Napjainkban a vállalatoknak új kihívással kell szembe nézniük. Az elmúlt évek tendenciáit
megfigyelve csak azok a vállalatok tudtak fennmaradni és az élmezőnyhöz tartozni,
amelyek nem sajnálták a befektetést a folyamatos fejlődésre, fejlesztésre és a vevői
igények maximális kielégítésére. Ehhez nem elég a meglévő minőségjavító eszközök alkalmazása,
hanem a legkorszerűbb és folyamatosan fejlesztett minőségjavító eszközöket kell bevonni
a vállalat működésébe. Így alakultak ki a ma használatos minőségmenedzsment rendszerek,
mint a TQM, a Lean Management és az egyre elterjedtebb Six Sigma. Kutatásomban bemutattam
a Six Sigma módszerének kialakulását és paradigmáját. Meghatároztam azokat az eszközöket,
amelyek hatékonyan alkalmazhatók a minőség fejlesztése érdekében, majd bemutattam,
hogy milyen különbségek és átfedések vannak a népszerű Lean M
enedzsment és a Six Sigma között.