Az előadás fő célja, hogy javaslatot fogalmazzon meg, merre fejlődhet a felnőttek
kreativitása a pozitív pszichológia használatával, milyen elemek szükségesek ahhoz,
hogy a felnőttek kreatívabbakká váljanak az oktatás során. A világban a kreativitás
vált az egyik központi témává, hiszen az innováció jelenét és jövőjét éljük. Emiatt
kiemelten fontos annak a területnek a vizsgálata, hogy a felnőttek miképp tudnak
kreativabbá válni az oktatás során. Csíkszentmihályi és Seligman elméleteire
alapozva egy oktatásban hasznosítható új megközelítést kívánunk bemutatni, mely a
kreativitás fontosságát emeli ki és erősíti. A kutatás jelenleg folyamatban van.
Az előadás többet közt bemutatja a pozitív pszichológia és andragógia kapcsolatát,
illetve az élményalapú oktatás vonatkozását, mely befolyással lehet a kreativitásra.
A hagyományos oktatásban is lehetőség van arra, hogy a felnőttek vonatkozásában
az előadások, illetve a gyakorlatok élményfokát mérhetővé tegyük, és
élményelemekkel dúsítva oktathassunk, mely a kreativitást fokozhatja.
Az “optimális elsajátítási szituáció” leírásához, valamint az adaptivitást központi
kategóriaként használó konstruktív módszer hatékonyságának méréséhez nehezen
találtunk a flow-mérésnél kézenfekvőbb, adekvátabb és megbízhatóbb mérési
eljárást. Továbbá a felsőoktatás képes lehet arra alapvetően, hogy azokra a “kvázi”
élményekre építsen, amelyek az életben is jól működtethető stratégiákként jelennek
meg a személyiségben, s ezeknek a segítségével érjen el megértésbeli változásokat,
illetve növelje a hallgatók kreativitását.