A hálózati pozíció és a versenyképesség kapcsolata

MANDJÁK, Tibor [Mandják, Tibor (Marketing), szerző] Marketingkutatás és Fogyasztói Magatartás Tanszék (BCE / MI); WIMMER, Ágnes [Wimmer, Ágnes (Üzleti teljesítmé...), szerző] Döntéselmélet Tanszék (BCE / VGI); JUHÁSZ, Péter [Juhász, Péter (Vállalati pénzügy...), szerző] Befektetések és Vállalati Pénzügy Tanszék (BCE / GK / PSZI)

Magyar nyelvű Tudományos Szakcikk (Folyóiratcikk)
Megjelent: VEZETÉSTUDOMÁNY 0133-0179 43 (2. Különszám) pp. 14-23 2012
  • Gazdaságtudományi Doktori Minősítő Bizottság: B hazai
  • Regionális Tudományok Bizottsága: C hazai
  • Szociológiai Tudományos Bizottság: C hazai
  • Állam- és Jogtudományi Bizottság: C hazai
Azonosítók
A cikk fókuszában az üzleti hálózatok állnak. Az IMP-csoport (Industrial Marketing and Purchasing Group) üzleti kapcsolatokkal, üzleti hálózatokkal foglalkozó több évtizedes kutatási eredményeire és fogalomrendszerére építve a szerzők áttekintik a téma alapvető megközelítéseit, majd a Versenyképesség-kutatás 2009. évi felmérésének adatait Felhasználva, megvizsgálják a vállalatvezetők által észlelt hálózati pozíció és a versenyképesség összefüggéseit. A vállalatvezetők értékelése szerint elemzik az iparági hálózatukban központi szerepet játszó, befolyással bíró (domináns hálózati pozícióval rendelkező) vállalatokat, különös tekintettel az üzleti teljesítmény és a versenyképesség jellemzőire.
Hivatkozás stílusok: IEEEACMAPAChicagoHarvardCSLMásolásNyomtatás
2021-10-21 11:37