Integráció és digitalizáció a kelet-közép-európai autóiparban [Integration and digitalisation in the Central and Eastern European automotive industry]

Pelle, Anita [Pelle, Anita (Közgazdaságtan), szerző] Világgazdaságtani és Európai Gazdasági Integrác... (SZTE / GTK / PNGKI); Sass, Magdolna [Tölgyessy Péterné Sass, Magdolna (Közgazdaságtan), szerző] Világgazdasági Intézet (HRN KRTK); Tabajdi, Gabriella ✉ [Tabajdi, Gabriella (Közgazdaságtan-Eu...), szerző] Közgazdaságtani Doktori Iskola (SZTE / DI); Világgazdaságtani és Európai Gazdasági Integrác... (SZTE / GTK / PNGKI)

Magyar nyelvű Szakcikk (Folyóiratcikk) Tudományos
Megjelent: KÜLGAZDASÁG 0324-4202 2732-0235 65 (5-6) pp. 79-90 2021
  • IV. Agrártudományok Osztálya: A
  • Gazdaságtudományi Doktori Minősítő Bizottság: A hazai
  • Nemzetközi és Fejlődéstanulmányok Doktori Bizottság: A hazai
  • Politikatudományi Bizottság: A hazai
  • Regionális Tudományok Bizottsága: B hazai
  • Állam- és Jogtudományi Bizottság: B hazai
Azonosítók
Támogatások:
  • Az intelligens, fenntartható és inkluzív társadalom fejlesztésének aspektusai: társadalmi, techno...(EFOP-3.6.2-16-2017-00007) Támogató: EFOP
  • (132442) Támogató: NKFIH
A kelet-közép-európai országok szerepe az európai autóiparban meghatározó: hozzájárulnak az Európai Unió versenyképességéhez költségalapú előnyeik és viszonylag fejlett technológiai környezetük révén. Az utóbbi időben hogyan változtak a régió lokációs előnyei? Hogyan hathat a digitalizáció a lokációs és befektetési döntésekre az autóiparban? Az írás ezeket a változásokat a kereskedelmi költségek elméletének segítségével, illetve vállalati mintán keresztül vizsgálja. Következtetése szerint a digitalizáció egyre szélesebb körű, elterjedtebb használata csökkenti a kereskedelmi költségeket, és új perspektívát nyit a vállalatok számára az európai uniós ágazatba mélyen integrálódott kelet-közép-európai autóiparban is, miközben veszélyt is jelenthet a periférikus lokációkra.
Hivatkozás stílusok: IEEEACMAPAChicagoHarvardCSLMásolásNyomtatás
2025-05-16 19:30