mtmt
Magyar Tudományos Művek Tára
XML
JSON
Átlépés a keresőbe
In English
Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet
Fehérvári, Anikó [Fehérvári, Anikó (Oktatásszociológi...), szerk.] Neveléstudományi Intézet (ELTE / PPK)
;
Széll, Krisztián [Széll, Krisztián (PhD Bölcsészettud...), szerk.] Neveléstudományi Intézet (ELTE / PPK)
;
Misley, Helga [Misley, Helga (neveléstudományok), szerk.] Neveléstudományi Intézet (ELTE / PPK)
Magyar nyelvű Konferenciakötet (Könyv) Tudományos
Megjelent: ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (ELTE PPK), MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Budapest, Magyarország, 541 p.
2018
Konferencia:
XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia 2018-11-08 [Budapest, Magyarország]
Azonosítók
MTMT: 30309229
ISBN:
9789634890515
OSZK:
3905221
Teljes dokumentum:
http://onk2018.elte.hu/wp-content/uploads/2018/11/Absztrakt-k%C3%B6tet_FINAL.pdf
Fejezetek
Zsolnai Anikó. Az iskolai és a pedagógiai kötődés empirikus vizsgálatának lehetőségei.. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 113. o.
Nagy Ádám. A no win helyzetek társadalmi és pedagógiai tanulságai a Star Trek Kobayashi-Maru próbájának apropóján. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 26-26
Horváth László. A tanulás és tanítás elméletének játékos oktatása a Harry Potter fantáziavilágán keresztül. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 30
Falus András et al. Tudatos epigenetika az egészségpedagógia eszköztárában. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 32-32
Feith Helga Judit et al. Multidiszciplinaritás és kooperáció: lehetőségek és kihívások a köz-és felsőoktatásban egy kortárs egészségnevelési program bemutatásán keresztül. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 33-33
Kolosai Nedda et al. Tanulni a másiktól általában jó, pláne, ha az egy gyerek: A kortársoktatás fogalmának alakulása. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 34-34
Darvay Sarolta et al. Az önreflexió szerepe a kortársoktatás gyakorlatában. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 35-35
Gradvohl Edina et al. Iskolai egészségnevelési kortársoktatási programok bemutatása, gyakorlati elemeinek részletes ismertetése. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 36
Berényi Eszter. Szabad iskolaválasztás: a szegregálás fokozatai. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 38-38
Fejes József Balázs et al. Hol tart ma az oktatási integráció ügye?. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 39-39
Szűcs Norbert et al. Az oktatási szegregáció enyhítésének lehetőségei. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 40-40
Bakó Boglárka. Iskolák között - a Csobánkai Általános Iskola deszegregációs folyamata. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 41-41
Hegedűs Szilvia. Óvodások érzelemszabályozása és problémamegoldása. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 43
Fehér Orsolya et al. A perfekcionizmus és a problémamegoldás összefüggései serdülők körében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 44
Kasik László et al. A negatív problémaorientáció mögött meghúzódó kognitív folyamatok vizsgálata EEG-vel 18–22 évesek körében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 45
Gál Zita et al. A problémamegoldás kapcsolata az élettel való elégedettséggel és az iskolai jólléttel – középiskolások és egyetemisták longitudinális vizsgálata. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 46-46
Bíró István Ferenc. Karácsony Sándor viszonya a népi kultúrához és a népi kultúra feltárására irányuló kezdeményezésekhez. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 49
Homoki Andrea. A reziliencia mérési lehetőségei: az iskolai és gyermekvédelmi közösségekbe való beilleszkedés, a gyermeki reziliencia és a szülői kompetencia. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 53
Zagyváné Szűcs Ida. Az iskola önfejlesztő tevékenysége. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 58
Borsodi Csilla Noémi. Az iskola mint szervezet. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 59-59
Dobosné Földi Brigitta. Kiemelt figyelmet igénylő tanulók méltányos fejlesztése. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 60
Molnár György. HASADÉK, AVAGY SZAKADÉK: DIGITALIZÁCIÓ ÉS A SAJÁT ESZKÖZHASZNÁLAT HATÁSA A NYITOTT TANANYAGFEJLESZTÉS TÁMOGATÁSÁBAN. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 63-63
Feketéné Szakos Éva. Nyitott tananyagfejlesztés: innovatív lehetőség a tanulás motiválására a szakképzésben. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 65
Nagy Katalin. MUNKAERŐPIACI KOMPETENCIÁK FEJLESZTÉSÉNEK LEHETŐSÉGEI A KORSZERŰ OKTATÁSI RENDSZEREKBEN. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 66-67
Ceglédi Tímea. Reziliensígéretek párkapcsolati mintázatai és családalapítási tervei. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 67
Marton Eszter et al. „FÓKUSZ”-BAN A SZÜLŐ ÉS A PEDAGÓGUS KAPCSOLATA – EGY KVALITATÍV TARTALOMELEMZÉS MARGÓJÁRA. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 68
Macher Mónika. Tanulásban akadályozott gyermekek szótanulási folyamatainak elemzése eltérő oktatási környezetben. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 70
Hegedűs Judit. A dualizmuskori gyermekvédelem nemzetközi perspektívái. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 74-74
Fizel Natasa. A polgári iskola pedagógusainak helykeresése a magyar oktatási rendszerben, és a német tanárság professzionalizációjának rokonfolyamatai. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 75-75
Baska Gabriella. A 19. Századi magyar népoktatás jellemzői nemzetközi összehasonlításban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 76
Bajzáth Angéla et al. Interkulturális kompetenciák a kora-gyermekkori pedagógusképzés kurrikulumában. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 79-79
Darvay Sarolta et al. Az egészség-és környezettudatos nevelés szerepe a kora gyermekkori pedagógusképzésben. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 81-81
Bereczkiné Záluszki Anna. A korai literáció kialakulásának támogatása irodalommal a kora-gyermekkori pedagógusképzésben. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 82-82
Szőnyi Eszter Veronika et al. Videóinterjúk használata a holokauszt-oktatásban: egy kismintás hatáselemzés eredményei. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 84-84
Jancsák Csaba. Személyes narratívák és a történelemtanítás értékvilága. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 86-86
Kósa Maja. Történelemtanár szakos hallgatók történelemről és történelemtanításról vallott nézeteinek vizsgálata. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 87
Képiró Ágnes et al. Szemtanúkkal készült videóinterjúk alkalmazása 1956 tanításában és az első kísérleti órák tapasztalatai. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 88-88
Hódi Ágnes et al. A fonológiai tudatosság online vizsgálata és a mérőeszköz előrejelző ereje. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 90-90
Rausch Attila. Korai numerikus készségek vizsgálata és a mérőeszköz előrejelző ereje. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 91
Pásztor Attila. Induktív gondolkodás vizsgálata és a mérőeszköz előrejelző ereje. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 92-92
Csapó Benő et al. Az iskolakezdő mérőeszköz-csomag eredményei a szegedi iskolai longitudinális programban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 93-93
Vigh Tibor et al. Hogyan tanulnak a tanárjelöltek egy előadáskurzuson?. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 95-95
Molnár Edit Katalin. A tervezési kompetencia fejlődésének megítélése tanárjelöltek körében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 96
Vígh Tibor et al. Az értékelési kompetencia fejlődésének mérése és önértékelése tanárjelöltek körében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 97-97
Kiss-Kovács Renáta. Az önreflexió kérdőíves pilot vizsgálata tanárjelöltek körében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 98
Juhász Valéria et al. A szókincs nagysága az olvasási, szövegértési és tanulási képességek tükrében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 100
Tóthné Aszalai Anett. A dadogó és folyamatosan beszélő gyermekek beszéddel kapcsolatos magatartása. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 103
Pallay Katalin. Kárpátaljai magyar hallgatók tanulmányi eredményessége a Balassi Intézet példáján. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 108
Széll K et al. Az iskolai légkört befolyásoló attribútumok. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 110
Paksi Borbála et al. A szervezeti bizalom és a pedagógusok társas hálózatai. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 111
Dorner Helga et al. Szakmai professzionalizáció támogatásának lehetőségei. Egy felsőoktatás-pedagógiai program értékelésének tanulságai. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 117
Horváth László et al. Szerepek és együttműködés az interdiszciplináris képzési programfejlesztés- és menedzsment területén. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 118
Halász Gábor et al. Témavezetői szerepek a doktori képzésben. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 119-119
Káplár-Kodácsy Kinga. Mentorok a tanárképzésben:: OKTATÓI SZEREPFELFOGÁS, FUNKCIÓK ÉS KOMPETENCIÁK. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 120-120
Nagy Ádám. A táborozáspedagógia és a pedagógiai rendszertan. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 123-123
Trencsényi László et al. Táborozástipológia. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 124-124
Tóbiás László. A táborozás és helye. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 125-125
Bíró istván ferenc. Műfajok vetélkedése? – avagy egy vita és ami mögötte van. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 127
Dragony Gábor. AZ EXTRAKURRIKULÁRIS NÉPZENEOKTATÁS BEMUTATÁSA – INTERJÚELEMZÉS. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 128
Váradi Judit. A zenei Ízlésformálás extrakurrikuláris lehetősége. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 130-130
Szűcs Tímea. CSALÁDI MILIŐ ÉS ZENETANULÁS. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 131
Vincze Beatrix. Rejtett tudásformák a pedagógiai és az életreform törekvések gyakorlatában. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 133-133
Földiné Irtl Melinda et al. A buddhizmus helye és szerepe a magyar köz- és felsőoktatásban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 135-135
Szente Dorina. Rituálé kutatás a "MondoCon" szimbolikus világában.. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 136
Orsós Anna. Cigány/roma nemzetiségi oktatás. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 138-138
Gergye Eszter. Cigány népismeret oktatás középiskolában - tanterv és gyakorlat tükrében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 140-140
Bockovac Tímea. A horvát nyelv és népismeret oktatása hazai köznevelésben. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 142-142
Csapó Benő. A felsőoktatási tanulmányi alkalmasság mérése: elméleti keretek, célok és lehetőségek. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 144-144
Molnár Gyöngyvér. Egyetemi tanulmányaikat kezdő hallgatók matematikai gondolkodásnak és problémamegoldó képességének fejlettségi szintje.. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 145
Pásztor Attila. Egyetemi tanulmányaikat kezdő hallgatók induktív és kombinatív gondolkodásának fejlettsége. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 146-146
Hódi Ágnes et al. Egyetemi hallgatók felsőfokú tanulmányaik elején: hogyan olvasnak, mit és miért?. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 147-147
D. Molnár Éva et al. Elsőéves hallgatók tanulási stratégiáinak, motívumainak és attitűdjeinek jellemzői. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 148
Szemerszki Marianna. A tankönyvek szerepe a tanítási-tanulási folyamatban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 152-152
Török Balázs. Tankönyv- és taneszköz fejlesztés rendszerelméleti megközelítésben. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 153-153
Trendl Fanni et al. Tehetséggondozás egy roma szakkollégiumban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 155-155
Kerülő Judit et al. Kompetenciafejlesztés szakkollégiumi keretekben. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 156
Ceglédi Tímea et al. Reziliens szakkollégisták és a "törékeny ugródeszka" jelenség. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 157-157
Jancsák Csaba. A Szegedi Keresztény Roma Szakkollégium a felsőoktatási eredményességhez való hozzájárulása értékszociológiai megközelítésben (2014–2018). (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 158-158
Pallay Katalin et al. A lemorzsolódás rendszerszintű szabályozása és intézményi perspektívái. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 160
Tóth Dorina Anna et al. A lemorzsolódás képzési területei, képzési szint szerinti mintázatai. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 161-161
Pusztai Gabriella et al. Lemorzsolódott és perzisztens hallgatók összehasonlítása. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 162
Kocsis Zsófia et al. KÜLÖNBÖZŐ MOTIVÁCIÓN ALAPULÓ MUNKAVÁLLALÁS-TÍPUSOK A LEMORZSOLÓDÁS HÁTTERÉBEN. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 163
Szigeti Fruzsina. Doktoranduszok fokozatszerzésének és lemorzsolódásának tudományterületi, inétzményi mintázatai. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 164
Szemerszki Marianna. Gyógypedagógus-képzés az adatok tükrében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 166-166
Imre Nóra. Tehetséggondozás a szülő és az iskola viszonyrendszerében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 169
Mócz Dóra et al. A középiskolások tanulási kompetenciáinak változása és mérése Békés megyében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 176-176
Fehérvári A. Tanulói eredményesség az Arany János Programban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 179
Varga Aranka et al. Az Arany János programok sorsfordító ereje. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 181
Engler Ágnes. Család és karrier az egyetemisták jövőterveiben. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 183
Engler Ágnes et al. Családalapítási aspirációk és karriertervek. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 184
Bocsi Veronika et al. Hallgatók migrációs tervei. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 188
Benedek András. INTERAKTÍV-KOLLABORATÍV MEGKÖZELÍTÉSEK A SZAKKÉPZÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSÉBEN. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 189-190
Boros Julianna et al. Közös érték - Közösségi és kulturális tanulás Tésenfán. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 196-196
Márkus Edina et al. A sport és a tanulás kapcsolata, a sport fejlesztő szerepe egy-egy térség életében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 197-197
Tóth Dorina Anna. A KFKK konstrukció mint társadalmi innováció. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 198
Vargáné Molnár Márta et al. Autizmussal élő gyermekek szüleinek életminősége és az intézményes neveléssel összefüggő tényezők szerepe a pszichológiai jól-lét alakulásában. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 200
Győri Miklós et al. Kutatásmódszertani dilemmák az életminőség és az intézményes ellátás-oktatás kapcsolatának feltárásában, autizmussal élő személyek hazai mintáján. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 201
Ábrahám András et al. Autizmus spektrum zavarral élő diákok befogadását támogató tudásformáló programok áttekintése. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 202
Stefanik Krisztina et al. Kortárs-tudásformáló program evidencia-alapú fejlesztése az autizmussal élő diákok befogadásáért. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 203
Karászi Zsuzsanna. Az egyéni és fenntartói jellemzők szerepe a lemorzsolódásban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 206
Inántsy-Pap Ágnes. Félelmek az egyházi iskolák iskolaválasztásával kapcsolatban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 208-208
Sági Matild. Iskolavezetési megközelítések Magyarországon. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 214-214
Széll Krisztián. Az oktatás minőségét befolyásoló tényezők eltérő státuszú iskolák vezetői szerint. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 215
Takács Zsófia et al. A GYERMEKKORI VÉGREHAJTÓ MŰKÖDÉSEK FEJLESZTÉSÉT CÉLZÓ INTERVENCIÓK HATÉKONYSÁGÁNAK ÖSSZEHASONLÍTÁSA: METAANALÍZIS. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 217
Vekety Boglárka et al. MINDFULNESS-ALAPÚ INTERVENCIÓK HATÁSA A FIGYELMI PROBLÉMÁKRA ÉS IMPULZÍV VISELKEDÉSRE GYERMEKKORBAN: METAANALÍZIS. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 218
Kassai Réka et al. HOGYAN LEHET MEDITÁLNI GYEREKEKKEL? A BIZONYÍTÉKOKON ALAPULÓ MINDFULNESS INTERVENCIÓK TARTALMI ANALÍZISE. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 219-219
Zimonyi Nóra et al. CEREBRAL PARETIKUS GYEREKEK HÁTRÁNYA A VÉGREHAJTÓ FUNKCIÓK MŰKÖDÉSE TERÉN. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 220
Holik Ildikó. Mérnökhallgatók felkészítése a munkaerőpiac elvárásaira. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 222-222
Pogátsnik Monika. A karrier én-hatékonyság, az érdeklődés és az oktatási céltudatosság fejlesztése a műszaki egyetemi képzésekben. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 223
Simonics István. Az interneten elérhető források valóságtartalmának elemzése. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 225-225
Makó Ferenc. Diplomások pályakövetése az Óbudai Egyetemen, különös tekintettel a mérnöktanár-képzésre. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 226-226
Pusztafalvi H et al. Néhány adalék az első iskolaszanatórium működéséhez és a hazai kórház-pedagógia korai gyakorlatához. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 228-228
Vass Lívia et al. Testnevelés tanítása: fókuszban az egészséghez köthető tartalmak. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 230-230
Maisch Patrícia. A tudományos gyűjtemény nővitájának nőnevelés- és olvasástörténeti aspektusa. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 232-232
Káplár-Kodácsy Kinga et al. Az autonóm tanulás fejlesztésének lehetőségei a felnőttkori tanulás kontextusában. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 233
Kispálné Horváth Mária. A nem formális felnőttkori tanulás vizsgálata életkori csoportok szerint. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 235
Ács-Bíró Adrienn. Börtönről börtönre – egy ÚNKP kutatóút margójára. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 238-238
Zank Ildikó. A kollaboráció és kooperáció színterei a tanárképzésben. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 239-239
Einhorn Ágnes. A tanári kompetenciák fejlesztése együttműködésen alapuló továbbképzési formában. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 240-240
Tóth-Pjeczka Katalin Judit et al. A tanári együttműködés az intézményvezetők nézeteinek tükrében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 243-243
Bognárné Kocsis Judit. Metaforák és nézetek református óvónő- és tanítójelöltek szerepértelmezésében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 244.-244.
Raechel Drew et al. VÉGREHAJTÓ FUNKCIÓK ÉS PROSZOCIÁLIS VISELKEDÉS GYERMEKKORBAN. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 245
Nagy Ágnes Virág et al. A családi háttér szerepe a perzisztáló primitív reflexek kialakulásában. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 246
Juhász Ibolya. Korrigált életkor, korrigált lelki életkor. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 247
Sebestyén Edmond. Az adatvezérelt döntéshozatal elméletének pedagógiai vonatkozása. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 250-250
Buda András. Mérés-értékelés a XXI. század iskoláiban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 251
Arató Ferenc. Az értékes gyermek: az értékelés negyedik dimenziója - egy lehetséges fogalmi keretrendszer vázlata. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 252-252
Nagy Zoltán. A perfekcionizmus dimenziói és mérésének lehetőségei. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 253-253
Gál-Szabó Zsófia et al. Tanulói válaszok értékelése a feladat megértésével összefüggő kritériumok alapján felsoroló kombinatív problémák esetén. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 254-254
Konul Karimova et al. Listening and reading self-concepts in the English and Russian languages. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 255-255
Nguyen Huy Cuong. Motivation in Learning English Language: A Case Study at Vietnam National University. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 257-257
Jargaltuya Ragchaa. English language teachers’ view on assessment and their reflection on teaching practices: A Mongolian case study. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 259-259
Sárosi Tünde. Az Iskolai Közösségi Szolgálat sajátosságai a kulturális és közösségi területen. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 262-262
Markos Valéria. A közösségi szolgálat szerepe a fiatalok civil aktivitásában. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 263-263
Serfőző Mónika et al. Koragyermekkori pedagógusjelöltek tanulásának támogatása. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 264-264
Golyán Szilvia. Óvodapedagógus hallgatók pályamotivációjának, pályaképének vizsgálata. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 265-265
Böddi Zsófia et al. Óvodapedagógusok vélekedései a játék támogatásáról és a szabad játék fejlődésben betöltött szerepéről. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 267-267
Pálvölgyi Lajos. A didaktikai folyamatok modellezése. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 271-271
Habók Anita. A tanulásról alkotott vélemény változásának vizsgálata alsó tagozat elejétől végéig. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 272
Nagy Krisztina et al. A tanulási stratégiák és a tanulói jóllét összefüggéseinek empirikus vizsgálata középiskolás tanulók körében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 273-273
Szabó Dóra Fanni. Keretmodell a reziliencia kialakulásához hozzájáruló tényezők rendszerezéséhez és hatásvizsgálatához. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 274-274
Oláh Katalin. Ma jó voltam? - retrospektív esettanulmány. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 278
Rébay Magdolna. A tiszántúli református egyházkerület közoktatási politikája a Horthy-kor-szakban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 279
Pornói Imre. Az iskolák államosítása(1945-1948). (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 280
Sándor Katalin et al. A NARRATÍVUM MINT A PÁRBESZÉD TERE A TÖBBSZÖRÖSEN KÜLÖNLEGES ALKOTÓK TEVÉKENYSÉGÉNEK MEGISMERÉSÉBEN. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 283-283
Lendvai Lilla et al. A színházi nevelés alkalmazása a bullying kezelésében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 284-284
Babály Bernadett et al. A térszemlélet fejlődésének vizsgálata, és a fejlesztés lehetőségeinek feltárása. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 285-285
Berta-Szénási Panna. A tárgyi és épített környezetünk megismerésének új nevelési lehetőségei a demo wood tevékenységeinek segítségével. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 286-286
Klima Gábor. A 21. század képi nyelvének tanítása, a digitális kor kihívásai és a vizuális média jelenléte a közoktatásban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 287.-287.
Fejes József Balázs. Az osztályterem motivációs jellemzőinek feltárása a célorientációs elmélet alapján. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 288-288
Jagodics Balázs et al. Iskolához fűződő egyéni és csoportos normák vizsgálata középiskolás osztályközösségekben. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 289-289
Dancsházy-Nagy Ágnes. Diverzitás, motiváció és tehetségfejlesztés lehetőségei a kollégiumpedagógiában. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 291
Sass Judit et al. A pedagógusok tehetséggondozással kapcsolatos hiedelmeinek feltárása. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 295
Wakai Seiji. Sikeres kooperatív tanulás alapos tanári előkészítő munka nélkül. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 296
Győri János et al. Innovációs és pályázási munkaközösség mint az iskolai innováció hatékony szervezeti lehetősége: esettanulmány. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 297-297
Dudok Fanni. A kelet-közép európai térség oktatási rendszereinek összehasonlító vizsgálata a tantervek szempontjából. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 298-298
Tomori Tímea. Kommunikáció mint kereszttantervi kompetencia a szakközépiskolai oktatásban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 299-299
Revákné Markóczi Ibolya. TANTERVI KÖVETELMÉNYEK ÉS TANKÖNYVI TARTALMAK AZ ENERGIATUDATOSSÁGRA NEVELÉS SZOLGÁLATÁBAN. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 300
Janurikné Soltész Erika et al. A közoktatás számára készült evangélikus hit- és erkölcstan tankönyvek vizsgálata a problémamegoldó gondolkodásra nevelés szempontjából. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 301-301
Birtalan Ilona Liliána et al. Szülői fogyasztás – gyermeki tanulás. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 303-303
Borbély Szilvia. A mindennapos testnevelés egyes céljainak megvalósulása az észak-alföldi régió pedagógusainak véleménye alapján. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 304
Simonné Kajtár Gabriella et al. A soproni 1–7 éves korosztály nevelésére készülő első éves pedagógusjelöltek egészségtudatos magatartásának változása az elmúlt 8 évben. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 305
Szivós Ádám et al. Középiskolások fogászati egészségműveltségi szintjének vizsgálata. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 306-306
Fodor Éva et al. A gyerekeknek szóló tanösvények tervezésének pedagógiai sajátosságai. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 307
Asztalos Andrea. Zenei képességfejlesztés az általános iskolák alsó tagozatos osztályaiban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 309
Pintér Tünde Kornélia. Ének-zenei attitűd teszten elért eredmények és a háttérváltozók közötti összefüggések vizsgálata 4-8. évfolyamos tanulók körében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 310
Pintér Tünde Kornélia. Tanulói és szülői nézetek az ének-zene oktatás presztízséről és céljáról. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 312
Fizel Natasa. A polgári iskolai tanárképzés professzionalizációjának szakaszai (1868-1947). (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 313-313
Szabó Adrienn. A nők szerepének és lehetőségeinek változásai a magyarországi zeneelmélettanár-képzés történetében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 316
Erdei Luca Alexa. Nemzetközi közös képzések megvalósításának regionális, nemzeti és intézményi keretei. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 317-317
Papp-Danka Adrienn et al. A munkaerőpiac kompetenciafejlesztési igényei, és ezek implementálása a felsőoktatási intézmények működési stratégiáiba. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 319-319
Dr. Köpeczi-Bócz Tamás. Felsőoktatási stratégiák a demográfiai változások tükrében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 320
Márkus Eszter. A GYÓGYPEDAGÓGUS-KÉPZÉS SZERKEZETI ÉS TARTALMI MEGÚJULÁSA AZ ELTE BÁRCZI GUSZTÁV GYÓGYPEDAGÓGIAI KARON. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 323-323
Magyar Adél et al. Az „Inkluzív fejlesztő szakpedagógia” megjelenése a Kárpát-medencei Felsőoktatási Térség- programban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 324-324
Loványi Eszter. A segítőkutyák hatása gazdáik társadalmi integrációjára – egy inkluzív kutatás bemutatása. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 325
Pfister Éva. Pedagógusképek a felvételizők szemével: A pályaorientációs vizsgálatokban megjelenő pedagógusképek tartalmi elemzése. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 332-332
Borsodi Csilla Noémi. A közismereti tárgyakat oktató középiskolai tanárok eredményesség-értelmezésének fő kérdései. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 334-334
Győri-Dani Dóra. Pedagógusképzésben résztvevők attitűdjei a gyászfeldolgozás segítésével kapcsolatban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 335
Szabó Zoltán András. Közép-Európa fővárosainak kulturális interakciói: Bécs. Berlin, Prága és Varsó reprezentációja a Magyar Paedagogia című folyóiratban (1892–1947). (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 336-336
Pusztafalvi H. Adalékok az iskolán kívüli népművelés gyakorlatához, különös tekintettel Baranya Megyére a XX. század első felében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 338-338
Drabancz M. Róbert. A kárpátaljai iskoláztatás kérdése a magyar sajtónyilvánosságban 1927–1930. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 339
Horváth H. Attila et al. MENTORÁLÁS A DOKTORI KÉPZÉSBEN. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 341
Csillik Olga et al. A hatékony egyetemi oktatóról alkotott kép megítélése az oktatásszervezési eljárások keretében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 342
Szabó Csilla Marianna et al. Különböző elvárások a köz- és felsőoktatásban? Hogyan lehet sikeres a felsőoktatási karrier?. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 343-343
Ollé János. A teljesítményértékelés módszertana és megoldásai a hazai felsőoktatásban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 344
Lengyelné Molnár Tünde. Digitális átállás az oktatásban –egy pedagógusok körében végzett fókuszcsoportos interjúsorozat tapasztalatai. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 345
Janek Noémi Viktória. Érintéstől a kattintásig: internethasználat óvodáskorban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 346-346
Simon Katalin. Megtanulok tanulni az Internet segítségével. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 347
Bereczki Enikő Orsolya. A tanulói kreativitás fejlesztése IKT-eszközökkel támogatott tanulási környezetben. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 348-348
Klein László et al. Helytörténeti séták digitális eszközökkel. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 349-349
Lanszki Anita. A digitális történetmesélés kompetenciafejlesztő hatásrendszere az eltérő didaktikai jellemzők tükrében: egy nagy mintán végzett kutatás eredményei. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 350
Budainé Csepela Y et al. A testnevelő tanár és a testnevelésórák mint az egészséges életmód szükségletének feltételei. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 352
Németh Zsolt. A csapatépítés konfliktusai a sport környezetében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 355
Kovács Ivett Judit et al. A kétnyelvű óvodai nevelés szülői szemmel – elvárások és látható eredmények. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 356-356
Endrődy-Nagy Orsolya et al. TABULA RASA: MAGYAR ÉS OROSZ GYERMEKEK GYERMEKKÉPE ÉS NYELVI TUDATOSSÁGA 4 – 5 ÉVES KORBAN. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 357-357
Meggyesné Hosszu Tímea. Az enyhén értelmi fogyatékos tanulók idegennyelv-tanulási motivációja az angol és a német nyelv tükrében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 358-358
Kétyi András et al. Projektalapú nyelvoktatás bevezetése egyetemi hallgatók körében - egyetemi kutatócsoportunk eddigi eredményei. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 359-359
Morvai Laura et al. CSAK A PAPÍR MIATT? KELET-MAGYARORSZÁGI FELSŐOKTATÁSI HALLGATÓK NYELVTANULÁSI ATTITŰDJÉNEK VIZSGÁLATA. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 360
Batdulam Sukhbaatar et al. Teacher communication with herder parents: goals, forms, and frequency. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 361
Tary Blanka. Teachers view on how effective teaching reading is in L1 and L2 classes. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 362-362
Aigul Akhmetova et al. Development of Reading Skills of 6th and 8th graders in English, Kazakh, and Russian from the perspective of young learners' backgrounds in Pavlodar. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 363-363
Rahmat Andi Saleh et al. Do boys and girls have different level of skills in inductive reasoning? - Case of Indonesia. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 364-364
Feng Wang et al. Returns to Education in Rural and Urban China: An Empirical Study. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 365-365
Szabóné Kozma Katalin. Nevelési törekvések a felvilágosodás kori és reformkori gyermekkönyvek olvasmányanyagában. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 366
Szente Dorina. A Fortepan képi adatbázis rituálé központú vizsgálata.. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 367
Kóger Yvetta. Rendelkezések az óvodai nevelés történetében /szülőket is érintő előírások/. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 369-369
Somogyvári Lajos. A CIA, a magyar ifjúság és a VIT (1949-1959). (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 370-370
Engler Ágnes. Társas kapcsolati kultúra a felsőoktatásban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 371
Kiss-Tóth Emőke et al. Az egészségtudományi képzésből kilépő hallgatók pályaszocializációs értékrendjének változása. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 372-372
Szabó Éva et al. Tanulást támogató pszichológiai erőforrások jellemzői elsőéves egyetemi hallgatók körében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 374-374
Fülöp M et al. A megjelenés szerepe a felsőoktatási dolgozók munkájában.. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 375
Hegyi-Halmos Nóra et al. Digitális platformok a felsőoktatásban megvalósuló tanítási-tanulási folyamatban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 376-376
Vas János. Videojátékok a felsőoktatásban – egy egyetemi kollokvium tapasztalatainak elemzése a Debreceni Egyetemen. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 377
Kristóf Zsolt. Virtuális alapképességek és mikrotársadalmi jellemzők összefüggései. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 378
Gordon Győri János. Népi, laikus pedagógia az internet világában: a tutorálás módszertanának terjesztése az interneten. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 380-380
Vincze Szilvia. A tanárhiány és a 10 féléves közismereti tanárképzés felvételi adatai (2013–2018). (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 381
Racsko Réka. Kísérlet egy online pedagógus-továbbképzési rendszer koncepciójának kidolgozására. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 383
Pálfi Dorina. Technology Acceptance Model konvertálása és alkalmazása egy pedagógusképzés sikerességének vizsgálatában. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 384
Dancsházy-Nagy Ágnes. Hallgatói gyakorlatok módszertani lehetőségei a kollégiumpedagógiában. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 386
Boros Julianna. Kitörési pont az iskola - cigány, roma családok viszonya a tanuláshoz és a tudáshoz hátrányos helyzetű településeken. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 387-387
Kerülő Judit et al. Csökkenthető-e az előítélet?. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 388
Kassai Réka et al. HOGYAN FÜGG ÖSSZE AZ ALACSONY SZOCIOÖKONÓMIAI STÁTUSZ ÉS A KORTIZOL HORMONSZINT GYERMEKKORBAN?. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 392
Takács Zsófia et al. VALÓBAN CSÖKKENTI A STRESSZT A MEDITÁCIÓ?. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 393
Koncz Ádám et al. TÉNYLEG TUDNAK AZ ÓVODÁSOK MEDITÁLNI?. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 394
Koncz Ádám et al. EGY RÖVID MINDFULNESS-ALAPÚ PROGRAM HATÁSA AZ ISKOLAKEZDÉS KÖRÜLI STRESSZRE: EGY RANDOMIZÁLT KONTROLLÁLT VIZSGÁLAT. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 395
Némethné Tóth Ágnes. Tanórai hospitálás pedagógusszemmel. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 397
Zagyváné Szűcs Ida. A pedagógusok szakmai önértékelésre vonatkozó nézetei egy kvantitatív kutatás tükrében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 399
Szivák Judit et al. A videóval támogatott felidézés alkalmazása a tanárjelöltek és a pályakezdő tanárok folyamatos szakmai fejlődésének támogatásában. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 400-400
Verdes Miklós. Nem-marxista neveléskoncepciók megjelenése a pedagógiai szaksajtóban (1945-1970). (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 401-401
Valentné Albert Éva. Sacré Coeur iskolák térben és időben: iskolai terekbe rejtett múltunk jelenkori feltárásának innovatív módjai. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 402-402
Vincze Beatrix. A tolsztojánus eszmék hatása a magyarországi életreform törekvésekre. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 404-404
Székely Csilla Imola. Kokas Klára gyermekképének elemzése "A zene felemeli a kezeimet" című könyve alapján. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 405-405
Bacsa-Bán Anetta. Vonzások és választások: szakmai tanárok (pedagógus) pályaelhagyása. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 406-406
Bacsa-Bán Anetta. Hová lettek/lesznek a szakmai tanárok?. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 407-407
Bükki Eszter. Szakmai tanárok karrier-útjai és folyamatos szakmai fejlődése. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 408-408
Mészáros Attila. VÁLLALATI KÉPZŐKÖZPONTOK HUMÁNERŐFORRÁS FEJLESZTÉSE MINT A SZAKMAI TANÁRKÉPZÉS FEJLESZTÉSÉNEK INDIKÁTORA. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 409
Sós Tamás. KUTATÁSOK A SZAKKÉPZÉS KOMPETENCIAKÍNÁLATÁNAK ÉS A MUNKAERŐPIAC KERESLETÉNEK ÖSSZEFÜGGÉSEIRŐL. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 410-410
Majorosi Anna et al. A tanulók reflektív gondolkodásának fejlesztése a szakképzésben: fókuszban a reflektív naplók. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 411
Márkus Eszter. A SZAKÉRTŐI BIZOTTSÁGI KOMPLEX ÁLLAPOTFELMÉRÉS JELENTŐSÉGE A SÚLYOSAN-HALMOZOTTAN FOGYATÉKOS TANULÓK ISKOLAI ELLÁTÁSÁNAK HELYZETÉBEN. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 412-412
Svraka Tamásné et al. A Diszkalkulia Pedagógiai Vizsgálata (DPV) – gyógypedagógiai vizsgálóeljárás. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 412-412
Péntek-Dózsa Melinda et al. Az írás és a felső végtag mozgásfunkcióinak összefüggése cerebrális paretikus tanulók esetében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 413
Juhász Ibolya. Korai ambulancia és szakmaközi műhely a korai intervenciós ellátásban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 415
Szabó Csilla Marianna. A korai iskolaelhagyáshoz vezető tényezők az iskolarendszer három szereplője szerint. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 418-418
Nemes Gyöngyi. Emotions and effects during the teacher training – a self-study research.. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 424
Davaajav Purevjav et al. Perceptions of professional ethics and morality: A comparison of Hungarian and Mongolian teachers of English. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 425
Purevjav Davaajav et al. Hungarian teachers' perceptions: Professional development needs. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 426-426
Somogyvári Lajos. A "társadalmi vita" a szocialista oktatáspolitikában (1960). (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 428-428
Darvai Tibor. Szocialista oktatáspolitika és Makarenko az 1950-es években. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 429-429
Szabó Hajnalka Piroska. Nőkép a kommunista időszak Magyarországán az általános iskolai történelemtankönyvek tükrében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 430-430
Berta-Szénási Panna. A tantermi berendezések vizsgálata az 1960-as évek magyarországi középiskoláiban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 431-431
Altorjay Tamás. A toldalékcső ellenállását minimalizáló – ún. áramlásos - és azt növelő – ún. ellenállásos - énekhang bemelegítő gyakorlatok hatásának összehasonlítása. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 432-432
Flamich Maria. “Rájöttem, mindenkit másképp kell tanítani.”: Vak muzsikusok és tanáraik kompetenciákról, a zenetanulás mindennapjairól és az esélyekről. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 435-435
Tiszai Luca et al. Akiket Bartók lenyűgözött: súlyosan halmozottan fogyatékos személyek figyelmének EEG vizsgálata zenehallgtás közben. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 436
Gulya Nikoletta. Fogyatékossággal kapcsolatos felfogásmódok a Nat tananyagtartalmaiban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 438-438
Gulya Nikoletta et al. My Special Hero: Fogyatékossággal élő emberekkel kapcsolatos szemléletformálás digitális történetmeséléssel. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 439-439
Szabó Zoltán Tamás et al. Fogyatékossággal élők sportolási szokásainak megítélése sportszakos hallgatók körében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 440-440
Krausz Anita. SZAKISKOLÁBAN TANULÓ SNI FIATALOK FOGYATÉKOSSÁGGAL KAPCSOLATOS ATTITŰDJE. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 441
Dömsödy Andrea et al. Az iskolai könyvtár szerepe az általános iskolai tanulói eredményességben. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 444
Benkei-Kovács Balázs. Nemzetközi kvalitatív neveléstudományi vizsgálatok metaszintű elemzése az Atlas.ti tükrében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 447-447
Tóthné Vojtkó Veronika et al. Nemzetközi olimpiai nevelési programok gyakorlatának vizsgálata. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 448
Ladnai Attiláné Szerencsés. A szavak forradalma, az oktatás forradalma? - avagy a Positive Education, hazai és nemzetközi kitekintésben. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 449-449
K. Nagy Emese. A Complex Instruction és a Komplex Instrukciós Program összehasonlító elemzése. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 450
Gál-Szabó Zsófia. A tanítási-tanulási folyamat sajátosságai az ír alapfokú oktatásban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 451
Endrődy-Nagy Orsolya et al. AZ OROSZLÁN ÉS A GYERMEK: GYERMEKKÉP A JAPÁN ÉS MAGYAR MESÉKBEN. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 452-452
Bálint Krisztián. A szerbiai egyetemi hallgatók Bitcoinnal kapcsolatos nézőpontja. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 454-454
Kapás Mónika et al. A Vajdasági általános iskolában tanuló roma/cigány nemzetiségű tanulók meglátásai az iskolabiztonsági megoldások területén. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 455-455
Kapás Mónika. A mélyszegénységben élő vajdasági roma/cigány nemzetiségű családok megélhetési problémái a 21. században. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 456-456
Huszka Noémi et al. A tanuló-tanító kapcsolatának feltárását célzó Student-Teacher Relationship Scale (STRS) mérőeszköz magyarországi és vajdasági pilot kipróbálása. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 458.-458.
Sántha Kálmán. Az iskola funkcionális tereinek vizsgálata fuzzy-set Qualitative Comparative Analysis segítségével. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 460
Racsko Réka. Az intézmények digitális átállásának mérése (DIÁK) a Kvalitatív Komparatív Analízis módszerével. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 461
Z. Orosz Gábor et al. A kutatási készségek vizsgálata középiskolások és egyetemisták körében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 462-462
Radnóti Katalin et al. A kutatásalapú tanulás/tanítás lehetőségei a fizikaoktatásban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 464-464
Jarosievitz Beáta. KUTATÁSALAPÚ TANÍTÁS/TANULÁS SIKERE A FELSŐOKTATÁSBAN. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 466-466
Lilla Kozek. LEVELS OF COOPERATION: VOLUNTARY EDUCATORS IN PREMARRIAGE EDUCATION –: – FIRST RESULTS OF A QUALITATIVE RESEARCH IN HUNGARY. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 467-467
Szverle Szandra. Early School Leaving in Hungary. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 468-468
Nikolett Takács. Promoting the early phase of lifelong learning in Hungarian public education. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 469-469
Ács-Bíró Adrienn. The possibilities of lifelong learning in Hungarian Prison Service. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 472-472
Bartal Orsolya. A távoktatásban részt vevő hallgatók motiválása online. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 475-475
Bartal Orsolya. A nyelvvizsga megszerzésének támogatása: a HASIT idegen nyelvi alprojektje. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 476-476
Csikósné Maczó Edit et al. Avatar, avagy a virtuális segítőtárs: online programmal a sikeres hallgatóért. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 478-478
Farkas János. A közös európai referenciakeretszaknyelvoktatást befolyásoló tényezői. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 479
Hangya Dóra. Egyenlő partner szeretnék lenni: fogyatékossággal élő személyek részvétele az iskolarendszeren kívüli felnőttképzésben. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 483-483
Jarosievitz Beáta. TANÁROK DIGITÁLIS KOMPETENCIÁJÁNAK FEJLESZTÉSE KOOPERÁCIÓN ALAPULÓ, SAJÁT ESZKÖZÖKKEL (BYOD) VÉGEZHETŐ MÉRÉSEKKEL. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 484-484
KOzek Lilla. MIRE JÓ ÉS MITŐL JÓ AZ ALAPOZÓ HÁZAS KÉPZÉS?: NEVELÉSTUDOMÁNY AZ ELMÉLETBEN – CIVIL INNOVÁCIÓK A GYAKORLATBAN. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 487-487
Lehotka Ildikó. Az első és második osztályos ének-zene tankönyvek zenehallgatási anyaga. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 488-488
Lipták Mónika Zoé et al. Az egészséggel kapcsolatos tévképzetek evolúciója a közneveléstől a felsőoktatásig. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 489
Markos Valéria et al. A pályaorientáció, a munkavállalás, a társas kapcsolatok és az egészségmagatartás szerepe a felsőoktatási lemorzsolódásban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 490
Molnár György et al. A SZAKMAI TANÁRKÉPZÉS KONTRA A SZAKKÉPZÉSI IGÉNYEK, EGYÜTT EGYIRÁNYBA VAGY EGYMÁSSAL SZEMBEN – TÉNYEK ÉS PERSPEKTÍVÁK. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 492-492
Nagy Edit. A mentálhigiénés fejlesztés lehetőségei a mentorálás folyamatában. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 493-493
Nemes Gyöngyi. A szakmai én vizsgálata self-study eljárással és én-központú hálózatkutatásokkal. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 494
Sárosi Tünde. A kommunikációs kompetencia fejlesztése az Iskolai Közösségi Szolgálat programjaiban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 498-498
Svraka Tamásné et al. Fókuszban az együttélés: Egy tudományos előadássorozat tapasztalatai. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet pp. 501-501
Szigeti Fruzsina et al. A késleltett diplomaszerzés és lemorzsolódás hátterében álló tényezők feltárása egy, a pedagógus hallgatók körében végzett kvalitatív kutatás alapján. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 502
Balogh Janka et al. A reformpedagógia gyermekképe Isadora Duncan és Raymond Duncan táncpedagógiájában. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet p. 978-963-489-051-5
Idézett közlemények (1)
Hivatkozás stílusok:
IEEE
ACM
APA
Chicago
Harvard
CSL
Másolás
Nyomtatás
2025-06-18 16:15
×
Lista exportálása irodalomjegyzékként
Hivatkozás stílusok:
IEEE
ACM
APA
Chicago
Harvard
Nyomtatás
Másolás