mtmt
Magyar Tudományos Művek Tára
XML
JSON
Átlépés a keresőbe
In English
Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések
Fehérvári, Anikó [Fehérvári, Anikó (Oktatásszociológi...), szerk.] Neveléstudományi Intézet (ELTE / PPK)
;
Széll, Krisztián [Széll, Krisztián (PhD Bölcsészettud...), szerk.] Neveléstudományi Intézet (ELTE / PPK)
;
Misley, Helga [Misley, Helga (neveléstudományok), szerk.] Neveléstudományi Intézet (ELTE / PPK)
Magyar nyelvű Konferenciakötet (Könyv) Tudományos
Megjelent: ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (ELTE PPK), MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Budapest, Magyarország, 541 p.
2018
Konferencia:
XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia 2018-11-08 [Budapest, Magyarország]
Azonosítók
MTMT: 30309229
ISBN:
9789634890515
Teljes dokumentum:
http://onk2018.elte.hu/wp-content/uploads/2018/11/Absztrakt-k%C3%B6tet_FINAL.pdf
Fejezetek
Zsolnai Anikó. Az iskolai és a pedagógiai kötődés empirikus vizsgálatának lehetőségei.. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 113. o.
Nagy Ádám. A no win helyzetek társadalmi és pedagógiai tanulságai a Star Trek Kobayashi-Maru próbájának apropóján. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 26-26
Horváth László. A tanulás és tanítás elméletének játékos oktatása a Harry Potter fantáziavilágán keresztül. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 30
Falus András et al. Tudatos epigenetika az egészségpedagógia eszköztárában. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 32-32
Feith Helga Judit et al. Multidiszciplinaritás és kooperáció: lehetőségek és kihívások a köz-és felsőoktatásban egy kortárs egészségnevelési program bemutatásán keresztül. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 33-33
Kolosai Nedda et al. Tanulni a másiktól általában jó, pláne, ha az egy gyerek: A kortársoktatás fogalmának alakulása. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 34-34
Darvay Sarolta et al. Az önreflexió szerepe a kortársoktatás gyakorlatában. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 35-35
Gradvohl Edina et al. Iskolai egészségnevelési kortársoktatási programok bemutatása, gyakorlati elemeinek részletes ismertetése. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 36
Berényi Eszter. Szabad iskolaválasztás: a szegregálás fokozatai. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 38-38
Fejes József Balázs et al. Hol tart ma az oktatási integráció ügye?. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 39-39
Szűcs Norbert et al. Az oktatási szegregáció enyhítésének lehetőségei. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 40-40
Bakó Boglárka. Iskolák között - a Csobánkai Általános Iskola deszegregációs folyamata. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 41-41
Hegedűs Szilvia. Óvodások érzelemszabályozása és problémamegoldása. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 43
Fehér Orsolya et al. A perfekcionizmus és a problémamegoldás összefüggései serdülők körében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 44
Kasik László et al. A negatív problémaorientáció mögött meghúzódó kognitív folyamatok vizsgálata EEG-vel 18–22 évesek körében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 45
Gál Zita et al. A problémamegoldás kapcsolata az élettel való elégedettséggel és az iskolai jólléttel – középiskolások és egyetemisták longitudinális vizsgálata. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 46-46
Bíró István Ferenc. Karácsony Sándor viszonya a népi kultúrához és a népi kultúra feltárására irányuló kezdeményezésekhez. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 49
Homoki Andrea. A reziliencia mérési lehetőségei: az iskolai és gyermekvédelmi közösségekbe való beilleszkedés, a gyermeki reziliencia és a szülői kompetencia. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 53
Zagyváné Szűcs Ida. Az iskola önfejlesztő tevékenysége. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 58
Borsodi Csilla Noémi. Az iskola mint szervezet. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 59-59
Dobosné Földi Brigitta. Kiemelt figyelmet igénylő tanulók méltányos fejlesztése. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 60
Molnár György. HASADÉK, AVAGY SZAKADÉK: DIGITALIZÁCIÓ ÉS A SAJÁT ESZKÖZHASZNÁLAT HATÁSA A NYITOTT TANANYAGFEJLESZTÉS TÁMOGATÁSÁBAN. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 63-63
Feketéné Szakos Éva. Nyitott tananyagfejlesztés: innovatív lehetőség a tanulás motiválására a szakképzésben. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 65
Nagy Katalin. MUNKAERŐPIACI KOMPETENCIÁK FEJLESZTÉSÉNEK LEHETŐSÉGEI A KORSZERŰ OKTATÁSI RENDSZEREKBEN. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 66-67
Ceglédi Tímea. Reziliensígéretek párkapcsolati mintázatai és családalapítási tervei. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 67
Marton Eszter et al. „FÓKUSZ”-BAN A SZÜLŐ ÉS A PEDAGÓGUS KAPCSOLATA – EGY KVALITATÍV TARTALOMELEMZÉS MARGÓJÁRA. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 68
Macher Mónika. Tanulásban akadályozott gyermekek szótanulási folyamatainak elemzése eltérő oktatási környezetben. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 70
Fizel Natasa. A polgári iskola pedagógusainak helykeresése a magyar oktatási rendszerben, és a német tanárság professzionalizációjának rokonfolyamatai. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 75-75
Baska Gabriella. A 19. Századi magyar népoktatás jellemzői nemzetközi összehasonlításban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 76
Bajzáth Angéla et al. Interkulturális kompetenciák a kora-gyermekkori pedagógusképzés kurrikulumában. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 79-79
Darvay Sarolta et al. Az egészség-és környezettudatos nevelés szerepe a kora gyermekkori pedagógusképzésben. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 81-81
Bereczkiné Záluszki Anna. A korai literáció kialakulásának támogatása irodalommal a kora-gyermekkori pedagógusképzésben. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 82-82
Szőnyi Eszter Veronika et al. Videóinterjúk használata a holokauszt-oktatásban: egy kismintás hatáselemzés eredményei. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 84-84
Jancsák Csaba. Személyes narratívák és a történelemtanítás értékvilága. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 86-86
Kósa Maja. Történelemtanár szakos hallgatók történelemről és történelemtanításról vallott nézeteinek vizsgálata. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 87
Képiró Ágnes et al. Szemtanúkkal készült videóinterjúk alkalmazása 1956 tanításában és az első kísérleti órák tapasztalatai. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 88-88
Hódi Ágnes et al. A fonológiai tudatosság online vizsgálata és a mérőeszköz előrejelző ereje. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 90-90
Rausch Attila. Korai numerikus készségek vizsgálata és a mérőeszköz előrejelző ereje. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 91
Pásztor Attila. Induktív gondolkodás vizsgálata és a mérőeszköz előrejelző ereje. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 92-92
Csapó Benő et al. Az iskolakezdő mérőeszköz-csomag eredményei a szegedi iskolai longitudinális programban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 93-93
Vigh Tibor et al. Hogyan tanulnak a tanárjelöltek egy előadáskurzuson?. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 95-95
Molnár Edit Katalin. A tervezési kompetencia fejlődésének megítélése tanárjelöltek körében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 96
Vígh Tibor et al. Az értékelési kompetencia fejlődésének mérése és önértékelése tanárjelöltek körében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 97-97
Kiss-Kovács Renáta. Az önreflexió kérdőíves pilot vizsgálata tanárjelöltek körében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 98
Juhász Valéria et al. A szókincs nagysága az olvasási, szövegértési és tanulási képességek tükrében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 100-100
Tóthné Aszalai Anett. A dadogó és folyamatosan beszélő gyermekek beszéddel kapcsolatos magatartása. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 103
Pallay Katalin. Kárpátaljai magyar hallgatók tanulmányi eredményessége a Balassi Intézet példáján. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 108
Széll K et al. Az iskolai légkört befolyásoló attribútumok. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 110
Paksi Borbála et al. A szervezeti bizalom és a pedagógusok társas hálózatai. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 111
Dorner Helga et al. Szakmai professzionalizáció támogatásának lehetőségei. Egy felsőoktatás-pedagógiai program értékelésének tanulságai. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 117
Horváth László et al. Szerepek és együttműködés az interdiszciplináris képzési programfejlesztés- és menedzsment területén. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 118
Halász Gábor et al. Témavezetői szerepek a doktori képzésben. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 119-119
Káplár-Kodácsy Kinga. Mentorok a tanárképzésben:: OKTATÓI SZEREPFELFOGÁS, FUNKCIÓK ÉS KOMPETENCIÁK. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 120-120
Nagy Ádám. A táborozáspedagógia és a pedagógiai rendszertan. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 123-123
Trencsényi László et al. Táborozástipológia. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 124-124
Tóbiás László. A táborozás és helye. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 125-125
Bíró istván ferenc. Műfajok vetélkedése? – avagy egy vita és ami mögötte van. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 127
Dragony Gábor. AZ EXTRAKURRIKULÁRIS NÉPZENEOKTATÁS BEMUTATÁSA – INTERJÚELEMZÉS. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 128
Váradi Judit. A zenei Ízlésformálás extrakurrikuláris lehetősége. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 130-130
Szűcs Tímea. CSALÁDI MILIŐ ÉS ZENETANULÁS. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 131
Vincze Beatrix. Rejtett tudásformák a pedagógiai és az életreform törekvések gyakorlatában. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 133-133
Földiné Irtl Melinda et al. A buddhizmus helye és szerepe a magyar köz- és felsőoktatásban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 135-135
Szente Dorina. Rituálé kutatás a "MondoCon" szimbolikus világában.. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 136
Orsós Anna. Cigány/roma nemzetiségi oktatás. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 138-138
Gergye Eszter. Cigány népismeret oktatás középiskolában - tanterv és gyakorlat tükrében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 140-140
Bockovac Tímea. A horvát nyelv és népismeret oktatása hazai köznevelésben. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 142-142
Csapó Benő. A felsőoktatási tanulmányi alkalmasság mérése: elméleti keretek, célok és lehetőségek. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 144-144
Molnár Gyöngyvér. Egyetemi tanulmányaikat kezdő hallgatók matematikai gondolkodásnak és problémamegoldó képességének fejlettségi szintje.. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 145
Pásztor Attila. Egyetemi tanulmányaikat kezdő hallgatók induktív és kombinatív gondolkodásának fejlettsége. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 146-146
Hódi Ágnes et al. Egyetemi hallgatók felsőfokú tanulmányaik elején: hogyan olvasnak, mit és miért?. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 147-147
D. Molnár Éva et al. Elsőéves hallgatók tanulási stratégiáinak, motívumainak és attitűdjeinek jellemzői. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 148
Szemerszki Marianna. A tankönyvek szerepe a tanítási-tanulási folyamatban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 152-152
Török Balázs. Tankönyv- és taneszköz fejlesztés rendszerelméleti megközelítésben. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 153-153
Trendl Fanni et al. Tehetséggondozás egy roma szakkollégiumban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 155-155
Kerülő Judit et al. Kompetenciafejlesztés szakkollégiumi keretekben. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 156
Ceglédi Tímea et al. Reziliens szakkollégisták és a "törékeny ugródeszka" jelenség. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 157
Jancsák Csaba. A Szegedi Keresztény Roma Szakkollégium a felsőoktatási eredményességhez való hozzájárulása értékszociológiai megközelítésben (2014–2018). (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 158-158
Pallay Katalin et al. A LEMORZSOLÓDÁS RENDSZERSZINTŰ SZABÁLYOZÁSA ÉS INTÉZMÉNYI PERSPEKTÍVÁI. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 160-160
Tóth Dorina Anna et al. A lemorzsolódás képzési területei, képzési szint szerinti mintázatai. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 161-161
Pusztai Gabriella et al. Lemorzsolódott és perzisztens hallgatók összehasonlítása. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 162
Kocsis Zsófia et al. KÜLÖNBÖZŐ MOTIVÁCIÓN ALAPULÓ MUNKAVÁLLALÁS-TÍPUSOK A LEMORZSOLÓDÁS HÁTTERÉBEN. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 163
Szigeti Fruzsina. Doktoranduszok fokozatszerzésének és lemorzsolódásának tudományterületi, inétzményi mintázatai. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 164
Szemerszki Marianna. Gyógypedagógus-képzés az adatok tükrében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 166-166
Imre Nóra. Tehetséggondozás a szülő és az iskola viszonyrendszerében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 169
Mócz Dóra et al. A középiskolások tanulási kompetenciáinak változása és mérése Békés megyében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 176-176
Fehérvári A. Tanulói eredményesség az Arany János Programban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 179
Varga Aranka et al. Az Arany János programok sorsfordító ereje. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 181
Engler Ágnes. Család és karrier az egyetemisták jövőterveiben. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 183
Engler Ágnes et al. Családalapítási aspirációk és karriertervek. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 184
Bocsi Veronika et al. Hallgatók migrációs tervei. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 188
Benedek András. INTERAKTÍV-KOLLABORATÍV MEGKÖZELÍTÉSEK A SZAKKÉPZÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSÉBEN. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 189-190
Boros Julianna et al. Közös érték - Közösségi és kulturális tanulás Tésenfán. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 196-196
Márkus Edina et al. A sport és a tanulás kapcsolata, a sport fejlesztő szerepe egy-egy térség életében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 197-197
Tóth Dorina Anna. A KFKK konstrukció mint társadalmi innováció. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 198
Vargáné Molnár Márta et al. Autizmussal élő gyermekek szüleinek életminősége és az intézményes neveléssel összefüggő tényezők szerepe a pszichológiai jól-lét alakulásában. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 200
Győri Miklós et al. Kutatásmódszertani dilemmák az életminőség és az intézményes ellátás-oktatás kapcsolatának feltárásában, autizmussal élő személyek hazai mintáján. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 201
Ábrahám András et al. Autizmus spektrum zavarral élő diákok befogadását támogató tudásformáló programok áttekintése. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 202
Stefanik Krisztina et al. Kortárs-tudásformáló program evidencia-alapú fejlesztése az autizmussal élő diákok befogadásáért. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 203
Karászi Zsuzsanna. Az egyéni és fenntartói jellemzők szerepe a lemorzsolódásban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 206
Inántsy-Pap Ágnes. Félelmek az egyházi iskolák iskolaválasztásával kapcsolatban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 208-208
Sági Matild. Iskolavezetési megközelítések Magyarországon. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 214-214
Széll Krisztián. Az oktatás minőségét befolyásoló tényezők eltérő státuszú iskolák vezetői szerint. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 215
Takács Zsófia et al. A GYERMEKKORI VÉGREHAJTÓ MŰKÖDÉSEK FEJLESZTÉSÉT CÉLZÓ INTERVENCIÓK HATÉKONYSÁGÁNAK ÖSSZEHASONLÍTÁSA: METAANALÍZIS. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 217
Vekety Boglárka et al. MINDFULNESS-ALAPÚ INTERVENCIÓK HATÁSA A FIGYELMI PROBLÉMÁKRA ÉS IMPULZÍV VISELKEDÉSRE GYERMEKKORBAN: METAANALÍZIS. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 218
Kassai Réka et al. HOGYAN LEHET MEDITÁLNI GYEREKEKKEL? A BIZONYÍTÉKOKON ALAPULÓ MINDFULNESS INTERVENCIÓK TARTALMI ANALÍZISE. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 219-219
Zimonyi Nóra et al. CEREBRAL PARETIKUS GYEREKEK HÁTRÁNYA A VÉGREHAJTÓ FUNKCIÓK MŰKÖDÉSE TERÉN. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 220
Holik Ildikó. Mérnökhallgatók felkészítése a munkaerőpiac elvárásaira. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 222-222
Pogátsnik Monika. A karrier én-hatékonyság, az érdeklődés és az oktatási céltudatosság fejlesztése a műszaki egyetemi képzésekben. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 223
Simonics István. Az interneten elérhető források valóságtartalmának elemzése. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 225-225
Makó Ferenc. Diplomások pályakövetése az Óbudai Egyetemen, különös tekintettel a mérnöktanár-képzésre. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 226-226
Pusztafalvi H et al. Néhány adalék az első iskolaszanatórium működéséhez és a hazai kórház-pedagógia korai gyakorlatához. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 228-228
Vass Lívia et al. Testnevelés tanítása: fókuszban az egészséghez köthető tartalmak. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 230-230
Maisch Patrícia. A tudományos gyűjtemény nővitájának nőnevelés- és olvasástörténeti aspektusa. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 232-232
Káplár-Kodácsy Kinga et al. Az autonóm tanulás fejlesztésének lehetőségei a felnőttkori tanulás kontextusában. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 233
Schiller Emese et al. AZ AUTONÓM TANULÁS FEJLESZTÉSÉNEK LEHETŐSÉGEI A FELNŐTTKORI TANULÁS KONTEXTUSÁBAN. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 233
Kispálné Horváth Mária. A nem formális felnőttkori tanulás vizsgálata életkori csoportok szerint. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 235
Ács-Bíró Adrienn. Börtönről börtönre – egy ÚNKP kutatóút margójára. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 238-238
Zank Ildikó. A kollaboráció és kooperáció színterei a tanárképzésben. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 239-239
Einhorn Ágnes. A tanári kompetenciák fejlesztése együttműködésen alapuló továbbképzési formában. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 240-240
Tóth-Pjeczka Katalin Judit et al. A tanári együttműködés az intézményvezetők nézeteinek tükrében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 243-243
Bognárné Kocsis Judit. Metaforák és nézetek református óvónő- és tanítójelöltek szerepértelmezésében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 244.-244.
Raechel Drew et al. VÉGREHAJTÓ FUNKCIÓK ÉS PROSZOCIÁLIS VISELKEDÉS GYERMEKKORBAN. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 245
Nagy Ágnes Virág et al. A családi háttér szerepe a perzisztáló primitív reflexek kialakulásában. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 246
Juhász Ibolya. Korrigált életkor, korrigált lelki életkor. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 247
Sebestyén Edmond. Az adatvezérelt döntéshozatal elméletének pedagógiai vonatkozása. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 250-250
Buda András. Mérés-értékelés a XXI. század iskoláiban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 251
Arató Ferenc. Az értékes gyermek: az értékelés negyedik dimenziója - egy lehetséges fogalmi keretrendszer vázlata. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 252-252
Gál-Szabó Zsófia et al. Tanulói válaszok értékelése a feladat megértésével összefüggő kritériumok alapján felsoroló kombinatív problémák esetén. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 254-254
Konul Karimova et al. Listening and reading self-concepts in the English and Russian languages. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 255-255
Nguyen Huy Cuong. Motivation in Learning English Language: A Case Study at Vietnam National University. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 257-257
Jargaltuya Ragchaa. English language teachers’ view on assessment and their reflection on teaching practices: A Mongolian case study. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 259-259
Sárosi Tünde. Az Iskolai Közösségi Szolgálat sajátosságai kulturális és közösségi területen. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 262-262
Markos Valéria. A közösségi szolgálat szerepe a fiatalok civil aktivitásában. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 263-263
Serfőző Mónika et al. Koragyermekkori pedagógusjelöltek tanulásának támogatása. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 264-264
Golyán Szilvia. Óvodapedagógus hallgatók pályamotivációjának, pályaképének vizsgálata. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 265-265
Böddi Zsófia et al. Óvodapedagógusok vélekedései a játék támogatásáról és a szabad játék fejlődésben betöltött szerepéről. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 267-267
Pálvölgyi Lajos. A didaktikai folyamatok modellezése. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 271-271
Habók Anita. A tanulásról alkotott vélemény változásának vizsgálata alsó tagozat elejétől végéig. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 272
Nagy Krisztina et al. A tanulási stratégiák és a tanulói jóllét összefüggéseinek empirikus vizsgálata középiskolás tanulók körében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 273-273
Szabó Dóra Fanni. Keretmodell a reziliencia kialakulásához hozzájáruló tényezők rendszerezéséhez és hatásvizsgálatához. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 274-274
Oláh Katalin. Ma jó voltam? - retrospektív esettanulmány. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 278
Rébay Magdolna. A tiszántúli református egyházkerület közoktatási politikája a Horthy-kor-szakban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 279
Pornói Imre. Az iskolák államosítása(1945-1948). (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 280
Sándor Katalin et al. A NARRATÍVUM MINT A PÁRBESZÉD TERE A TÖBBSZÖRÖSEN KÜLÖNLEGES ALKOTÓK TEVÉKENYSÉGÉNEK MEGISMERÉSÉBEN. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 283-283
Lendvai Lilla et al. A színházi nevelés alkalmazása a bullying kezelésében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 284-284
Babály Bernadett et al. A térszemlélet fejlődésének vizsgálata, és a fejlesztés lehetőségeinek feltárása. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 285-285
Berta-Szénási Panna. A tárgyi és épített környezetünk megismerésének új nevelési lehetőségei a demo wood tevékenységeinek segítségével. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 286-286
Klima Gábor. A 21. század képi nyelvének tanítása, a digitális kor kihívásai és a vizuális média jelenléte a közoktatásban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 287.-287.
Fejes József Balázs. Az osztályterem motivációs jellemzőinek feltárása a célorientációs elmélet alapján. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 288-288
Jagodics Balázs et al. Iskolához fűződő egyéni és csoportos normák vizsgálata középiskolás osztályközösségekben. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 289-289
Sass Judit et al. A pedagógusok tehetséggondozással kapcsolatos hiedelmeinek feltárása. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 295
Győri János et al. Innovációs és pályázási munkaközösség mint az iskolai innováció hatékony szervezeti lehetősége: esettanulmány. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 297-297
Dudok Fanni. A kelet-közép európai térség oktatási rendszereinek összehasonlító vizsgálata a tantervek szempontjából. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 298-298
Tomori Tímea. Kommunikáció mint kereszttantervi kompetencia a szakközépiskolai oktatásban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 299-299
Revákné Markóczi Ibolya. TANTERVI KÖVETELMÉNYEK ÉS TANKÖNYVI TARTALMAK AZ ENERGIATUDATOSSÁGRA NEVELÉS SZOLGÁLATÁBAN. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 300
Janurikné Soltész Erika et al. A közoktatás számára készült evangélikus hit- és erkölcstan tankönyvek vizsgálata a problémamegoldó gondolkodásra nevelés szempontjából. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 301-301
Birtalan Ilona Liliána et al. Szülői fogyasztás – gyermeki tanulás. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 303-303
Borbély Szilvia. A mindennapos testnevelés egyes céljainak megvalósulása az észak-alföldi régió pedagógusainak véleménye alapján. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 304
Simonné Kajtár Gabriella et al. A soproni 1–7 éves korosztály nevelésére készülő első éves pedagógusjelöltek egészségtudatos magatartásának változása az elmúlt 8 évben. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 305
Szivós Ádám et al. Középiskolások fogászati egészségműveltségi szintjének vizsgálata. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 306-306
Fodor Éva et al. A gyerekeknek szóló tanösvények tervezésének pedagógiai sajátosságai. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 307
Asztalos Andrea. Zenei képességfejlesztés az általános iskolák alsó tagozatos osztályaiban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 309
Pintér Tünde Kornélia. Ének-zenei attitűd teszten elért eredmények és a háttérváltozók közötti összefüggések vizsgálata 4-8. évfolyamos tanulók körében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 310
Pintér Tünde Kornélia. Tanulói és szülői nézetek az ének-zene oktatás presztízséről és céljáról. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 312
Fizel Natasa. A polgári iskolai tanárképzés professzionalizációjának szakaszai (1868-1947). (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 313-313
Szabó Adrienn. A nők szerepének és lehetőségeinek változásai a magyarországi zeneelmélettanár-képzés történetében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 316
Erdei Luca Alexa. Nemzetközi közös képzések megvalósításának regionális, nemzeti és intézményi keretei. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 317-317
Papp-Danka Adrienn et al. A munkaerőpiac kompetenciafejlesztési igényei, és ezek implementálása a felsőoktatási intézmények működési stratégiáiba. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 319-319
Dr. Köpeczi-Bócz Tamás. Felsőoktatási stratégiák a demográfiai változások tükrében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 320
Márkus Eszter. A GYÓGYPEDAGÓGUS-KÉPZÉS SZERKEZETI ÉS TARTALMI MEGÚJULÁSA AZ ELTE BÁRCZI GUSZTÁV GYÓGYPEDAGÓGIAI KARON. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 323-323
Magyar Adél et al. Az „Inkluzív fejlesztő szakpedagógia” megjelenése a Kárpát-medencei Felsőoktatási Térség- programban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 324-324
Loványi Eszter. A segítőkutyák hatása gazdáik társadalmi integrációjára – egy inkluzív kutatás bemutatása. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 325
Pfister Éva. Pedagógusképek a felvételizők szemével: A pályaorientációs vizsgálatokban megjelenő pedagógusképek tartalmi elemzése. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 332-332
Borsodi Csilla Noémi. A közismereti tárgyakat oktató középiskolai tanárok eredményesség-értelmezésének fő kérdései. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 334-334
Győri-Dani Dóra. Pedagógusképzésben résztvevők attitűdjei a gyászfeldolgozás segítésével kapcsolatban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 335
Szabó Zoltán András. Közép-Európa fővárosainak kulturális interakciói: Bécs. Berlin, Prága és Varsó reprezentációja a Magyar Paedagogia című folyóiratban (1892–1947). (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 336-336
Pusztafalvi H. Adalékok az iskolán kívüli népművelés gyakorlatához, különös tekintettel Baranya Megyére a XX. század első felében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 338-338
Drabancz M. Róbert. A kárpátaljai iskoláztatás kérdése a magyar sajtónyilvánosságban 1927–1930. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 339
Horváth H. Attila et al. MENTORÁLÁS A DOKTORI KÉPZÉSBEN. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 341
Csillik Olga et al. A hatékony egyetemi oktatóról alkotott kép megítélése az oktatásszervezési eljárások keretében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 342
Szabó Csilla Marianna et al. Különböző elvárások a köz- és felsőoktatásban? Hogyan lehet sikeres a felsőoktatási karrier?. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 343-343
Ollé János. A teljesítményértékelés módszertana és megoldásai a hazai felsőoktatásban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 344
Lengyelné Molnár Tünde. Digitális átállás az oktatásban –egy pedagógusok körében végzett fókuszcsoportos interjúsorozat tapasztalatai. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 345
Janek Noémi Viktória. Érintéstől a kattintásig: internethasználat óvodáskorban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 346-346
Simon Katalin. Megtanulok tanulni az Internet segítségével. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 347
Bereczki Enikő Orsolya. A tanulói kreativitás fejlesztése IKT-eszközökkel támogatott tanulási környezetben. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 348-348
Klein László et al. Helytörténeti séták digitális eszközökkel. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 349-349
Lanszki Anita. A digitális történetmesélés kompetenciafejlesztő hatásrendszere az eltérő didaktikai jellemzők tükrében: egy nagy mintán végzett kutatás eredményei. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 350
Budainé Csepela Y et al. A testnevelő tanár és a testnevelésórák mint az egészséges életmód szükségletének feltételei. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 352
Németh Zsolt. A csapatépítés konfliktusai a sport környezetében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 355
Kovács Ivett Judit et al. A kétnyelvű óvodai nevelés szülői szemmel – elvárások és látható eredmények. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 356-356
Endrődy-Nagy Orsolya et al. TABULA RASA: MAGYAR ÉS OROSZ GYERMEKEK GYERMEKKÉPE ÉS NYELVI TUDATOSSÁGA 4 – 5 ÉVES KORBAN. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 357-357
Meggyesné Hosszu Tímea. Az enyhén értelmi fogyatékos tanulók idegennyelv-tanulási motivációja az angol és a német nyelv tükrében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 358-358
Kétyi András et al. Projektalapú nyelvoktatás bevezetése egyetemi hallgatók körében - egyetemi kutatócsoportunk eddigi eredményei. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 359-359
Morvai Laura et al. CSAK A PAPÍR MIATT? KELET-MAGYARORSZÁGIFELSŐOKTATÁSI HALLGATÓK NYELVTANULÁSIATTITŰDJÉNEK VIZSGÁLATA. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 360
Batdulam Sukhbaatar et al. Teacher communication with herder parents: goals, forms, and frequency. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 361
Tary Blanka. Teachers view on how effective teaching reading is in L1 and L2 classes. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 362-362
Aigul Akhmetova et al. Development of Reading Skills of 6th and 8th graders in English, Kazakh, and Russian from the perspective of young learners' backgrounds in Pavlodar. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 363-363
Rahmat Andi Saleh et al. Do boys and girls have different level of skills in inductive reasoning? - Case of Indonesia. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 364
Feng Wang et al. Returns to Education in Rural and Urban China: An Empirical Study. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 365-365
Szabóné Kozma Katalin. Nevelési törekvések a felvilágosodás kori és reformkori gyermekkönyvek olvasmányanyagában. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 366
Szente Dorina. A Fortepan képi adatbázis rituálé központú vizsgálata.. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 367
Kóger Yvetta. Rendelkezések az óvodai nevelés történetében /szülőket is érintő előírások/. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 369-369
Somogyvári Lajos. A CIA, a magyar ifjúság és a VIT (1949-1959). (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 370-370
Engler Ágnes. Társas kapcsolati kultúra a felsőoktatásban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 371
Kiss-Tóth Emőke et al. Az egészségtudományi képzésből kilépő hallgatók pályaszocializációs értékrendjének változása. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 372-372
Szabó Éva et al. Tanulást támogató pszichológiai erőforrások jellemzői elsőéves egyetemi hallgatók körében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 374-374
Fülöp M et al. A megjelenés szerepe a felsőoktatási dolgozók munkájában.. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 375
Hegyi-Halmos Nóra et al. Digitális platformok a felsőoktatásban megvalósuló tanítási-tanulási folyamatban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 376-376
Vas János. Videojátékok a felsőoktatásban – egy egyetemi kollokvium tapasztalatainak elemzése a Debreceni Egyetemen. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 377
Kristóf Zsolt. Virtuális alapképességek és mikrotársadalmi jellemzők összefüggései. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 378
Gordon Győri János. Népi, laikus pedagógia az internet világában: a tutorálás módszertanának terjesztése az interneten. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 380-380
Vincze Szilvia. A tanárhiány és a 10 féléves közismereti tanárképzés felvételi adatai (2013–2018). (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 381
Racsko Réka. Kísérlet egy online pedagógus-továbbképzési rendszer koncepciójának kidolgozására. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 383
Pálfi Dorina. Technology Acceptance Model konvertálása és alkalmazása egy pedagógusképzés sikerességének vizsgálatában. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 384
Boros Julianna. Kitörési pont az iskola - cigány, roma családok viszonya a tanuláshoz és a tudáshoz hátrányos helyzetű településeken. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 387-387
Kerülő Judit et al. Csökkenthető-e az előítélet?. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 388
Kassai Réka et al. HOGYAN FÜGG ÖSSZE AZ ALACSONY SZOCIOÖKONÓMIAI STÁTUSZ ÉS A KORTIZOL HORMONSZINT GYERMEKKORBAN?. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 392
Takács Zsófia et al. VALÓBAN CSÖKKENTI A STRESSZT A MEDITÁCIÓ?. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 393
Koncz Ádám et al. TÉNYLEG TUDNAK AZ ÓVODÁSOK MEDITÁLNI?. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 394
Koncz Ádám et al. EGY RÖVID MINDFULNESS-ALAPÚ PROGRAM HATÁSA AZ ISKOLAKEZDÉS KÖRÜLI STRESSZRE: EGY RANDOMIZÁLT KONTROLLÁLT VIZSGÁLAT. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 395
Némethné Tóth Ágnes. Tanórai hospitálás pedagógusszemmel. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 397
Zagyváné Szűcs Ida. A pedagógusok szakmai önértékelésre vonatkozó nézetei egy kvantitatív kutatás tükrében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 399
Szivák Judit et al. A videóval támogatott felidézés alkalmazása a tanárjelöltek és a pályakezdő tanárok folyamatos szakmai fejlődésének támogatásában. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 400-400
Verdes Miklós. Nem-marxista neveléskoncepciók megjelenése a pedagógiai szaksajtóban (1945-1970). (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 401-401
Valentné Albert Éva. Sacré Coeur iskolák térben és időben: iskolai terekbe rejtett múltunk jelenkori feltárásának innovatív módjai. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 402-402
Vincze Beatrix. A tolsztojánus eszmék hatása a magyarországi életreform törekvésekre. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 404-404
Székely Csilla Imola. Kokas Klára gyermekképének elemzése "A zene felemeli a kezeimet" című könyve alapján. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 405-405
Bacsa-Bán Anetta. Vonzások és választások: szakmai tanárok (pedagógus) pályaelhagyása. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 406-406
Bacsa-Bán Anetta. Hová lettek/lesznek a szakmai tanárok?. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 407-407
Szakmai tanárok karrier-útjai és folyamatos szakmai fejlődése. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 408-408
Mészáros Attila. VÁLLALATI KÉPZŐKÖZPONTOK HUMÁNERŐFORRÁS FEJLESZTÉSE MINT A SZAKMAI TANÁRKÉPZÉS FEJLESZTÉSÉNEK INDIKÁTORA. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 409
Sós Tamás. KUTATÁSOK A SZAKKÉPZÉS KOMPETENCIAKÍNÁLATÁNAK ÉS A MUNKAERŐPIAC KERESLETÉNEK ÖSSZEFÜGGÉSEIRŐL. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 410-410
Majorosi Anna et al. A tanulók reflektív gondolkodásának fejlesztése a szakképzésben: fókuszban a reflektív naplók. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 411
Márkus Eszter. A SZAKÉRTŐI BIZOTTSÁGI KOMPLEX ÁLLAPOTFELMÉRÉS JELENTŐSÉGE A SÚLYOSAN-HALMOZOTTAN FOGYATÉKOS TANULÓK ISKOLAI ELLÁTÁSÁNAK HELYZETÉBEN. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 412-412
Svraka Tamásné et al. A Diszkalkulia Pedagógiai Vizsgálata (DPV) – gyógypedagógiai vizsgálóeljárás. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 412-412
Péntek-Dózsa Melinda et al. Az írás és a felső végtag mozgásfunkcióinak összefüggése cerebrális paretikus tanulók esetében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 413
Juhász Ibolya. Korai ambulancia és szakmaközi műhely a korai intervenciós ellátásban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 415
Szabó Csilla Marianna. A korai iskolaelhagyáshoz vezető tényezők az iskolarendszer három szereplője szerint. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 418-418
Nemes Gyöngyi. Emotions and effects during the teacher training – a self-study research.. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 424
Davaajav Purevjav et al. Perceptions of professional ethics and morality: A comparison of Hungarian and Mongolian teachers of English. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 425
Purevjav Davaajav et al. Hungarian teachers' perceptions: Professional development needs. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 426-426
Somogyvári Lajos. A "társadalmi vita" a szocialista oktatáspolitikában (1960). (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 428-428
Darvai Tibor. Szocialista oktatáspolitika és Makarenko az 1950-es években. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 429-429
Szabó Hajnalka Piroska. Nőkép a kommunista időszak Magyarországán az általános iskolai történelemtankönyvek tükrében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 430-430
Berta-Szénási Panna. A tantermi berendezések vizsgálata az 1960-as évek magyarországi középiskoláiban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 431-431
Altorjay Tamás. A toldalékcső ellenállását minimalizáló – ún. áramlásos - és azt növelő – ún. ellenállásos - énekhang bemelegítő gyakorlatok hatásának összehasonlítása. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 432-432
Flamich Maria. “Rájöttem, mindenkit másképp kell tanítani.”: Vak muzsikusok és tanáraik kompetenciákról, a zenetanulás mindennapjairól és az esélyekről. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 435-435
Tiszai Luca et al. Akiket Bartók lenyűgözött: súlyosan halmozottan fogyatékos személyek figyelmének EEG vizsgálata zenehallgtás közben. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 436
Gulya Nikoletta. Fogyatékossággal kapcsolatos felfogásmódok a Nat tananyagtartalmaiban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 438-438
Gulya Nikoletta et al. My Special Hero: Fogyatékossággal élő emberekkel kapcsolatos szemléletformálás digitális történetmeséléssel. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 439-439
Szabó Zoltán Tamás et al. Fogyatékossággal élők sportolási szokásainak megítélése sportszakos hallgatók körében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 440-440
Krausz Anita. SZAKISKOLÁBAN TANULÓ SNI FIATALOK FOGYATÉKOSSÁGGAL KAPCSOLATOS ATTITŰDJE. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 441
Dömsödy Andrea et al. Az iskolai könyvtár szerepe az általános iskolai tanulói eredményességben. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 444
Benkei-Kovács Balázs. Nemzetközi kvalitatív neveléstudományi vizsgálatok metaszintű elemzése az Atlas.ti tükrében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 447-447
Tóthné Vojtkó Veronika et al. Nemzetközi olimpiai nevelési programok gyakorlatának vizsgálata. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 448
Ladnai Attiláné Szerencsés. A szavak forradalma, az oktatás forradalma? - avagy a Positive Education, hazai és nemzetközi kitekintésben. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 449-449
K. Nagy Emese. A Complex Instruction és a Komplex Instrukciós Program összehasonlító elemzése. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 450
Gál-Szabó Zsófia. A tanítási-tanulási folyamat sajátosságai az ír alapfokú oktatásban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 451
Endrődy-Nagy Orsolya et al. AZ OROSZLÁN ÉS A GYERMEK: GYERMEKKÉP A JAPÁN ÉS MAGYAR MESÉKBEN. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 452-452
Bálint Krisztián. A szerbiai egyetemi hallgatók Bitcoinnal kapcsolatos nézőpontja. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 454-454
Kapás Mónika et al. A Vajdasági általános iskolában tanuló roma/cigány nemzetiségű tanulók meglátásai az iskolabiztonsági megoldások területén. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 455-455
Kapás Mónika. A mélyszegénységben élő vajdasági roma/cigány nemzetiségű családok megélhetési problémái a 21. században. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 456
Huszka Noémi et al. A tanuló-tanító kapcsolatának feltárását célzó Student-Teacher Relationship Scale (STRS) mérőeszköz magyarországi és vajdasági pilot kipróbálása. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 458.-458.
Sántha Kálmán. Az iskola funkcionális tereinek vizsgálata fuzzy-set Qualitative Comparative Analysis segítségével. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 460
Racsko Réka. Az intézmények digitális átállásának mérése (DIÁK) a Kvalitatív Komparatív Analízis módszerével. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 461
Z. Orosz Gábor et al. A kutatási készségek vizsgálata középiskolások és egyetemisták körében. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 462-462
Radnóti Katalin et al. A kutatásalapú tanulás/tanítás lehetőségei a fizikaoktatásban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 464-464
Jarosievitz Beáta. KUTATÁSALAPÚ TANÍTÁS/TANULÁS SIKERE A FELSŐOKTATÁSBAN. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 466-466
Lilla Kozek. LEVELS OF COOPERATION: VOLUNTARY EDUCATORS IN PREMARRIAGE EDUCATION –: – FIRST RESULTS OF A QUALITATIVE RESEARCH IN HUNGARY. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 467-467
Szverle Szandra. Early School Leaving in Hungary. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 468-468
Nikolett Takács. Promoting the early phase of lifelong learning in Hungarian public education. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 469-469
Ács-Bíró Adrienn. The possibilities of lifelong learning in Hungarian Prison Service. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 472-472
Bartal Orsolya. A távoktatásban részt vevő hallgatók motiválása online. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 475-475
Bartal Orsolya. A nyelvvizsga megszerzésének támogatása: a HASIT idegen nyelvi alprojektje. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 476-476
Csikósné Maczó Edit et al. Avatar, avagy a virtuális segítőtárs: online programmal a sikeres hallgatóért. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 478-478
Farkas János. A közös európai referenciakeretszaknyelvoktatást befolyásoló tényezői. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 479
Hangya Dóra. Egyenlő partner szeretnék lenni: fogyatékossággal élő személyek részvétele az iskolarendszeren kívüli felnőttképzésben. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 483-483
Jarosievitz Beáta. TANÁROK DIGITÁLIS KOMPETENCIÁJÁNAK FEJLESZTÉSE KOOPERÁCIÓN ALAPULÓ, SAJÁT ESZKÖZÖKKEL (BYOD) VÉGEZHETŐ MÉRÉSEKKEL. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 484-484
KOzek Lilla. MIRE JÓ ÉS MITŐL JÓ AZ ALAPOZÓ HÁZAS KÉPZÉS?: NEVELÉSTUDOMÁNY AZ ELMÉLETBEN – CIVIL INNOVÁCIÓK A GYAKORLATBAN. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 487-487
Lehotka Ildikó. Az első és második osztályos ének-zene tankönyvek zenehallgatási anyaga. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 488-488
Lipták Mónika Zoé et al. Az egészséggel kapcsolatos tévképzetek evolúciója a közneveléstől a felsőoktatásig. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 489
Markos Valéria et al. A pályaorientáció, a munkavállalás, a társas kapcsolatok és az egészségmagatartás szerepe a felsőoktatási lemorzsolódásban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 490
Molnár György et al. A SZAKMAI TANÁRKÉPZÉS KONTRA A SZAKKÉPZÉSI IGÉNYEK, EGYÜTT EGYIRÁNYBA VAGY EGYMÁSSAL SZEMBEN – TÉNYEK ÉS PERSPEKTÍVÁK. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 492-492
Nagy Edit. A mentálhigiénés fejlesztés lehetőségei a mentorálás folyamatában. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 493-493
Nemes Gyöngyi. A szakmai én vizsgálata self-study eljárással és én-központú hálózatkutatásokkal. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 494
Sárosi Tünde. A kommunikációs kompetencia fejlesztése az Iskolai Közösségi Szolgálat programjaiban. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 498-498
Svraka Tamásné et al. Fókuszban az együttélés: Egy tudományos előadássorozat tapasztalatai. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések pp. 501-501
Szigeti Fruzsina et al. A késleltett diplomaszerzés és lemorzsolódás hátterében álló tényezők feltárása egy, a pedagógus hallgatók körében végzett kvalitatív kutatás alapján. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 502
Balogh Janka et al. A reformpedagógia gyermekképe Isadora Duncan és Raymond Duncan táncpedagógiájában. (2018) Megjelent: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések p. 978-963-489-051-5
Idézett közlemények (1)
Hivatkozás stílusok:
IEEE
ACM
APA
Chicago
Harvard
CSL
Másolás
Nyomtatás
2023-03-27 18:08
×
Lista exportálása irodalomjegyzékként
Hivatkozás stílusok:
IEEE
ACM
APA
Chicago
Harvard
Nyomtatás
Másolás