{ "labelLang" : "hun", "responseDate" : "2024-03-28 14:17", "content" : { "otype" : "BookChapter", "mtid" : 2531399, "status" : "ADMIN_APPROVED", "published" : true, "unhandledTickets" : 0, "oldTimestamp" : "2017-07-19T21:34:50.000+0000", "deleted" : false, "oldId" : 2531399, "lastRefresh" : "2022-11-30T12:19:30.890+0000", "lastModified" : "2017-07-19T21:34:50.000+0000", "created" : "2014-02-14T12:26:20.000+0000", "creator" : { "otype" : "Author", "mtid" : 10033188, "link" : "/api/author/10033188", "label" : "Prantner Csilla (Informatika, ember-számítógép kölcsönhatás)", "familyName" : "Prantner", "givenName" : "Csilla", "published" : true, "oldId" : 10033188, "snippet" : true }, "lastDuplumOK" : "2018-10-22T16:13:40.964+0000", "lastDuplumSearch" : "2018-10-22T16:13:40.964+0000", "adminApproved" : "2014-09-28T21:26:26.000+0000", "adminApprover" : { "otype" : "Admin", "mtid" : 10017213, "link" : "/api/admin/10017213", "label" : "Oszlánczi Krisztina (EKE admin)", "familyName" : "Oszlánczi", "givenName" : "Krisztina", "published" : true, "oldId" : 10017213, "snippet" : true }, "core" : true, "citation" : false, "publicationPending" : false, "type" : { "otype" : "PublicationType", "mtid" : 31, "link" : "/api/publicationtype/31", "label" : "Egyéb konferenciaközlemény", "code" : 31, "otypeName" : "BookChapter", "listPosition" : 4, "published" : true, "oldId" : 31, "snippet" : true }, "subType" : { "otype" : "SubType", "mtid" : 10000175, "link" : "/api/subtype/10000175", "label" : "Absztrakt / Kivonat (Egyéb konferenciaközlemény)", "name" : "Absztrakt / Kivonat", "nameEng" : "Abstract", "docType" : { "otype" : "PublicationType", "mtid" : 31, "link" : "/api/publicationtype/31", "label" : "Egyéb konferenciaközlemény", "code" : 31, "otypeName" : "BookChapter", "listPosition" : 4, "published" : true, "oldId" : 31, "snippet" : true }, "listPosition" : 453, "published" : true, "oldId" : 10000175, "snippet" : true }, "category" : { "otype" : "Category", "mtid" : 1, "link" : "/api/category/1", "label" : "Tudományos", "published" : true, "oldId" : 1, "snippet" : true }, "languages" : [ { "otype" : "Language", "mtid" : 10001, "link" : "/api/language/10001", "label" : "Magyar", "name" : "Magyar", "nameEng" : "Hungarian", "published" : true, "oldId" : 1, "snippet" : true }, { "otype" : "Language", "mtid" : 10002, "link" : "/api/language/10002", "label" : "Angol", "name" : "Angol", "nameEng" : "English", "published" : true, "oldId" : 2, "snippet" : true } ], "firstAuthor" : "Kvaszingerné, Prantner Csilla", "authorships" : [ { "otype" : "PersonAuthorship", "mtid" : 4969579, "link" : "/api/authorship/4969579", "label" : "Kvaszingerné, Prantner Csilla [Prantner, Csilla (Informatika, embe...), szerző] Humáninformatika Tanszék (EKF / TKTK / MI)", "listPosition" : 1, "share" : 1.0, "first" : true, "last" : false, "author" : { "otype" : "Author", "mtid" : 10033188, "link" : "/api/author/10033188", "label" : "Prantner Csilla (Informatika, ember-számítógép kölcsönhatás)", "familyName" : "Prantner", "givenName" : "Csilla", "published" : true, "oldId" : 10033188, "snippet" : true }, "familyName" : "Kvaszingerné", "givenName" : "Prantner Csilla", "authorTyped" : true, "editorTyped" : false, "otherTyped" : false, "type" : { "otype" : "AuthorshipType", "mtid" : 1, "link" : "/api/authorshiptype/1", "label" : "Szerző", "code" : 0, "published" : true, "oldId" : 0, "snippet" : true }, "published" : false, "oldId" : 19399870, "snippet" : true } ], "title" : "Az oktatói portálokkal szemben állított követelmények", "firstPage" : "17, 103", "firstPageOrInternalIdForSort" : "17, 103", "publishedYear" : 2011, "abstractText" : "Hazánkban egyre több közoktatásban dolgozó tanár vonja be \noktatási folyamatába a hálózat adta ingyenesen elérhető \neszközöket. Létrehoz saját oktatói blogokat, portálokat, vagy \negyéb oktatást segítő website-ot. Egyre többen használják a web \n2.0-es lehetőségeket is tanításuk során. A közösségi oldalak és \naz újonnan megjelenő – on-line kommunikációt, megosztást és \nkapcsolattartást segítő – alkalmazásoknak a tanítási-tanulási \nfolyamatba történő bevonása bizonyítottan hatékony motiváló erő \na diákok számára.\n1. A hálózati tanulás létjogosultsága az EKF-en\nElőadásomban először azokat a tényezőket veszem sorra, melyek \nalátámasztják ma a hálózati tanulás és hálózat adta eszközök \nlétjogosultságát a közoktatásban, azon belül is az Eszterházy \nKároly Főiskolán.\nÉlethosszig tartó tanulás elve.\nM-tanulás – a hardver erőforrások adottak az EKF-en.\nInternet és web 2.0 – „a szoftver INGYEN a neten hever”.\n2. A tartalomkezelő rendszerek az oktatás szolgálatában\nA temérdek ingyenesen használható tanulást segítő alkalmazások \nközül a tartalomkezelő rendszerek előnyeiről és alkalmazási \nterületeiről kívánok részletesen beszélni.\nA neten nyüzsögnek azok az eszközök, melyekkel könnyen oktatási \ncélú weboldalakat illetve tanulást segítő közösségi hálózatokat \nlehet létrehozni. Ezek közül kiemelném a tartalomkezelő \nrendszereket (angolul: CMS: Content Management System), melyek \nmindezekre igen alkalmas, könnyen használható és viszonylag \nkönnyen elsajátítható eszközök. A magyar felhasználók körében a \nDrupal és a Joomla a két nagy versenytárs. Ma ezekkel a nyílt \nforráskódú, rendszerekkel könnyedén készíthetők saját oktatói \nportálok, a diákságnak vagy az oktatóknak belső szakmai \nközösségi site-ok, tananyagok, tananyag-segédletek.\n3. Egy oktatói portállal szemben állított követelmény\nKorábbi oktatói website-omat szeretném bemutatni, felhívni a \nfigyelmet a hiányosságaira, karbantartásának nehézségeire, \namellett, hogy a diákok számára egy nagyszerű tanulást segítő \neszköznek bizonyult. Majd egy új rendszer tervét szeretném \nismertetni, mely a Drupal tartalomkezelő rendszerben készül.\n\n\nRequirements concerning instructor portals\n\nIn Hungary more and more public education professionals have \nincorporated such freely available web-based devices as \ninstructor blogs, portals or other supportive websites in the \neducational process. Furthermore, the use of web 2.0 devices for \ninstruction purposes is enjoying increasing popularity. \nMoreover, the motivational impact of the inclusion of social \nmedia and the latest applications facilitating on-line \ncommunication, content sharing, and interpersonal relations into \nthe teaching and learning process has been scientifically \nproven.\n\n1. The institutional legitimacy of network-based learning at EKC\nAt first my presentation will survey factors substantiating the \nlegitimacy of the use of network-based learning and network-\nprovided tools in public education and especially at the \nEszterházy Károly College.\nThe principle of life-long learning\nM-learning– the availability of the respective hardware \nresources at EKC\nInternet and web 2.0 – the software is FREELY available on the \nweb\n2. Content management systems supporting instruction\nHaving surveyed the abundance of freely accessible learning \nsupport applications I would like to provide a detailed report \non the advantages and application areas of content management \nsystems.\nSeveral tools facilitating the establishment of instructional \nweb sites and social networks supporting learning are available \nat the Internet. Content Management Systems promoting easy \napplication and relatively problem-free learning are such tools. \nIn Hungary the Drupal and Joomla systems pose additional \ncompetition for other content management schemes. By the help of \nthese open source code systems individual instructor portals, \ninternal professional or social sites both for students and \nteachers, along with educational materials and the respective \nauxiliary materials can be prepared.\n3. Specified instructor portal criteria\nIn my presentation I would like to introduce my previous \ninstructional website along with presenting its disadvantages, \nand the respective maintenance difficulties while highlighting \nits suitability for learning support goals. Moreover, I will \nreveal the plans for a new scheme scheduled to be prepared with \nthe Drupal content management system.", "digital" : null, "printed" : null, "sourceYear" : 2014, "foreignEdition" : false, "foreignLanguage" : true, "fullPublication" : false, "conferencePublication" : true, "nationalOrigin" : true, "missingAuthor" : false, "oaType" : "NONE", "oaCheckDate" : "2022-11-30", "oaFree" : false, "oaByAuthor" : { "otype" : "Author", "mtid" : 11, "link" : "/api/author/11", "label" : "Import Automata", "familyName" : "Import", "givenName" : "Automata", "published" : true, "oldId" : -1, "snippet" : true }, "citationCount" : 0, "citationCountUnpublished" : 0, "citationCountWoOther" : 0, "independentCitCountWoOther" : 0, "nationalOriginCitationCount" : 0, "foreignEditionCitationCount" : 0, "doiCitationCount" : 0, "wosCitationCount" : 0, "scopusCitationCount" : 0, "wosScopusCitationCount" : 0, "wosScopusCitationCountWoOther" : 0, "wosScopusIndependentCitationCount" : 0, "wosScopusIndependentCitationCountWoOther" : 0, "independentCitationCount" : 0, "selfCitationCount" : 0, "unhandledCitationCount" : 0, "citingPubCount" : 0, "independentCitingPubCount" : 0, "citingPubCountWoOther" : 0, "independentCitingPubCountWoOther" : 0, "unhandledCitingPubCount" : 0, "citedPubCount" : 0, "citedCount" : 0, "hasCitationDuplums" : false, "userChangeableUntil" : "2014-09-28T21:26:26.000+0000", "publishDate" : "2014-02-14T12:26:45.000+0000", "directInstitutesForSort" : "Humáninformatika Tanszék (EKF / TKTK / MI)", "ownerAuthorCount" : 1, "ownerInstituteCount" : 18, "directInstituteCount" : 1, "authorCount" : 1, "contributorCount" : 0, "book" : { "otype" : "Book", "mtid" : 2419472, "link" : "/api/publication/2419472", "label" : "Networkshop 2011: Kaposvár, [2011]. ápri lis 27-29.. (2011)", "core" : true, "citation" : false, "publicationPending" : false, "type" : { "otype" : "PublicationType", "mtid" : 32, "link" : "/api/publicationtype/32", "label" : "Egyéb konferenciakötet", "code" : 32, "otypeName" : "Book", "listPosition" : 6, "published" : true, "oldId" : 32, "snippet" : true }, "category" : { "otype" : "Category", "mtid" : 1, "link" : "/api/category/1", "label" : "Tudományos", "published" : true, "oldId" : 1, "snippet" : true }, "languages" : [ { "otype" : "Language", "mtid" : 10001, "link" : "/api/language/10001", "label" : "Magyar", "name" : "Magyar", "nameEng" : "Hungarian", "published" : true, "oldId" : 1, "snippet" : true }, { "otype" : "Language", "mtid" : 10002, "link" : "/api/language/10002", "label" : "Angol", "name" : "Angol", "nameEng" : "English", "published" : true, "oldId" : 2, "snippet" : true } ], "title" : "Networkshop 2011", "identifiers" : [ { "otype" : "PublicationIdentifier", "mtid" : 438596, "link" : "/api/publicationidentifier/438596", "label" : "Teljes dokumentum: https://nws.niif.hu/ncd2011/index.htm", "source" : { "otype" : "PlainSource", "mtid" : 39, "link" : "/api/publicationsource/39", "label" : "Teljes dokumentum", "type" : { "otype" : "PublicationSourceType", "mtid" : 10006, "link" : "/api/publicationsourcetype/10006", "label" : "Link", "mayHaveOa" : true, "published" : true, "snippet" : true }, "name" : "Teljes dokumentum", "linkPattern" : "@@@", "publiclyVisible" : true, "published" : true, "oldId" : 39, "snippet" : true }, "oaFree" : false, "validState" : "NO", "idValue" : "https://nws.niif.hu/ncd2011/index.htm", "realUrl" : "https://nws.niif.hu/ncd2011/index.htm", "published" : false, "oldId" : 913337, "snippet" : true } ], "publishedAt" : [ { "otype" : "City", "mtid" : 10003, "link" : "/api/city/10003", "label" : "Budapest, Magyarország", "partOf" : { "otype" : "Country", "mtid" : 10001, "link" : "/api/country/10001", "label" : "Magyarország", "published" : true, "oldId" : 1, "snippet" : true }, "published" : true, "oldId" : 10005024, "snippet" : true } ], "publishedYear" : 2011, "foreignEdition" : false, "foreignLanguage" : true, "fullPublication" : false, "conferencePublication" : true, "published" : true, "oldId" : 2419472, "snippet" : true }, "hasQualityFactor" : false, "link" : "/api/publication/2531399", "label" : "Kvaszingerné Prantner Csilla. Az oktatói portálokkal szemben állított követelmények. (2011) Megjelent: Networkshop 2011 p. 17, 103", "template" : "