A pozitív pszichológia hatása a kreativitásra, avagy FLOW az andragógiában

Dominek, Dalma Lilla [Dominek, Dalma Lilla (PhD Bölcsészettud...), author]

Hungarian Abstract (Chapter in Book) Scientific
    Subjects:
    • Adult education
    • Pedagogy
    • Psychology
    Az előadás fő célja, hogy javaslatot fogalmazzon meg, merre fejlődhet a felnőttek kreativitása a pozitív pszichológia használatával, milyen elemek szükségesek ahhoz, hogy a felnőttek kreatívabbakká váljanak az oktatás során. A világban a kreativitás vált az egyik központi témává, hiszen az innováció jelenét és jövőjét éljük. Emiatt kiemelten fontos annak a területnek a vizsgálata, hogy a felnőttek miképp tudnak kreativabbá válni az oktatás során. Csíkszentmihályi és Seligman elméleteire alapozva egy oktatásban hasznosítható új megközelítést kívánunk bemutatni, mely a kreativitás fontosságát emeli ki és erősíti. A kutatás jelenleg folyamatban van. Az előadás többet közt bemutatja a pozitív pszichológia és andragógia kapcsolatát, illetve az élményalapú oktatás vonatkozását, mely befolyással lehet a kreativitásra. A hagyományos oktatásban is lehetőség van arra, hogy a felnőttek vonatkozásában az előadások, illetve a gyakorlatok élményfokát mérhetővé tegyük, és élményelemekkel dúsítva oktathassunk, mely a kreativitást fokozhatja. Az “optimális elsajátítási szituáció” leírásához, valamint az adaptivitást központi kategóriaként használó konstruktív módszer hatékonyságának méréséhez nehezen találtunk a flow-mérésnél kézenfekvőbb, adekvátabb és megbízhatóbb mérési eljárást. Továbbá a felsőoktatás képes lehet arra alapvetően, hogy azokra a “kvázi” élményekre építsen, amelyek az életben is jól működtethető stratégiákként jelennek meg a személyiségben, s ezeknek a segítségével érjen el megértésbeli változásokat, illetve növelje a hallgatók kreativitását.
    Citation styles: IEEEACMAPAChicagoHarvardCSLCopyPrint
    2025-04-26 14:13