A szolgáltatott villamos energia elvárt minőségét illetően az elmúlt években igen
komoly követelményeket tá-masztottak. A vasút közvetlenül a 120 kV-os főelosztó hálózatra
kapcsolódik, mint nemlineáris fogyasztó. A szerzők a vasút hálózati visszahatásának
modellezésével foglalkoznak. A vasúti tápszakaszok leképezésére az [1.] irodalom szerzői
által alkotott igen részletes modell használható fel a frekvencia tartományban. A
kutatás során a meglévő modellt időtartományi elemekkel bővítve számítjuk, mert a
mozdony által injektált felharmonikus áramspektrum pontos meghatározásához időtartományban
futó modellre van szükség. A két modell egy iterációt alkalmazva szolgáltat megfelelő
eredményt. Az ATP-EMTP programrendszerben megalkotott modell segítségé-vel a későbbiekben
lehetőség nyílhat konkrét szűrők vizsgálatára egy adott tápszakasz fizikai paramétereinek
ismeretében tervezési állapotban