Tanulmányom célja az egyre erősödő internetes és digitalizációs térben a jelenlegi
online vásárlási szokásaink feltárása és bemutatása. A vállalkozások online térben
történő versenye egyre kiélezettebbé válik, a fogyasztók figyelmének megragadása érdekében.
Sokszor az internetes weboldalak 1 másodperces betöltési sebessége is meghatározó
lehet, hogy a versenytárstól vagy tőlünk vásárolnak-e. Ráadásul a Google rangsorolja
a weboldalakat is. Vajon melyik termékkategóriákat vásároljuk meg a legszívesebben
az online térben? Az egyes korcsoportok digitális vásárlási preferenciái és a digitális
vásárláshoz szükséges technikai készségek hogyan alakulnak jelenleg? Ugyanolyan kedvvel
rendeljük meg online felületen keresztül a gyógyszereinket, mint a műszaki cikkeket?
Mennyire működnek jól ezek a webshopok? A különböző generációk, különböző szemlélettel
tekintenek a digitális térben történő vásárlásra, mégis ugyanazokat a felületeket
használják. Vajon miben kellene a cégeknek és az online marketing munkatársaknak változtatni,
amikor egy brand webshopját kell megtervezniük, ilyen kiélezett versenyben? Valóban
a Z generáció szeret a legjobban online vásárolni? A vásárláshoz szükséges bizalmi
faktorok és technológia fejlődése, befolyásolja ezen tényezők alakulását is. Mi a
véleményünk 2019.11.30.-2020.02.05-ig tartó időszakban, a COVID-19 világjárvány kitörése
előtt közvetlenül az online vásárlásról?