mtmt
Magyar Tudományos Művek Tára
XML
JSON
Átlépés a keresőbe
In English
Idézők
/
Idézések
A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból
Ludányi, Zsófia [Ludányi, Zsófia (nyelvtudomány), szerk.] Magyar Nyelvészeti Tanszék (EKKE / BMK / NYITI)
;
Jánk, István [Jánk, István (Nyelvtudomány, sz...), szerk.] Magyar Nyelvészeti Tanszék (EKKE / BMK / NYITI)
;
Domonkosi, Ágnes [Domonkosi, Ágnes (Magyar nyelvészet), szerk.] Magyar Nyelvészeti Tanszék (EKKE / BMK / NYITI)
Magyar nyelvű Tanulmánykötet (Könyv) Tudományos
Megjelent: EKE Líceum Kiadó, Eger, Magyarország
2020
Konferencia:
PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia 2018-11-15 [Eger, Magyarország]
Azonosítók
MTMT: 31378778
EKE IPR:
6746
ISBN:
9789634961680
REAL:
189631
Fejezetek
Tolcsvai Nagy Gábor. Átadás vagy közös értelemképzés. Két kommunikációs modell az iskolában és a kultúrában. (2020) Megjelent: A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból pp. 13-26
Driussi Paolo. Funkcionális megközelítés a nyelvtanításban. (2020) Megjelent: A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból pp. 27-40
Sebők Szilárd. Perspektívák különbözősége a nyelvleírásban. (2020) Megjelent: A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból pp. 41-54
Farkas Judit et al. Dilemmák az anyanyelvi nevelésben az igei és a főnévi szerkezetek tanítása kapcsán. (2020) Megjelent: A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból pp. 55-68
Markó Alexandra et al. A magánhangzók lingvális képzési jegyeinek tanítása az artikulációs tapasztalat, a kutatási eredmények és az elméleti kategóriák tükrében. (2020) Megjelent: A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból pp. 71-82
Zs. Sejtes Györgyi. Bottom-up / top-down? / Bottom-up és top-down! Az olvasás-szövegértés pszicholingvisztikai megközelítése, lehetséges hatásai a fejlesztésre. (2020) Megjelent: A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból pp. 83-95
Kázmér Klára. Írott szövegek megértése komáromi magyar gimnazisták körében. (2020) Megjelent: A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból pp. 97-110
Kázmér Klára. Írott szövegek megértése komáromi magyar gimnazisták körében. (2020) Megjelent: A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból p. 97
Takács Judit et al. Névtan és drámapedagógia: hogyan tanítsunk névtani ismereteket?. (2020) Megjelent: A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból pp. 111-124
Farkas Anett. A digitális közegben történő kommunikációs kompetenciafejlesztés hatékonysága. (2020) Megjelent: A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból pp. 125-134
Jánk István. Magyarországi és határon túli magyartanárok és tanítók nyelvi ideológiái. (2020) Megjelent: A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból pp. 137-146
Molnár Mária. „Ne beszéljünk suksük, szukszük nyelven…!” : Tiltás és következetlenség 21. századi anyanyelvi nevelésünk oktatási gyakorlatában. (2020) Megjelent: A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból pp. 147-157
Simon Gábor. Egy sajátos Menón-paradoxon az anyanyelvoktatásban, avagy a stilisztika mint figyelmi tréning. (2020) Megjelent: A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból pp. 159-171
Sólyom Réka. Egyetemisták nyelvészeti ismereteinek megjelenése a neologizmusok témakörében. (2020) Megjelent: A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból pp. 173-181
Darvas Anikó et al. A tankönyvszövegektől a digitális tananyagok felé. (2020) Megjelent: A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból pp. 195-207
Csontos Nóra. Az idézés működése az egyetemi tankönyvekben. (2020) Megjelent: A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból pp. 209-224
Lőrincz Gábor. A nyelvi tévhitek megjelenése különböző tankönyvvariánsokban. (2020) Megjelent: A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból pp. 225-242
Lőrincz Julianna. A szlovákiai magyar anyanyelvtankönyvek, oktatási segédletek vizsgálati szempontjai. Tankönyvkutatás a Komáromi Selye János Egyetem variológiai kutatócsoportjában. (2020) Megjelent: A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból pp. 243-249
Misad Katalin. A nyelvváltozatok szemléltetése a szlovákiai magyar tannyelvű iskolák anyanyelvtankönyveiben. (2020) Megjelent: A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból pp. 251-260
Nagy L. János. Bóbita varázskönyvéről. Weöres az óvodától az egyetemig. (2020) Megjelent: A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból pp. 261-269
Hámori Ágnes. „Mi lehet az oka ennek, mit gondoltok?” : A metakognitív nyelvhasználat elemzése az osztálytermi diskurzusban. (2020) Megjelent: A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból pp. 273-295
Laczkó Mária. A beszéd jellemzői spontán társalgásban és tanórai megnyilatkozásokban. (2020) Megjelent: A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból pp. 297-310
Ludányi Zsófia et al. A tanár- és a diákszerep megalkotása a pedagógusképzés e-mailezési gyakorlatában. (2020) Megjelent: A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból pp. 311-334
Vitányi Borbála. Játékossággal a Z generáció anyanyelvi műveltségéért. (2020) Megjelent: A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból pp. 335-348
Eklics Kata et al. Az orvosi kommunikációs készségek fejlesztésének hatékony módja: szimulációs beteg-kikérdezés. (2020) Megjelent: A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból pp. 351-358
H. Tomesz Tímea. Sportnyelven mondva: A szaknyelvismeret és szaknyelv-elsajátítás jellemzői a sportoktatásban. (2020) Megjelent: A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból pp. 359-367
Győrffy Alexandra. A nyelvi humor szerepe a sport oktatásában. (2020) Megjelent: A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból pp. 369-377
Sturcz Zoltán. Szakmai anyanyelv, szakképzés a közoktatásban, nyelvpedagógiai összefüggések. (2020) Megjelent: A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból pp. 379-392
Rási Szilvia. A cím és a kulcsfogalom tudományos szövegalkotásban betöltött szerepe. (2020) Megjelent: A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból pp. 393-402
Nemes Magdolna et al. A szaknyelvoktatás kihívásai és lehetőségei a Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Karán. (2020) Megjelent: A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból pp. 403-415
Bajzát Tünde. Nyelvtanári motivációs stratégiák gyakorisági használata a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei régió néhány középiskolájában. (2020) Megjelent: A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból pp. 419-427
Bari Diána Éva. Visszajelzések a nyelvórán a nyelvmenedzsment-elmélet megközelítésén keresztül. (2020) Megjelent: A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból pp. 429-441
Hukné Kiss Szilvia et al. Projektekkel a munka világa felé: projektmódszer bevezetése a német üzleti idegen nyelv oktatásában. (2020) Megjelent: A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból pp. 443-457
Huszthy Alma. Tanári beszéd a középiskolai olaszórán: általánosítható sajátosságok és egyéni stratégiák. (2020) Megjelent: A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból pp. 459-473
Schmidt Ildikó. Az alfabetizálás szerepe a magyar nyelvtudás kialakulásában. (2020) Megjelent: A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból pp. 477-486
Márki Herta. A többnyelvűség támogatása az idegennyelv-órákon az egynyelvű magyar oktatási rendszerben. (2020) Megjelent: A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból pp. 487-496
Simon Szabolcs. Az anyanyelv, az államnyelv és az idegen nyelvek tanulása kétnyelvű környezetben. (2020) Megjelent: A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból pp. 497-514
N. Császi Ildikó. Terápiás gyakorlatok: Nyelvi kompetenciafejlesztés a Maribori Egyetem kétnyelvű hallgatóinak körében. (2020) Megjelent: A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból pp. 515-526
Idézők (7)
Idézett közlemények (1)
Hivatkozás stílusok:
IEEE
ACM
APA
Chicago
Harvard
CSL
Másolás
Nyomtatás
2024-11-03 20:02
×
Lista exportálása irodalomjegyzékként
Hivatkozás stílusok:
IEEE
ACM
APA
Chicago
Harvard
Nyomtatás
Másolás