Rugalmasság, produktivitás vagy elszigeteltség? Avagy a COVID–19 hatása a felsőoktatásban oktatók munkavégzésére = Flexibility, Productivity or Isolation? The Impact of COVID-19 on the Work of Lecturers in Higher Education

Jarjabka, Ákos [Jarjabka, Ákos (Vezetés- és szerv...), szerző] Vezetés- és Szervezéstudományi Intézet (PTE / KTK); Kuráth, Gabriella [Kuráth, Gabriella (közgazdaságtudomány), szerző] Vezetés- és Szervezéstudományi Intézet (PTE / KTK); Sipos, Norbert [Sipos, Norbert (Menedzsment), szerző] Vezetés- és Szervezéstudományi Intézet (PTE / KTK); Venczel-Szakó, Tímea [Venczel-Szakó, Tímea (Menedzsment), szerző] Vezetés- és Szervezéstudományi Intézet (PTE / KTK); Szabó-Bálint, Brigitta [Szabó-Bálint, Brigitta (Menedzsment), szerző] Vezetés- és Szervezéstudományi Intézet (PTE / KTK); Balogh, Gábor [Balogh, Gábor (PhD Közgazdaságtu...), szerző] Vezetés- és Szervezéstudományi Intézet (PTE / KTK); Uhrin, Anett [Uhrin, Anett, szerző] Regionális Politika és Gazdaságtan Doktori Iskola (PTE / DI)

Magyar nyelvű Szakcikk (Folyóiratcikk) Tudományos
Megjelent: MAGYAR TUDOMÁNY 0025-0325 1588-1245 181 (12) pp. 1698-1710 2020
  • Irodalomtudományi Bizottság: A
  • Néprajztudományi Bizottság: A
  • Orientalisztikai Tudományos Bizottság: A
  • Filozófiai Tudományos Bizottság: A
  • Pedagógiai Tudományos Bizottság: A
  • Pszichológiai Tudományos Bizottság: A
  • IV. Agrártudományok Osztálya: A
  • Demográfiai Osztályközi Állandó Bizottság: B hazai
  • Gazdaságtudományi Doktori Minősítő Bizottság: B hazai
  • Nemzetközi és Fejlődéstanulmányok Doktori Bizottság: B hazai
  • Regionális Tudományok Bizottsága: B hazai
  • Szociológiai Tudományos Bizottság: B hazai
  • Állam- és Jogtudományi Bizottság: B hazai
  • Politikatudományi Bizottság: C hazai
We examined the current situation and future ideas of digital/non-attendance forms of education and teleworking in connection with the spring transition of higher education. Our goal was to help higher education actors with our research as the changed circumstances, digital education, home office work can create unprecedented difficulties and problems which are a challenge for both educators and employers. In order to achieve the above goals, we carry out the research program in several stages. In the study we present an online survey conducted among the lecturers of the University of Pécs, the questionnaire was filled in by 322 people. The lecturers and researchers of the university evaluated working at home positively. At the same time, digital education is no substitute for face-to-face encounters and it is also a greater challenge mentally. The workload has increased as tasks had to be performed both at work and home at the same time and place, either simultaneously or with task management tools. The survey shows that the majority of lecturers are committed to developing digital education. Therefore, we formulated proposals in the field of educational development, the establishment of special services available to educators, and the further application of the proven digital communication toolkit in organizational communication.
Hivatkozás stílusok: IEEEACMAPAChicagoHarvardCSLMásolásNyomtatás
2025-02-10 11:22