Reklám a videójátékok világában

Danó, Györgyi [Danó, Györgyi (marketing), szerző] Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék (BME / GTK); Nguyen, Van Phu

Magyar nyelvű Tudományos Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)
    Azonosítók
    • MTMT: 31252472
    A gyerekek és a fiatalok médiahasználatai szokásait vizsgálva az elmúlt két évtizedben általánosan tapasztalható, hogy a médiafogyasztás egyre több színtéren és eszközön történik. Az okostelefonok, közösségi oldalak és vlogok mellett a videójátékok világát is érdemes górcső alá venni. A mai gyerekek és fiatalok a szabad idejük egyre nagyobb részét töltik videójátékokkal. Ezalatt egy olyan környezetben tevékenykednek, melyet a felnőtt társadalom jelentős része aligalig ismer. Bár már két évtizede is lehetett hirdetésekkel találkozni a játékokban, az üzleti világ még csak most kezdi felfedezni ezt a területet. Miközben a reklámok elutasítása egyre jellemzőbb trend, a videójátékokban alkalmazott marketingkommunikációs eszközök használata számos lehetőséget rejt magában. Ezzel a megoldással egy más módon nehezen elérhető, megszólítható célcsoporthoz juttathatók el a kommunikációs üzenetek. Véleményünk szerint a közeljövőben egyre több olyan integrált kampánnyal találkozhatunk majd, melynek részét képzik a videójátékokban való megjelenések is. Tanulmányunkban rövid áttekintést nyújtunk a videójáték használati szokásokról, a videójátékban alkalmazható reklámozási módokról, hangsúlyt fektetve a termékelhelyezésre, majd egy a témában készült primer kutatásunk vonatkozó eredményeinek ismertetése után összefoglaljuk tapasztalatainkat.
    Hivatkozás stílusok: IEEEACMAPAChicagoHarvardCSLMásolásNyomtatás
    2021-10-24 08:01