{ "labelLang" : "hun", "responseDate" : "2024-03-29 14:45", "content" : { "otype" : "BookChapter", "mtid" : 3106940, "status" : "APPROVED", "published" : true, "unhandledTickets" : 0, "oldTimestamp" : "2016-10-18T10:58:02.000+0000", "deleted" : false, "oldId" : 3106940, "lastRefresh" : "2024-02-18T20:36:02.302+0000", "lastModified" : "2016-10-18T10:58:02.000+0000", "created" : "2016-09-05T08:11:16.000+0000", "creator" : { "otype" : "Author", "mtid" : 10036084, "link" : "/api/author/10036084", "label" : "Bíró-Szigeti Szilvia (marketing)", "familyName" : "Bíró-Szigeti", "givenName" : "Szilvia", "published" : true, "oldId" : 10036084, "snippet" : true }, "lastDuplumOK" : "2018-10-21T12:43:28.974+0000", "lastDuplumSearch" : "2018-10-21T12:43:28.974+0000", "core" : true, "citation" : false, "publicationPending" : false, "type" : { "otype" : "PublicationType", "mtid" : 25, "link" : "/api/publicationtype/25", "label" : "Könyvrészlet", "code" : 25, "otypeName" : "BookChapter", "listPosition" : 2, "published" : true, "oldId" : 25, "snippet" : true }, "subType" : { "otype" : "SubType", "mtid" : 10000312, "link" : "/api/subtype/10000312", "label" : "Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)", "name" : "Konferenciaközlemény", "nameEng" : "Conference paper", "docType" : { "otype" : "PublicationType", "mtid" : 25, "link" : "/api/publicationtype/25", "label" : "Könyvrészlet", "code" : 25, "otypeName" : "BookChapter", "listPosition" : 2, "published" : true, "oldId" : 25, "snippet" : true }, "listPosition" : 228, "published" : true, "oldId" : 10000312, "snippet" : true }, "category" : { "otype" : "Category", "mtid" : 1, "link" : "/api/category/1", "label" : "Tudományos", "published" : true, "oldId" : 1, "snippet" : true }, "languages" : [ { "otype" : "Language", "mtid" : 10001, "link" : "/api/language/10001", "label" : "Magyar", "name" : "Magyar", "nameEng" : "Hungarian", "published" : true, "oldId" : 1, "snippet" : true } ], "firstAuthor" : "Bíró-Szigeti, Sz", "authorships" : [ { "otype" : "PersonAuthorship", "mtid" : 8204892, "link" : "/api/authorship/8204892", "label" : "Bíró-Szigeti, Sz [Bíró-Szigeti, Szilvia (marketing), szerző] Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék (BME / GTK / ÜTI)", "listPosition" : 1, "share" : 0.33333334, "first" : true, "last" : false, "author" : { "otype" : "Author", "mtid" : 10036084, "link" : "/api/author/10036084", "label" : "Bíró-Szigeti Szilvia (marketing)", "familyName" : "Bíró-Szigeti", "givenName" : "Szilvia", "published" : true, "oldId" : 10036084, "snippet" : true }, "familyName" : "Bíró-Szigeti", "givenName" : "Sz", "authorTyped" : true, "editorTyped" : false, "otherTyped" : false, "type" : { "otype" : "AuthorshipType", "mtid" : 1, "link" : "/api/authorshiptype/1", "label" : "Szerző", "code" : 0, "published" : true, "oldId" : 0, "snippet" : true }, "published" : false, "oldId" : 24722686, "snippet" : true }, { "otype" : "PersonAuthorship", "mtid" : 8204893, "link" : "/api/authorship/8204893", "label" : "Pataki, B [Pataki, Béla (Technológiamenedz...), szerző]", "listPosition" : 2, "share" : 0.33333334, "first" : false, "last" : false, "author" : { "otype" : "Author", "mtid" : 10022237, "link" : "/api/author/10022237", "label" : "Pataki Béla (Technológiamenedzsment, változásmenedzsment)", "familyName" : "Pataki", "givenName" : "Béla", "published" : true, "oldId" : 10022237, "snippet" : true }, "familyName" : "Pataki", "givenName" : "B", "authorTyped" : true, "editorTyped" : false, "otherTyped" : false, "type" : { "otype" : "AuthorshipType", "mtid" : 1, "link" : "/api/authorshiptype/1", "label" : "Szerző", "code" : 0, "published" : true, "oldId" : 0, "snippet" : true }, "published" : false, "oldId" : 24722685, "snippet" : true }, { "otype" : "PersonAuthorship", "mtid" : 8204894, "link" : "/api/authorship/8204894", "label" : "Bakó, Á L", "listPosition" : 3, "share" : 0.33333334, "first" : false, "last" : true, "familyName" : "Bakó", "givenName" : "Á L", "authorTyped" : true, "editorTyped" : false, "otherTyped" : false, "type" : { "otype" : "AuthorshipType", "mtid" : 1, "link" : "/api/authorshiptype/1", "label" : "Szerző", "code" : 0, "published" : true, "oldId" : 0, "snippet" : true }, "published" : false, "oldId" : 24722684, "snippet" : true } ], "title" : "Marketingstratégiai döntéshozást támogató technológiai úttérkép modelljének fejlesztése", "firstPage" : "572", "lastPage" : "580", "firstPageOrInternalIdForSort" : "572", "pageLength" : 9, "publishedYear" : 2016, "abstractText" : "Tanulmányunk marketingstratégiai elemzések és döntések \nalapjául szolgáló modell fejlesztési koncepcióját mutatja be, \nmelyet az ún. technológiai úttérképezés módszerének (TRM) \nstratégiai modelljeként ajánlunk. Kiindulási alapunk a TRM \nvilágszerte alkalmazott és kutatott módszere, amely a \ntechnológiamenedzsment területén alakult ki, de átfogó \nmegközelítésben vizsgálja a vállalati stratégiákat. A \nstratégiaalkotás és -illesztés elmaradhatatlan része a \nvállalat (és a kapcsolódó ipar) elemzése marketing \nmegközelítésben. Azonban a marketing szempontoknak a TRM \nmodellekben való alkalmazása még viszonylag kiforratlan, \nezért az úttérkép korábban ajánlott egyszerű piaci sávját az \nutóbbi időben egyre több szerző módosítja, keresve a \ntovábbfejlesztés lehetőségeit. Célunk egy olyan átfogó és \nszemléltető modell megalkotása, amely a vállalati döntéshozók \nmunkáját segíti, hogy eredményesebben és hatékonyabban tudják \na munkájuk során a helyzetértékeléseket, a \nmarketingstratégiai és -taktikai döntéseket meghozni, a \nváltoztatási javaslatokat megfogalmazni. A modell \nmegalkotásánál fontos szempont volt, hogy általánosan ismert \nés széles körben elfogadott marketingmódszereket használjunk \nfel, azokat újragondolva és összekapcsolva vállalati szinten \n(is) könnyen alkalmazható modell jöjjön létre.\n\nOur paper presents the development concept of a model for \nsupporting marketing strategic decision analysis and decision \nmaking, what we recommend as a kind of strategic model for \ntechnology roadmapping (TRM). Our starting point was the \nworldwide applied and researched techniqe of TRM, evolved in \nthe field of technology management, but it examines corporate \nstrategies with a comprehensive approach. An inevitable part \nof strategy formation and synchronizing is the marketing \nanalysis of the company (and its industry). However, the \napplication of marketing aspects in TRM models is relatively \nimmature, therefore more and more authors modify the \npreviously recommended simple market layer of the roadmap, \nsearching for the possibilities of further improvement. Our \naim is to create a comprehensive and expressive model which \nhelps the work of corporate decision makers beeing able to \nevaluate situations and making marketing strategic and \ntactical decisons, framing change proposals more effectively \nand efficiently during their work. In the course of the \ncreation of the model it was an important consideration to \nuse generally known and widely accepted marketing methods, \nrethinking and combining them in order to create a model \nwhich is applicable on the company level.", "digital" : null, "printed" : null, "sourceYear" : 2016, "foreignEdition" : false, "foreignLanguage" : false, "fullPublication" : true, "conferencePublication" : true, "nationalOrigin" : true, "missingAuthor" : false, "oaType" : "NONE", "oaCheckDate" : "2024-02-18", "oaFree" : false, "oaByAuthor" : { "otype" : "Author", "mtid" : 10036084, "link" : "/api/author/10036084", "label" : "Bíró-Szigeti Szilvia (marketing)", "familyName" : "Bíró-Szigeti", "givenName" : "Szilvia", "published" : true, "oldId" : 10036084, "snippet" : true }, "citationCount" : 0, "citationCountUnpublished" : 0, "citationCountWoOther" : 0, "independentCitCountWoOther" : 0, "nationalOriginCitationCount" : 0, "foreignEditionCitationCount" : 0, "doiCitationCount" : 0, "wosCitationCount" : 0, "scopusCitationCount" : 0, "wosScopusCitationCount" : 0, "wosScopusCitationCountWoOther" : 0, "wosScopusIndependentCitationCount" : 0, "wosScopusIndependentCitationCountWoOther" : 0, "independentCitationCount" : 0, "selfCitationCount" : 0, "unhandledCitationCount" : 0, "citingPubCount" : 0, "independentCitingPubCount" : 0, "citingPubCountWoOther" : 0, "independentCitingPubCountWoOther" : 0, "unhandledCitingPubCount" : 0, "citedPubCount" : 0, "citedCount" : 0, "hasCitationDuplums" : false, "userChangeableUntil" : "2016-12-04T09:12:54.000+0000", "publishDate" : "2016-09-05T08:12:54.000+0000", "directInstitutesForSort" : "Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék (BME / GTK / ÜTI)", "ownerAuthorCount" : 2, "ownerInstituteCount" : 6, "directInstituteCount" : 1, "authorCount" : 3, "contributorCount" : 0, "book" : { "otype" : "Book", "mtid" : 3105085, "link" : "/api/publication/3105085", "label" : "Fehér András. EMOK XXII. Országos konferencia 2016 Tanulmánykötet: Hitelesség és értékorientáció a marketingben. (2016) ISBN:9789634728504", "core" : true, "citation" : false, "publicationPending" : false, "type" : { "otype" : "PublicationType", "mtid" : 23, "link" : "/api/publicationtype/23", "label" : "Könyv", "code" : 23, "otypeName" : "Book", "listPosition" : 3, "published" : true, "oldId" : 23, "snippet" : true }, "subType" : { "otype" : "SubType", "mtid" : 10000144, "link" : "/api/subtype/10000144", "label" : "Konferenciakötet (Könyv)", "name" : "Konferenciakötet", "nameEng" : "Conference proceedings", "docType" : { "otype" : "PublicationType", "mtid" : 23, "link" : "/api/publicationtype/23", "label" : "Könyv", "code" : 23, "otypeName" : "Book", "listPosition" : 3, "published" : true, "oldId" : 23, "snippet" : true }, "listPosition" : 345, "published" : true, "oldId" : 10000144, "snippet" : true }, "category" : { "otype" : "Category", "mtid" : 1, "link" : "/api/category/1", "label" : "Tudományos", "published" : true, "oldId" : 1, "snippet" : true }, "languages" : [ { "otype" : "Language", "mtid" : 10001, "link" : "/api/language/10001", "label" : "Magyar", "name" : "Magyar", "nameEng" : "Hungarian", "published" : true, "oldId" : 1, "snippet" : true } ], "title" : "EMOK XXII. Országos konferencia 2016 Tanulmánykötet", "identifiers" : [ { "otype" : "PublicationIdentifier", "mtid" : 1122052, "link" : "/api/publicationidentifier/1122052", "label" : "ISBN: 9789634728504", "source" : { "otype" : "PlainSource", "mtid" : 122, "link" : "/api/publicationsource/122", "label" : "ISBN", "type" : { "otype" : "PublicationSourceType", "mtid" : 10002, "link" : "/api/publicationsourcetype/10002", "label" : "Egyéb", "mayHaveOa" : false, "published" : true, "snippet" : true }, "name" : "ISBN", "nameEng" : "ISBN", "linkPattern" : "https://www.worldcat.org/search?q=isbn%3A@@@", "publiclyVisible" : true, "published" : true, "oldId" : 122, "snippet" : true }, "idValue" : "9789634728504", "realUrl" : "https://www.worldcat.org/search?q=isbn%3A9789634728504", "published" : false, "snippet" : true }, { "otype" : "PublicationIdentifier", "mtid" : 1122054, "link" : "/api/publicationidentifier/1122054", "label" : "Egyéb URL: https://emok.hu/attachments/article/58/EMOK2016_-_Reszletes_program.pdf", "source" : { "otype" : "PlainSource", "mtid" : 40, "link" : "/api/publicationsource/40", "label" : "Egyéb URL", "type" : { "otype" : "PublicationSourceType", "mtid" : 10006, "link" : "/api/publicationsourcetype/10006", "label" : "Link", "mayHaveOa" : true, "published" : true, "snippet" : true }, "name" : "Egyéb URL", "nameEng" : "Other URL", "linkPattern" : "@@@", "publiclyVisible" : true, "published" : true, "oldId" : 40, "snippet" : true }, "oaFree" : false, "validState" : "NO", "idValue" : "https://emok.hu/attachments/article/58/EMOK2016_-_Reszletes_program.pdf", "realUrl" : "https://emok.hu/attachments/article/58/EMOK2016_-_Reszletes_program.pdf", "published" : false, "oldId" : 1467244, "snippet" : true } ], "publishedAt" : [ { "otype" : "City", "mtid" : 10490, "link" : "/api/city/10490", "label" : "Debrecen, Magyarország", "partOf" : { "otype" : "Country", "mtid" : 10001, "link" : "/api/country/10001", "label" : "Magyarország", "published" : true, "oldId" : 1, "snippet" : true }, "published" : true, "oldId" : 1022999, "snippet" : true } ], "pageLength" : 765, "publishedYear" : 2016, "foreignEdition" : false, "foreignLanguage" : false, "fullPublication" : false, "conferencePublication" : true, "published" : true, "oldId" : 3105085, "snippet" : true }, "hasQualityFactor" : false, "link" : "/api/publication/3106940", "label" : "Bíró-Szigeti Sz et al. Marketingstratégiai döntéshozást támogató technológiai úttérkép modelljének fejlesztése. (2016) Megjelent: EMOK XXII. Országos konferencia 2016 Tanulmánykötet pp. 572-580", "template" : "