KINECTO-MORPHO-lógia A felszínformák tanulásának lehetőségei a kiterjesztett valóság segítségével

Pirkhoffer, Ervin [Pirkhoffer, Ervin (Földrajz), author] Természet- és Környezetföldrajzi Tanszék (UP / X / FFI); Czigány, Szabolcs [Czigány, Szabolcs (Talajtan és hidro...), author] Természet- és Környezetföldrajzi Tanszék (UP / X / FFI); Fábián, Szabolcs Ákos [Fábián, Szabolcs Ákos (Geomorfológia), author] Természet- és Környezetföldrajzi Tanszék (UP / X / FFI); Valkay, Alexandra Ilona [Gradwohl-Valkay, Alexandra Ilona, author] FS Students (UP / US); Varga, Gábor [Varga, Gábor (Geomorfológia), author] Természet- és Környezetföldrajzi Tanszék (UP / X / FFI); Máté, Andrea [Máté, Andrea (Turizmusföldrajz), author] Vidékfejlesztési Intézet (UP / FCSERD); Balogh, Richárd; Halmai, Ákos [Halmai, Ákos (Térinformatika, GIS), author] Térképészeti és Geoinformatikai Tanszék (UP / X / FFI)

Hungarian Scientific Article (Journal Article)
    One of the major challenges of elementary and high school geography education is the mapping of real 3D morphological features and their visualization in 2D environments. Similarly, for students of the X-generation, it is rather difficult to understand how map symbols and tools of conventional maps represent real 3D morphological features. In the current study a novel method was elaborated at the Institute of Geography and Earth Sciences of University of Pécs which facilitates the learning and perception of geographical mapping and visualization by employing Artificial Reality methods. The AR system is a coupled sandbox-GIS system connected to a Kinect™ device with which the process of visualization is achieved through gamification and via easily acquirable and playful practices.
    Citation styles: IEEEACMAPAChicagoHarvardCSLCopyPrint
    2020-07-02 18:47