Az e-business és a vállalati versenyképesség összefüggései

Gáti, Mirkó [Gáti, Mirkó (Marketing), szerző] Marketing Tanszék (BCE / GK / MMI); Kolos, Krisztina [Kolos, Krisztina (Marketing), szerző] Marketing Tanszék (BCE / GK / MMI)

Magyar nyelvű Tudományos Műhelytanulmány (Könyv)
Megjelent: BCE Vállalatgazdaságtan Intézet, Versenyképesség Kutató Központ, Budapest, Magyarország, 46 p. 2012
Sorozatok: TM 34.sz. műhelytanulmány
    Azonosítók
    Tanulmányunk célja, hogy bemutassa, milyen célokra alkalmazzák az internetet a hazai vállalatok, milyen várakozásaik vannak az e-kereskedelem versenyben betöltött szerepével kapcsolatban, hogyan észlelik annak el-nyeit. Vizsgáljuk azt is, hogy az elmúlt öt évben milyen változások tapasztalhatóak a vállalatok gyakorlatában e téren. Elemezzük továbbá, hogy a piacorientáció és a vállalat küls- marketing környezete hogyan befolyásolja az e-kereskedelem megítélését és alkalmazását. Elemzésünk a „Versenyben a világgal” kutatási program 2009-ben készült felmérésének eredményeire támaszkodik, amely során 300 vállalat került megkérdezésre. Kutatásunk során meger-sítést nyert, hogy Magyarországon az elektronikus kereskedelem jelent-sége n-. A vállalatoknak kedvez-ek az elektronikus kereskedelem jöv-jével kapcsolatos várakozásaik, és úgy vélik, hogy ez a versenyel-ny forrása lehet. A vállalat piacorientáció er-teljesen befolyásolja azt, hogy egy vállalat milyen mértékben alkalmazza az internetet és hogyan viszonyul az elektronikus kereskedelemhez.
    Hivatkozás stílusok: IEEEACMAPAChicagoHarvardCSLMásolásNyomtatás
    2020-09-22 10:39