Látlelet a hazai közgazdasági felsőoktatásról az egyetemek fenntartóváltása előtt

Lengyel, Imre [Lengyel, Imre (Regionális gazdas...), szerző] Regionális Gazdaságfejlesztési Szakcsoport (SZTE / GTK / KGI)

Magyar nyelvű Szakcikk (Folyóiratcikk) Tudományos
Megjelent: KÖZGAZDASÁGI SZEMLE 0023-4346 68 (10) pp. 1055-1088 2021
  • IV. Agrártudományok Osztálya: A
  • X. Földtudományok Osztálya: A
  • Demográfiai Osztályközi Állandó Bizottság: A hazai
  • Gazdaságtudományi Doktori Minősítő Bizottság: A hazai
  • Nemzetközi és Fejlődéstanulmányok Doktori Bizottság: A hazai
  • Politikatudományi Bizottság: A hazai
  • Regionális Tudományok Bizottsága: A hazai
  • Szociológiai Tudományos Bizottság: B hazai
  • Állam- és Jogtudományi Bizottság: C hazai
Azonosítók
A hazai felsőoktatás alapvető változások előtt áll, az állami egyetemek alapítványi formában történő jövőbeli működése új feltételek közé helyezi a közgazdasági képzéseket is. De nemcsak a fenntartóváltás, hanem a külföldi egyetemek elszívó hatása, a képzésbe belépő generációk korábbiaktól eltérő elvárásai, a hibrid oktatás előtérbe kerülése stb. egyaránt új kihívások elé állítják az intézmények vezetését és az oktatókat. Tanulmányomban a fenntartóváltás előtti helyzetet tekintem át, az elmúlt másfél évtizedben a gazdaságtudományi (másképpen közgazdasági) képzési területen megfigyelhető alapvető folyamatokat, a többciklusú felsőoktatási (az úgynevezett bolognai) rendszer 2006-os bevezetésétől egészen 2020-ig. Magyarországon a gazdaságtudományi képzési terület az egyik legnépesebb, a hallgatók negyedét közgazdasági szakokra veszik fel, a felsőoktatási szakképzéstől az alapképzésen át a mesterképzésig. De az egyik legkiterjedtebb is, hiszen például közgazdasági alapképzést jelenleg is 29 intézmény folytat 31 városban.* Journal of Economic Literature (JEL) kód: A20, H52, I23
Hivatkozás stílusok: IEEEACMAPAChicagoHarvardCSLMásolásNyomtatás
2024-10-13 03:53