A gyerekek és a fiatalok médiahasználatai szokásait vizsgálva az elmúlt két évtizedben
általánosan
tapasztalható, hogy a médiafogyasztás egyre több színtéren és eszközön történik. Az
okostelefonok, közösségi oldalak és vlogok mellett a videójátékok világát is érdemes
górcső alá
venni. A mai gyerekek és fiatalok a szabad idejük egyre nagyobb részét töltik videójátékokkal.
Ezalatt egy olyan környezetben tevékenykednek, melyet a felnőtt társadalom jelentős
része aligalig ismer. Bár már két évtizede is lehetett hirdetésekkel találkozni a
játékokban, az üzleti világ
még csak most kezdi felfedezni ezt a területet. Miközben a reklámok elutasítása egyre
jellemzőbb
trend, a videójátékokban alkalmazott marketingkommunikációs eszközök használata számos
lehetőséget rejt magában. Ezzel a megoldással egy más módon nehezen elérhető, megszólítható
célcsoporthoz juttathatók el a kommunikációs üzenetek. Véleményünk szerint a közeljövőben
egyre több olyan integrált kampánnyal találkozhatunk majd, melynek részét képzik a
videójátékokban való megjelenések is. Tanulmányunkban rövid áttekintést nyújtunk a
videójáték
használati szokásokról, a videójátékban alkalmazható reklámozási módokról, hangsúlyt
fektetve a
termékelhelyezésre, majd egy a témában készült primer kutatásunk vonatkozó eredményeinek
ismertetése után összefoglaljuk tapasztalatainkat.