Monte-Carlo Szimuláció alkalmazása a légi közlekedés környezeti hatásainak elemzésére

Bera, József [Bera, József (környezetvédelem), szerző] Biztonságtudományi Doktori Iskola (ÓE); Pokorádi, László [Pokorádi, László (Repülőgépek üzeme...), szerző] Gépészeti és Biztonságtudományi Intézet (ÓE / BGK)

Magyar nyelvű Tudományos Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)
    Azonosítók
    • MTMT: 2722465
    Ahogy az emberi tevékenységek többsége, úgy a légi közlekedés is összetett, időben változó hatást gyakorol környezetére, ezért a környezet részéről adott válaszreakciók minden esetben változó jelleget mutatnak. A környezeti válaszreakciók fő jellemzője a bizonytalan hatásmechanizmus, valamint a nem állandósult, instacioner állapot. Mivel a környezeti állapotjellemzők a forráshoz hasonlóan befolyásolják a kialakuló terhelés mértékét, jellegét és sokszor az időtartamát, a környezet igénybevételével járó tevékenység és a hozzá tartozó környezet kapcsolódási pontjai is bizonytalanok, a környezet is hatással van a kialakuló terhelésre, azon keresztül pedig a kibocsátó forrásra. A környezeti kockázatok vizsgálata és a környezethasználatok értékelése mindinkább túlmutat a határértékek előírásán alapuló minősítésen. Ezért vizsgálataink középpontjába került azon módszerek keresése, ami az időben változó környezeti állapot és a kialakuló hatások bizonytalanságait veszi figyelembe. Tanulmányunkban egy Monte-Carlo szimulációs elemzési módszert mutatunk be a légiközlekedés zajkibocsátásának előrejelzésére, illetve bizonytalanságának elemzésére.
    Hivatkozás stílusok: IEEEACMAPAChicagoHarvardCSLMásolásNyomtatás
    2021-07-31 16:31