Többségi általános iskolások sajátos nevelési igényű gyermekekkel szembeni attitűdjének vizsgálata

Pongrácz, Kornélia [Pongrácz, Kornélia (Neveléstudomány), szerző] PhD Neveléstudományi Doktori Iskola (ELTE / PPK)

Magyar nyelvű Tudományos Szakcikk (Folyóiratcikk)
  • Nyelvtudományi Bizottság: A
  • Pedagógiai Tudományos Bizottság: A
  • Pszichológiai Tudományos Bizottság: A
Azonosítók
Az integráció sikerességét nagymértékben befolyásolja a befogadó osztályközösség attitűdje a fogyatékossággal élő társakkal szemben. Cikkünkben bemutatjuk a számos országban alkalmazott „Chedoke-McMaster fogyatékos gyermekek iránti attitűdöt vizsgáló skála” (Chedoke-McMaster Attitudes Towards Children with Handicaps Scale) magyarországi adaptálását és kutatásban történő alkalmazását. Egy pilot study keretében olyan kérdőívcsomagot állítottunk össze és vettünk fel többségi általános iskola felső tagozatos tanulóival, amelynek segítségével a fogyatékossággal élő társakkal szembeni beállítódásról és ezen attitűdöt befolyásoló tényezőkről kaphatunk viszonylag sokrétű, átfogóbb képet.
Hivatkozás stílusok: IEEEACMAPAChicagoHarvardCSLMásolásNyomtatás
2020-09-26 11:17