A vér semmivel sem helyettesíthető, így egy ország vérellátása szempontjából különösen
fontos a vér folyamatos utánpótlása. Országonként eltérő, hogy a lakosság milyen arányban
és milyen gyakorisággal ad vért, amely hatással van a vérkészlet szintjére. A fiatal
felnőttek véleményének vizsgálata és szegmensek kialakítása több szempontból is indokolt.
Ezen korosztály megfelelő egészségügyi állapottal rendelkezik, továbbá ők biztosítják
a kiöregedő véradók utánpótlását. Kutatásunkban azt kívánjuk feltárni, hogy a fiatal
felnőtt korosztály esetén milyen véradói szegmensek különíthetők el, és a kialakított
véradói szegmensek milyen eltéréseket mutatnak a véradásról alkotott vélemény, motivációk
és véradási szándék tekintetében.
Felmérésünkben összesen 597 érvényes válaszadót soroltunk öt szegmensbe véradási szokásaik
alapján. Kutatásunk fő eredményének ezt a szegmentált megközelítést tekintjük, mely
újfajta megközelítést, és célzottabb marketingkommunikációt jelöl ki a véradásra való
motiválás kommunikációját illetően. A kutatás eredményei alapján elmondható, hogy
válaszadók szerint a véradás jó és hasznos dolog. Ugyanakkor fontos különbségek figyelhetők
az egyes szegmensek esetén. A kutatás arra világít rá, hogy az alkalmi véradók és
rendszeres véradók viszonylag hasonló véleményt formálnak és az igazán nagy törést
a véleményekben az alkalmi és eseti véradók között figyelhetjük meg. Így azt a következtetést
vonhatjuk le, hogy a véleménybeli különbségeket elsősorban a rendszeres és nem rendszeres
véradók között jelentkeznek, mintsem a véradók és nem véradók között.