A kompetencia, a versenyképesség és a Flow

Laáb, Ágnes [Laáb, Ágnes (Számvitel), szerző] Pénzügyek Tanszék (BME / GTK / ÜTI)

Magyar nyelvű Tudományos Konferenciaközlemény (Könyvrészlet)
    Azonosítók
    Az előadás a versenyképesség egy igen fontos pszichológiai aspektusára, a flow-élményre és a flow-karakterű emberekre hívja fel a figyelmet. A flow adja a versenyképesség legfőbb üzemanyagát, a flow-karakterű emberek pedig sokat tehetnek a versenyelőny megszerzéséért és a versenyképesség tartós fennmaradásáért. Azért lehetséges ez, mert a versenyképesség ma már sokkal inkább a termékek és szolgáltatások mennyiségi és minőségi versenye helyett a képességek, pontosabban a kompetenciák versenyévé vált. Egy cég versenyképességének megtartását és fokozását egyre inkább az segíti elő, ha van legalább egy alapvető kompetenciája és biztosítja a stratégiai céljait előmozdító kulcskompetenciák magas szinvonalát a stratégiai munkakörökben. Az alapvető kompetencia nem avul el és a gazdasági válságok sem kezdik ki, lemásolhatatlan és utánozhatatlan. Azért lehetséges ez, mert a nagy hozzáértésű és jártasságú emberek tudása ötvöződik benne a sikerek és kudarcélmények révén megszerzett speciális tapasztalatokkal, biztosítva ezzel, hogy olyan értéket állítson elő a vállalat, amelyben versenyelőnye mindig behozhatalan a követők számára. This presentation focuses on the flow experience and on the flow-like people as being both very important psychological aspects of competitiveness. Flow is the most important fuel for boosting corporate competitiveness, and flow-like people can do a lot to gain competitiveness and maintain it on the long term. This is possible as competitiveness has shifted from the competition on the field of quality and quantity of products and services to the competition of skills and competencies. The maintenance and further enhancement of corporate competitiveness can be facilitated and assisted if the organization has at least one core competence which ensures the high quality of key competencies in strategic positions throughout the whole organization. The core competence will not be outdated even during a financial crisis as it cannot be replicated and cannot be mocked, it is a good mixture of knowledge and experience gathered by experts who gained their experiences through the sequence of successes and fails. This ensures that the company shall create values which provide an invincible competitive advantage.
    Hivatkozás stílusok: IEEEACMAPAChicagoHarvardCSLMásolásNyomtatás
    2021-03-05 06:00