mtmt
Magyar Tudományos Művek Tára
XML
JSON
Átlépés a keresőbe
In English
Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok
Ács-Bíró, Adrienn [Ács-Bíró, Adrienn (neveléstudomány), szerk.] Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori ... (PTE / DI)
;
Maisch, Patrícia [Maisch, Patrícia (nevelés- és művel...), szerk.] Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori ... (PTE / DI)
;
Szabó, Hajnalka Piroska [Szabó, Hajnalka Piroska (neveléstudomány), szerk.] Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori ... (PTE / DI)
Magyar és Német nyelvű Konferenciakötet (Könyv) Tudományos
Megjelent: Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, Neveléstudományi Intézet, Pécs, Magyarország, 177 p.
2019
Konferencia:
Horizontok és dialógusok V. 2019-05-08 [Pécs, Magyarország]
Azonosítók
MTMT: 30671149
ISBN:
9789634293965
Teljes dokumentum:
http://nevtudphd.pte.hu/sites/nevtudphd.pte.hu/files/files/hdv_absztraktkotet.pdf
Fejezetek
Bognárné Kocsis Judit. A vallás konstruktív nevelési értékorientációi, fókuszban Karácsony Sándor tevékenysége. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok p. 89. o.
Makrai Kata. „Ki mit szakít, azt szagolja” Nők a „kettősházi” cigány közösségben: A mocskos és tiszta összehasonlításából kirajzolódó kép. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok p. -
Schaffer Rita. Tanári attitüdök jelentősége a zeneoktatásban. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok
Langerné Buchwald Judit. Az alternatív oktatás helyzetének változása a rendszerváltástól napjainkig. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok p. 11
Fodor Bálint. A pedagógia innovációk megvalósulásának akadályai Magyarországon: Esettanulmány a Vadgesztenye Iskoláról. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok pp. 14-14
Schnell Zsuzsanna. A diszlexia szociokognitív vonatkozásai és pedagógiai relevanciája: Interpretáció és társas-kogníció. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok p. 15
Demeter Gáborné. A szövegértés fejlesztésének jelentősége és lehetőségei az általános iskola felső tagozatától. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok p. 16
Medovarszki István. Autonóm és önszabályzott tanulási utak az informális csoportorientált foglalkoztató térben. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok p. 19
Bertalan Péter et al. Hálózatok a tanulásban – Tanulás hálózatokban. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok pp. 20-20
Sitku Krisztina. Egyetemek harmadik missziója és a hallgatói lemorzsolódás. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok pp. 22-22
Mangné Kardos Zita. A felsőoktatási szakképzés a rendszerváltást követő oktatáspolitikai változások tükrében. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok p. 23
Szederkényi Éva. A digitális kultúra intergenerációs tere az oktatásban:gondolatok egy módszertani érzékenyítő program kialakításához. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok p. 25
Bartal Orsolya. Megosztottság a digitális eszközök használatában, avagy mobil eszközhasználat pro és kontra. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok pp. 26-26
Kendeh-Kirchknopfné Farkis Tímea. Egy kísérleti tanév a Facebookon: Az olasz mint második idegen nyelv oktatása és a digitális kompetencia fejlesztése egy szakgimnáziumban. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok pp. 26-26
Csikósné Maczó Edit. Megváltozott játékszabályok, avagy a gamifikáció felsőoktatási lehetőségei. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok pp. 28-28
Kóger Yvetta. "A családi nevelés kérdése (...) állami ügy": Család és óvoda kapcsolata Magyarországon az 1950-es és 1960-as években. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok pp. 30-30
Szántóné Tóth Hajnalka et al. A családi életre nevelés óvodában, iskolában a gyakorló pedagógusok szemszögéből. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok p. 31
Cseppentő Krisztina. Emerencia "megjavítása", avagy a fekete pedagógia kudarca. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok pp. 34-34
Gyurcsó Júlia. Az irodalmi önképzőkör, mint tanulási út és az önképzőköri (ifjúsági) könyvtárak a 19-20. századi evangélikus gimnáziumokban. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok pp. 35-35
Gyurcsó Júlia. Adalékok a magyarországi evangélikus gimnáziumi könyvtárak 19-20. századi történetéhez gimnáziumi értesítők és az Országos Evangélikus Levéltár dokumentumai alapján. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok pp. 36-36
Gyurcsó Júlia. A pécsi Néri Szent Fülöp Katolikus Általános Iskola könyvtárának értékelése az IFLA és az UNESCO Iskolai könyvtári útmutatójának szempontsora alapján. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok pp. 37-37
M. Pelesz Nelli. " Tartsuk szem előtt a gyermeket!" Tanítóképzés és pedagógussá válása két világháború között a Dél-Alföldön. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok p. 40
Di Blasio Barbara et al. Autizmus spektrum zavar jelei a korai motoros funkciókban. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok p. 43
Krausz Anita. Felső tagozaton tanuló sajátos nevelési igényű gyermekek személyközi probléma megoldása. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok p. 43
Koller Inez Zsófia. Kísérleti kutatás a fogyatékosság érzékenyítésben. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok p. 46
Krausz Anita. Felső tagozaton tanuló sajátos nevelési igényű gyermekek személyközi probléma megoldása. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok pp. 46-46
Meisznerné Kuklek N. Oktatás és munkaerő-piaci integráció kapcsolata a fogyatékkal élők rehabilitációjában. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok pp. 47-47
Csoóri Zsófia. Az elemi iskolai tanítóképzés Kárpátalján a dualizmus korában – tantervek tükrében. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok p. 49
Dancsházy-Nagy Ágnes. Pedagógus szerepváltozások szükségszerűsége. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok p. 55
Huszár Zsuzsanna. A tanulási folyamat mint együttműködésen alapuló, értékteremtő gyakorlat a kortárs múzeumi kultúraközvetítés területén. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok p. 56
Bacsó Benjámin. Gyermekvédelem és iskola bonyolult kapcsolata a XX. század második felében a magyar társadalomban. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok p. 57
Stummer Krisztina. "Az életért való küzdelemben a férfi és nő között nincs különbség". (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok pp. 57-57
Oláh Katalin. A tanulók motiválásának, a pedagógusok motivációstratégiájának elméleti háttere. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok pp. 60-60
Szabó Hajnalka Piroska. Nőkép-változások a kommunista diktatúra gimnáziumi történelemtankönyveiben. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok p. 60
Czumpf Brigitta. Maradj leány! Az iskola szerepe a leányok életében egy indiai falusi környezetben. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok p. 61
Meggyesné Hosszu Tímea. Az enyhén értelmi fogyatékos tanulók idegen nyelvi szorongásának jellemzői. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok pp. 63-63
Mohr Szilárd. A második világháború két leánygimnáziumban. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok pp. 64-64
Németh Dóra Katalin. A debreceni fémipari szakiskola sorsa a kommunista hatalomátvétel hajnalán. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok pp. 68-68
Somogyvári Lajos. „Az iskolák eleinte gócpontjai voltak a népi demokráciaellenes megmozdulásoknak” Karhatalom a magyar iskolákban (1956-1957). (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok pp. 69-69
Vass Dorottea. Transformers és Hófehérke. A hat-nyolc éves tanulók animációs filmek és olvasás iránti attitűdjének komparatív vizsgálata pedagógiai aspektusból. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok pp. 70-70
Csorba-Simon Eszter. Az irodalomterápia szerepe a börtönben és a lakásotthonokban. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok pp. 71-71
Blatt Péterné. A tanulók sportaktivitását befolyásoló személyi tényezők. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok pp. 72-72
Darvai Tibor. Ideológiák és szakmai nézetek a szocialista oktatáspolitikában a hatvanas években. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok pp. 75-75
Eigner Eszter. Alternatív kerettantervek alkalmazásának vizsgálata testnevelés órákon. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok pp. 76-76
Deli Balázs et al. A gyorsasági paraméterek jelentősége a tehetség kiválasztásában. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok p. 78
Szalai Kata. A zenés-táncos mozgásformák (aerobik) oktatásának vizsgálata az általános iskolai testnevelésben. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok pp. 79-79
Németh Zsolt. A konfliktuskezelés hatékonysága és a pedagógiai érzék kapcsolata sportszakos hallgatók szemszögéből. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok p. 80
Pete József. Történelem érettségi dolgozatok statisztikai-mérésmetodikai elemzése. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok pp. 81-81
Jármai Erzsébet Mária. Egy részvételi kutatás eredményei a gazdasági felsőoktatásban. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok pp. 82-82
Sántha Kálmán. NCT-módszer a számítógéppel támogatott kvalitatív neveléstudományi vizsgálatok számára. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok p. 83
Horváth Réka. Az egészségnevelés elméleti és gyakorlati megvalósulása. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok p. 86
Dallman Kristóf. Az ignáci pedagógia és a tanórán túlmutató tevékenységek kapcsolata a magyarországi jezsuita gimnáziumok történetében. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok p. 88
Skultéty D et al. Egy hatékony szexuális nevelési program bemutatása. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok pp. 92-92
Csepcsényi Lajos Lászlóné. Szakgimnáziumi tanulók szakmai elhivatottsága. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok p. 94
Nagy Á F. Áttekintő tanulmány az egyetemek egészségtudatosság oktatási szokásairól. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok pp. 94-94
Szabó ZT et al. A PTE testnevelő tanár szakos hallgatók attitűdje a fogyatékossággal élők sportjával kapcsolatban. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok pp. 95-95
Ács-Bíró Adrienn. Börtönmustra: A német és a magyar női börtönoktatás komparatív elemzése. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok pp. 96-96
Nyíri Csilla. Lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók Baranya megyében 2016 és 2019 között. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok pp. 98-98
Gyertyánfy András. A tanár képe(i) a magyar történelemdidaktikában. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok pp. 104-104
Andl Helga et al. Pedagógusok sajátélményen alapuló reflexiója a kooperatív tanulásszervezésről. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok p. 106
Langerné Buchwald Judit. A tanulás új útjai: a tanulóközösségek. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok p. 107
Németh Balázs. Felnőttoktatási kutatások és fejlesztések –az Erasmus+ INTALL kontextusában. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok p. 108
Fekete Zsófia. Hangadó énekegyüttes: Közösségi ének afáziával élő személyekkel. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok pp. 110-110
Gelencsérné Bakó Márta et al. A pszichopedagógia mint megoldáskeresés. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok p. 113
Jankó Krisztina. Lehet így is, avagy tehetséggondozás egy borsodi kisiskolában.: Horizontok és Dialógusok V. Konferencianapok. VII. Autonómia és Felelősség Konferencia. Pécsi Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar, Neveléstudományi Intézet. Pécs, 2019. május 9.. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok pp. 116-116
Sütő Éva. A research on learning motivation and self-regulated learning among students studying in vocational training schools. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok pp. 120-120
Kocsisné Farkas Claudia. Az inkluzív nevelés olasz mesterei. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok p. 128
Oláh Katalin. Megújuló pedagógusképzés. Megújuló pedagógiai nézetek?–egy lehetséges referenciapont. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok pp. 132-132
Deli Kitti. Befogadó Egyetem: Inclusive Excellence Koordinációs csoport kialakításának lépései. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok p. 133
Ács Marianna. A levéltár mint nonformális tanulási színtér: Levéltár-pedagógiai foglalkozások a Baranyai Református Egyházmegye Levéltárában. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok pp. 135-135
Szabóné Kármán Judit. A romológia oktatásának időszerű kérdései. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok p. 145
Géczy Dorottya et al. Nemi szerepelvárások a roma kultúrában: Azonosulások, ütközések. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok pp. 157-157
Auer Eszter. Biblioterápia és oktatás. Egy megvalósult projekt bemutatása. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok p. 158
Kapás Mónika. Egy vajdasági településen élő cigány közösség nyelvi csoportjának rejtelmei. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok p. 163
Deli Kitti. Nyelvoktatás a Wlislocki Henrik Szakkollégiumban. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok p. 174
Pogátsnik Monika. A kommunikációs kompetencia fejlesztése a 21. századi mérnökképzésben. (2019) Megjelent: Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok p. 227
Hivatkozás stílusok:
IEEE
ACM
APA
Chicago
Harvard
CSL
Másolás
Nyomtatás
2024-10-09 02:42
×
Lista exportálása irodalomjegyzékként
Hivatkozás stílusok:
IEEE
ACM
APA
Chicago
Harvard
Nyomtatás
Másolás