How much is intellectual capital worth for the organisation?

Kövesi, János [Kövesi, János (Menedzsment, váll...), szerző] Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék (BME / GTK / ÜTI); Tóth, Zsuzsanna Eszter [Tóth, Zsuzsanna Eszter (Gazdálkodás- és s...), szerző] Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék (BME / GTK / ÜTI); Jónás, Tamás [Jónás, Tamás (Alkalmazott matem...), szerző] Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék (BME / GTK / ÜTI)

Angol nyelvű Tudományos Szakcikk (Folyóiratcikk)
Megjelent: ACTA OECONOMICA 0001-6373 1588-2659 62 (1) pp. 65-91 2012
  • Gazdaságtudományi Doktori Minősítő Bizottság: C nemzetközi
  • Nemzetközi és Fejlődéstanulmányok Doktori Bizottság: C nemzetközi
  • Politikatudományi Bizottság: C nemzetközi
  • Regionális Tudományok Bizottsága: C nemzetközi
  • SJR Scopus - Economics and Econometrics: Q4
Azonosítók
Szakterületek:
    The purpose of the paper is to contribute to the use of evaluator and utility functions in order to increase the reliability of scorecard based intellectual capital (IC) measurement methods and to express and aggregate the utility of IC elements to the organization. The conducted field experiment integrates the results of interviews with 23 brand name customers through examining the customer satisfaction measuring practice of service provider companies. The main finding is that the adequately calibrated evaluator functions assign perceived customer satisfaction to its scorecard based measured values and mitigate the distortions of scorecard based measurements. The originality of the research lies in expressing and aggregating the utilities of IC elements to the organization by interpreting the evaluator function as a kind of utility function. This application allows the joint use of financial valuation and scorecard based measurement in the same performance management system.
    Hivatkozás stílusok: IEEEACMAPAChicagoHarvardCSLMásolásNyomtatás
    2022-01-17 09:14