{ "labelLang" : "hun", "responseDate" : "2024-03-28 09:15", "content" : { "otype" : "BookChapter", "mtid" : 31252472, "status" : "APPROVED", "published" : true, "unhandledTickets" : 0, "deleted" : false, "lastRefresh" : "2023-06-04T12:46:37.070+0000", "lastModified" : "2023-01-23T16:53:51.383+0000", "created" : "2020-03-17T17:38:13.813+0000", "creator" : { "otype" : "Author", "mtid" : 10045544, "link" : "/api/author/10045544", "label" : "Danó Györgyi (marketing)", "familyName" : "Danó", "givenName" : "Györgyi", "published" : true, "oldId" : 10045544, "snippet" : true }, "lastDuplumOK" : "2023-01-23T16:53:52.333+0000", "lastDuplumSearch" : "2023-01-23T16:53:52.333+0000", "core" : true, "citation" : true, "publicationPending" : false, "type" : { "otype" : "PublicationType", "mtid" : 25, "link" : "/api/publicationtype/25", "label" : "Könyvrészlet", "code" : 25, "otypeName" : "BookChapter", "listPosition" : 2, "published" : true, "oldId" : 25, "snippet" : true }, "subType" : { "otype" : "SubType", "mtid" : 10000312, "link" : "/api/subtype/10000312", "label" : "Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)", "name" : "Konferenciaközlemény", "nameEng" : "Conference paper", "docType" : { "otype" : "PublicationType", "mtid" : 25, "link" : "/api/publicationtype/25", "label" : "Könyvrészlet", "code" : 25, "otypeName" : "BookChapter", "listPosition" : 2, "published" : true, "oldId" : 25, "snippet" : true }, "listPosition" : 228, "published" : true, "oldId" : 10000312, "snippet" : true }, "category" : { "otype" : "Category", "mtid" : 1, "link" : "/api/category/1", "label" : "Tudományos", "published" : true, "oldId" : 1, "snippet" : true }, "languages" : [ { "otype" : "Language", "mtid" : 10001, "link" : "/api/language/10001", "label" : "Magyar", "name" : "Magyar", "nameEng" : "Hungarian", "published" : true, "oldId" : 1, "snippet" : true } ], "firstAuthor" : "Danó, Györgyi", "authorships" : [ { "otype" : "PersonAuthorship", "mtid" : 91214403, "link" : "/api/authorship/91214403", "label" : "Danó, Györgyi [Danó, Györgyi (marketing), szerző] Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék (BME / GTK)", "listPosition" : 1, "share" : 0.5, "first" : true, "last" : false, "corresponding" : false, "author" : { "otype" : "Author", "mtid" : 10045544, "link" : "/api/author/10045544", "label" : "Danó Györgyi (marketing)", "familyName" : "Danó", "givenName" : "Györgyi", "published" : true, "oldId" : 10045544, "snippet" : true }, "familyName" : "Danó", "givenName" : "Györgyi", "authorTyped" : true, "editorTyped" : false, "otherTyped" : false, "type" : { "otype" : "AuthorshipType", "mtid" : 1, "link" : "/api/authorshiptype/1", "label" : "Szerző", "code" : 0, "published" : true, "oldId" : 0, "snippet" : true }, "published" : false, "snippet" : true }, { "otype" : "PersonAuthorship", "mtid" : 91214415, "link" : "/api/authorship/91214415", "label" : "Nguyen, Van Phu", "listPosition" : 2, "share" : 0.5, "first" : false, "last" : true, "corresponding" : false, "familyName" : "Nguyen", "givenName" : "Van Phu", "authorTyped" : true, "editorTyped" : false, "otherTyped" : false, "type" : { "otype" : "AuthorshipType", "mtid" : 1, "link" : "/api/authorshiptype/1", "label" : "Szerző", "code" : 0, "published" : true, "oldId" : 0, "snippet" : true }, "published" : false, "snippet" : true } ], "title" : "Reklám a videójátékok világában", "identifiers" : [ { "otype" : "PublicationIdentifier", "mtid" : 15870354, "link" : "/api/publicationidentifier/15870354", "label" : "Teljes dokumentum: https://emok.hu/tanulmany-kereso/konferenciakotetek/d800:reklam-a-videojatekok-vilagaban", "source" : { "otype" : "PlainSource", "mtid" : 39, "link" : "/api/publicationsource/39", "label" : "Teljes dokumentum", "type" : { "otype" : "PublicationSourceType", "mtid" : 10006, "link" : "/api/publicationsourcetype/10006", "label" : "Link", "mayHaveOa" : true, "published" : true, "snippet" : true }, "name" : "Teljes dokumentum", "linkPattern" : "@@@", "publiclyVisible" : true, "published" : true, "oldId" : 39, "snippet" : true }, "idValue" : "https://emok.hu/tanulmany-kereso/konferenciakotetek/d800:reklam-a-videojatekok-vilagaban", "realUrl" : "https://emok.hu/tanulmany-kereso/konferenciakotetek/d800:reklam-a-videojatekok-vilagaban", "published" : false, "snippet" : true } ], "firstPage" : "444", "lastPage" : "456", "firstPageOrInternalIdForSort" : "444", "pageLength" : 13, "publishedYear" : 2019, "abstractText" : "A gyerekek és a fiatalok médiahasználatai szokásait vizsgálva az elmúlt két évtizedben általánosan\ntapasztalható, hogy a médiafogyasztás egyre több színtéren és eszközön történik. Az\nokostelefonok, közösségi oldalak és vlogok mellett a videójátékok világát is érdemes górcső alá\nvenni. A mai gyerekek és fiatalok a szabad idejük egyre nagyobb részét töltik videójátékokkal.\nEzalatt egy olyan környezetben tevékenykednek, melyet a felnőtt társadalom jelentős része aligalig ismer. Bár már két évtizede is lehetett hirdetésekkel találkozni a játékokban, az üzleti világ\nmég csak most kezdi felfedezni ezt a területet. Miközben a reklámok elutasítása egyre jellemzőbb\ntrend, a videójátékokban alkalmazott marketingkommunikációs eszközök használata számos\nlehetőséget rejt magában. Ezzel a megoldással egy más módon nehezen elérhető, megszólítható\ncélcsoporthoz juttathatók el a kommunikációs üzenetek. Véleményünk szerint a közeljövőben\negyre több olyan integrált kampánnyal találkozhatunk majd, melynek részét képzik a\nvideójátékokban való megjelenések is. Tanulmányunkban rövid áttekintést nyújtunk a videójáték\nhasználati szokásokról, a videójátékban alkalmazható reklámozási módokról, hangsúlyt fektetve a\ntermékelhelyezésre, majd egy a témában készült primer kutatásunk vonatkozó eredményeinek\nismertetése után összefoglaljuk tapasztalatainkat.", "digital" : null, "printed" : null, "sourceYear" : 2020, "foreignEdition" : false, "foreignLanguage" : false, "fullPublication" : true, "conferencePublication" : true, "nationalOrigin" : true, "missingAuthor" : false, "oaType" : "NONE", "oaCheckDate" : "2023-06-04", "oaFree" : false, "citationCount" : 0, "citationCountUnpublished" : 0, "citationCountWoOther" : 0, "independentCitCountWoOther" : 0, "nationalOriginCitationCount" : 0, "foreignEditionCitationCount" : 0, "doiCitationCount" : 0, "wosCitationCount" : 0, "scopusCitationCount" : 0, "wosScopusCitationCount" : 0, "wosScopusCitationCountWoOther" : 0, "wosScopusIndependentCitationCount" : 0, "wosScopusIndependentCitationCountWoOther" : 0, "independentCitationCount" : 0, "selfCitationCount" : 0, "unhandledCitationCount" : 0, "citingPubCount" : 0, "independentCitingPubCount" : 0, "citingPubCountWoOther" : 0, "independentCitingPubCountWoOther" : 0, "unhandledCitingPubCount" : 0, "citedPubCount" : 6, "citedCount" : 6, "hasCitationDuplums" : false, "userChangeableUntil" : "2020-06-15T16:42:45.993+0000", "directInstitutesForSort" : "Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék (BME / GTK)", "ownerAuthorCount" : 1, "ownerInstituteCount" : 5, "directInstituteCount" : 1, "authorCount" : 2, "contributorCount" : 0, "book" : { "otype" : "Book", "mtid" : 30778012, "link" : "/api/publication/30778012", "label" : "Veres Zoltán. Ismerjük a vevőt? : A vásárlás pszichológiája: Az Egyesület a Marketingoktatásért és Kutatásért XXV. Országos konferenciájának előadásai. (2019) ISBN:9786150058603", "core" : true, "citation" : true, "publicationPending" : false, "type" : { "otype" : "PublicationType", "mtid" : 23, "link" : "/api/publicationtype/23", "label" : "Könyv", "code" : 23, "otypeName" : "Book", "listPosition" : 3, "published" : true, "oldId" : 23, "snippet" : true }, "subType" : { "otype" : "SubType", "mtid" : 10000144, "link" : "/api/subtype/10000144", "label" : "Konferenciakötet (Könyv)", "name" : "Konferenciakötet", "nameEng" : "Conference proceedings", "docType" : { "otype" : "PublicationType", "mtid" : 23, "link" : "/api/publicationtype/23", "label" : "Könyv", "code" : 23, "otypeName" : "Book", "listPosition" : 3, "published" : true, "oldId" : 23, "snippet" : true }, "listPosition" : 345, "published" : true, "oldId" : 10000144, "snippet" : true }, "category" : { "otype" : "Category", "mtid" : 1, "link" : "/api/category/1", "label" : "Tudományos", "published" : true, "oldId" : 1, "snippet" : true }, "languages" : [ { "otype" : "Language", "mtid" : 10001, "link" : "/api/language/10001", "label" : "Magyar", "name" : "Magyar", "nameEng" : "Hungarian", "published" : true, "oldId" : 1, "snippet" : true } ], "title" : "Ismerjük a vevőt? : A vásárlás pszichológiája", "identifiers" : [ { "otype" : "PublicationIdentifier", "mtid" : 15846417, "link" : "/api/publicationidentifier/15846417", "label" : "ISBN: 9786150058603", "source" : { "otype" : "PlainSource", "mtid" : 122, "link" : "/api/publicationsource/122", "label" : "ISBN", "type" : { "otype" : "PublicationSourceType", "mtid" : 10002, "link" : "/api/publicationsourcetype/10002", "label" : "Egyéb", "mayHaveOa" : false, "published" : true, "snippet" : true }, "name" : "ISBN", "nameEng" : "ISBN", "linkPattern" : "https://www.worldcat.org/search?q=isbn%3A@@@", "publiclyVisible" : true, "published" : true, "oldId" : 122, "snippet" : true }, "idValue" : "9786150058603", "realUrl" : "https://www.worldcat.org/search?q=isbn%3A9786150058603", "published" : false, "snippet" : true }, { "otype" : "PublicationIdentifier", "mtid" : 15846418, "link" : "/api/publicationidentifier/15846418", "label" : "Egyéb URL: https://emok.hu/tanulmany-kereso/konferenciakotetek/c15:ismerjuk-a-vevok-a-vasarlas-pszichologiaja", "source" : { "otype" : "PlainSource", "mtid" : 40, "link" : "/api/publicationsource/40", "label" : "Egyéb URL", "type" : { "otype" : "PublicationSourceType", "mtid" : 10006, "link" : "/api/publicationsourcetype/10006", "label" : "Link", "mayHaveOa" : true, "published" : true, "snippet" : true }, "name" : "Egyéb URL", "nameEng" : "Egyéb URL", "linkPattern" : "@@@", "publiclyVisible" : true, "published" : true, "oldId" : 40, "snippet" : true }, "idValue" : "https://emok.hu/tanulmany-kereso/konferenciakotetek/c15:ismerjuk-a-vevok-a-vasarlas-pszichologiaja", "realUrl" : "https://emok.hu/tanulmany-kereso/konferenciakotetek/c15:ismerjuk-a-vevok-a-vasarlas-pszichologiaja", "published" : false, "snippet" : true } ], "publishedAt" : [ { "otype" : "City", "mtid" : 10006, "link" : "/api/city/10006", "label" : "Veszprém, Magyarország", "partOf" : { "otype" : "Country", "mtid" : 10001, "link" : "/api/country/10001", "label" : "Magyarország", "published" : true, "oldId" : 1, "snippet" : true }, "published" : true, "oldId" : 1053347, "snippet" : true } ], "pageLength" : 795, "publishedYear" : 2019, "foreignEdition" : false, "foreignLanguage" : false, "fullPublication" : false, "conferencePublication" : true, "nationalOrigin" : true, "published" : true, "snippet" : true }, "hasQualityFactor" : false, "link" : "/api/publication/31252472", "label" : "Danó Györgyi et al. Reklám a videójátékok világában. (2019) Megjelent: Ismerjük a vevőt? : A vásárlás pszichológiája pp. 444-456", "template" : "