Cégek kapcsolati hálózatainak gazdasági szerepe

Kondor, Péter [Kondor, Peter (Közgazdaságtudomány), author] Közép-európai Egyetem; Koren, Miklós [Koren, Miklós (Makrogazdaságtan), author] Institute of Economics (MTA KRTK); Pál, Jenő [Pál, Jenő (Közgazdaságtan), author] Doctoral School of Economics (KEE); Szeidl, Ádám [Szeidl, Ádám (Közgazdaságtudomány), author] Közép-európai Egyetem

Hungarian Scientific Article (Journal Article)
Published: KÖZGAZDASÁGI SZEMLE 0023-4346 61 (11) pp. 1341-1360 2014
  • Demográfiai Osztályközi Állandó Bizottság: A
  • Gazdaságtudományi Doktori Minősítő Bizottság: A
  • IV. Agrártudományok Osztálya: A
  • Nemzetközi és Fejlődéstanulmányok Doktori Bizottság: A
  • Politikatudományi Bizottság: A
  • Regionális Tudományok Bizottsága: A
  • Szociológiai Tudományos Bizottság: A
  • Állam- és Jogtudományi Bizottság: C
Identifiers
A közgazdaságtanban általában a cégekre olyan szereplőkként gondolunk, amelyek csak anonim piaci mechanizmuson keresztül érintkeznek egymással. Ezzel szemben a valóságban a cégek életében fontos szerepet játszanak a gazdaság más, konkrét szereplőivel meglévő kapcsolataik. Tanulmányunkban a vállalati hálózatok közgazdaságtanának elméleti és empirikus irodalmát összegezzük. Az áttekintett művek szerint a vállalati kapcsolatok hálózati jellege pozitív és negatív hatást egyaránt gyakorol a gazdaság egészére. A mikroszintű adatok újszerű vizsgálataiból pedig gazdag kép bontakozik ki a vállalatok viselkedéséről, például a technológiai fejlődés, a hitelezés, az ellátási láncok vagy akár a korrupció szempontjából.* Journal of Economic Literature (JEL) kód: L14, D20, F10, G10, G20.
Citation styles: IEEEACMAPAChicagoHarvardCSL
2019-12-16 00:07