Az intelligens, fenntartható és inkluzív társadalom fejlesztésének aspektusai: társadalmi,
techno...(EFOP-3.6.2-16-2017-00007) Támogató: EFOP
(132442) Támogató: NKFIH
A kelet-közép-európai országok szerepe az európai autóiparban meghatározó: hozzájárulnak
az Európai Unió versenyképességéhez költségalapú előnyeik és viszonylag fejlett technológiai
környezetük révén. Az utóbbi időben hogyan változtak a régió lokációs előnyei? Hogyan
hathat a digitalizáció a lokációs és befektetési döntésekre az autóiparban? Az írás
ezeket a változásokat a kereskedelmi költségek elméletének segítségével, illetve vállalati
mintán keresztül vizsgálja. Következtetése szerint a digitalizáció egyre szélesebb
körű, elterjedtebb használata csökkenti a kereskedelmi költségeket, és új perspektívát
nyit a vállalatok számára az európai uniós ágazatba mélyen integrálódott kelet-közép-európai
autóiparban is, miközben veszélyt is jelenthet a periférikus lokációkra.