Cégek kapcsolati hálózatainak gazdasági szerepe

Kondor, Péter [Kondor, Peter (Közgazdaságtudomány), szerző] Közép-európai Egyetem; Koren, Miklós [Koren, Miklós (Makrogazdaságtan), szerző] Közgazdaságtudományi Intézet (MTA KRTK); Pál, Jenő [Pál, Jenő (Közgazdaságtan), szerző] Doctoral School of Economics (KEE); Szeidl, Ádám [Szeidl, Ádám (Közgazdaságtudomány), szerző] Közép-európai Egyetem

Magyar nyelvű Szakcikk (Folyóiratcikk) Tudományos
Megjelent: KÖZGAZDASÁGI SZEMLE 0023-4346 61 (11) pp. 1341-1360 2014
  • IV. Agrártudományok Osztálya: A
  • X. Földtudományok Osztálya: A
  • Demográfiai Osztályközi Állandó Bizottság: A hazai
  • Gazdaságtudományi Doktori Minősítő Bizottság: A hazai
  • Nemzetközi és Fejlődéstanulmányok Doktori Bizottság: A hazai
  • Politikatudományi Bizottság: A hazai
  • Regionális Tudományok Bizottsága: A hazai
  • Szociológiai Tudományos Bizottság: B hazai
  • Állam- és Jogtudományi Bizottság: C hazai
Azonosítók
A közgazdaságtanban általában a cégekre olyan szereplőkként gondolunk, amelyek csak anonim piaci mechanizmuson keresztül érintkeznek egymással. Ezzel szemben a valóságban a cégek életében fontos szerepet játszanak a gazdaság más, konkrét szereplőivel meglévő kapcsolataik. Tanulmányunkban a vállalati hálózatok közgazdaságtanának elméleti és empirikus irodalmát összegezzük. Az áttekintett művek szerint a vállalati kapcsolatok hálózati jellege pozitív és negatív hatást egyaránt gyakorol a gazdaság egészére. A mikroszintű adatok újszerű vizsgálataiból pedig gazdag kép bontakozik ki a vállalatok viselkedéséről, például a technológiai fejlődés, a hitelezés, az ellátási láncok vagy akár a korrupció szempontjából.* Journal of Economic Literature (JEL) kód: L14, D20, F10, G10, G20.
Hivatkozás stílusok: IEEEACMAPAChicagoHarvardCSLMásolásNyomtatás
2024-10-15 02:35