődés, társadalom pp. 521-533
Wirthné Diera Bernadett. A iskolán kívüli hitoktatás formái és lehetőségei a katolikus egyházban. (2017) Megjelent: Iskola, művelődés, társadalom pp. 534-545
Völgyesi Orsolya. Szellemi olimpia a Regnum Marianumban (1958–1960). (2017) Megjelent: Iskola, művelődés, társadalom pp. 546-557
Idézett közlemények (2)
Hivatkozás stílusok:
IEEE
ACM
APA
Chicago
Harvard
CSL
Másolás
Nyomtatás
2025-04-22 19:01
×
Lista exportálása irodalomjegyzékként
Hivatkozás stílusok:
IEEE
ACM
APA
Chicago
Harvard
Nyomtatás
Másolás