The Virtual Reality Sound-based Spatial Orientation Project

Guzsvinecz, Tibor [Guzsvinecz, Tibor (Műszaki Tudományo...), szerző] Műszaki Informatikai Kar (PE); Informatikai Rendszerek és Alkalmazásai Tanszék (PE / MIK); Szabó, Máté; Halmosi, Bence [Halmosi, Bence (Informatika), szerző] Villamosmérnöki és Információs Rendszerek Tanszék (PE / MIK); Sik-Lányi, Cecilia [Sikné Lányi, Cecília (Informatika, Színtan), szerző] Villamosmérnöki és Információs Rendszerek Tanszék (PE / MIK)

Angol nyelvű Konferenciaközlemény (Könyvrészlet) Tudományos
    Azonosítók
    Támogatások:
    • A Pannon Egyetem átfogó intézményfejlesztése az intelligens szakosodás elősegítése érdekében(EFOP-3.6.1-16-2016-00015) Támogató: EFOP
    • (ÚNKP-20-3 New National Excellence Program)
    A virtual reality application was developed in the Unity game engine and either a desktop display device or the Gear VR head-mounted display is used for visualization. Naturally, this fact also changes the interaction. There are two virtual environments inside the application: the first is a clean space, where the size of the room is randomly changed to create different acoustics, while a factory with background noises is simulated in the second. In both environments, sound effects are randomly made in various directions: the positioning of sound sources and reaction times are the primary focus of this research. The goal is to examine how real is the sound source positioning inside the virtual environment with various display devices, while the devices’ effect is also examined depending on various user characteristics. This virtual reality application as well as the preliminary results are presented in this study.
    Hivatkozás stílusok: IEEEACMAPAChicagoHarvardCSLMásolásNyomtatás
    2023-09-23 00:00